دریافت پاسپورت مالتا

اطلاعاتی در مورد كشور مالتا

مالتا

مجمع الجزایر مالتا در دریای مدیترانه با مساحت كل 316 كیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 500.000 نفر، در سال 1964 میلادی استقلال خود را از بریتانیا بدست آورد و امروزه بعنوان یكی از كوچكترین كشورهای مستقل دنیا شناخته می شود. این كشور جزیره ای یكی از زیباترین كشورهای اروپایی است كه همه ساله گردشگران فراوانی را به خود شاهد می باشد. كشور مالتا توانست در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا نیز درآید. دین اكثریت مردم این كشور مسیحی و بعد از آن اسلام است. زبان رسمی مردم آن مالتی است البته اكثریت مردم این كشور قادر به صحبت كردن به زبان های انگلیسی و ایتالیایی هم هستند. عمده ترین منابع درآمد دولت مالتا از طریق صنعت گردشگری، صادرات برخی محصولات كشاورزی، كشتی سازی و دریانوردی و نیز تولید و صادرات برخی ماشین آلات صنعتی می باشد. همه ساله از سوی دولت مالتا ظرفیت معینی برای پذیرش مهاجران و اعطای تابعیت به آنان در نظر گرفته می شود كه با توجه به وسعت اندك و جمعیت كم این كشور، این ظرفیت نیز محدود می باشد. البته شرایط و ضوابط اعطای تابعیت مالتایی نیز به اندازه كافی دشوار بوده ولی با این حال و از آنجا كه جمعیت مسلمانان در این كشور زیاد است، دریافت تابعیت این كشور از سوی تعداد بسیاری از سرمایه گذاران و متقاضیان مسلمان در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

ارزش و اعتبار پاسپورت مالتا

معمولا” كشورهایی كه پاسپورت آنها دارای ارزش و اعتبار بالایی باشد، متقاضیان فراوانی هم برای دریافت تابعیت دارند. در این میان كشور مالتا هم به دلیل دارا بودن پاسپورت با ارزش در میان كشورهای جهان ( رتبه ارزشمندی پاسپورت مالتا در جهان در رتبه پنجم می باشد ) از این حیث مورد استقبال سرمایه گذاران و كسانی كه به دنبال در اختیار داشتن تابعیت دوم یك كشور با پاسپورت قدرتمند هستند گشته است. در حال حاضر شهروندان مالتایی با پاسپورت خود به راحتی می توانند به 124 كشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر نمایند و این خود بیانگر ارزش و اعتبار بالای این پاسپورت می باشد.

روش های دریافت پاسپورت مالتا

پاسپورت مالتا

به طور كلی از شش طریق قانونی می توان موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت مالتایی شد. البته هر روش برای خود الزامات و شرایط و ویژگیهای خاصی دارد كه به صورت مفصل و مجزا می بایست مورد مطالعه قرار گیرد. با این حال و در حد امكان توضیحاتی درخصوص هر كدام از این شش روش قانونی ارائه می گردد:

 

دریافت پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری در راستای دریافت مجوز اقامت و تابعیت كشور مالتا یكی از بهترین و سریع ترین روش هاست. در واقع دولت مالتا برنامه ای را تحت عنوان ورود سرمایه گذاران تدارك دیده كه طی این برنامه سرمایه گذاران خارجی واجد شرایط می توانند با انتقال حداقل مبلغ تعیین شده توسط دولت، به این كشور و انجام سرمایه گذاری در حوزه های تعیین شده، بتوانند ضمن دریافت مجوز اقامت دائم، به تابعیت و شهروندی این كشور هم نائل آیند.

در سال 2022 حداقل پولی كه می بایست در حوزه املاك و مستغلات در این كشور وارد گردد مبلغ 650 هزار یورو بوده كه به ازای هر فرد خانواده ( همسر و فرزندان ) كه همراه متقاضی اصلی وارد این كشور خواهند شد، می بایست مبلغ 50 هزار یوروی دیگر به این مبلغ افزوده گردد.

دریافت پاسپورت مالتا از طریق ازدواج:

یكی از روش های محبوب و البته متداول در اخذ تابعیت كشور مالتا، ازدواج با یك تبعه یا شهروند مالتایی است. البته این نكته را هم باید در نظر داشته باشید كه طبق قانون این كشور، از زمان ثبت ازدواج به مدت 5 سال زوجین می بایست با هم رابطه ازدواجی را داشته باشند و نباید از هم طلاق بگیرند. اگر هم در طول این 5 سال یكی از زوجین كه شهروند مالتا است فوت نماید، ادامه روند اعطای تابعیت به زوج دیگر مطابق قانون طی خواهد شد و مشكلی در این مسیر برای وی بوجود نخواهد آمد.

دریافت پاسپورت مالتا از طریق قبول حضانت:

این روش امروزه به یكی از سخت ترین و دشوارترین روش های اعطای تابعیت در مالتا تبدیل گشته است. روش آن بدین شكل است كه اگر یك شهروند مالتایی فردی خارجی را كه دارای سن زیر ده سال می باشد به حضانت و سرپرستی خود در آورد، كودك یاد شده می تواند تحت تابعیت و شهروندی مالتا در آید. همانگونه كه دیدید این قانون در مورد افراد كمتر از ده سال صدق می كند و اگر فرد مورد نظر بالاتر از این سن داشته باشد نخواهد توانست تابعیت این كشور را بدست آورد.

دریافت پاسپورت مالتا از طریق اثبات اجداد:

یكی دیگر از روش های قانونی اعطای تابعیت به افراد، موضوع اثبات اجداد است. یعنی اگر شما بتوانید با ارائه شواهد و مدارك كافی و قانونی اثبات نمایید كه اجداد شما از اتباع مالتا بوده اند، آنگاه دولت این كشور به شما هم تابعیت و پاسپورت مالتایی اعطا خواهد كرد.

دریافت پاسپورت مالتا از طریق كار:

یكی دیگر از روش های دریافت پاسپورت مالتا، پیدا كردن كار در این كشور و اشتغال به آن كار می باشد. یك نكته بسیار مهم در این روش این است كه شما می بایست حداقل به مدت 5 سال در شغل مورد نظر در این كشور به كار مشغول باشید تا بتوانید درخواست مجوز اقامت دائم به دولت بدهید. تازه یكسال هم باید از صدور مجوز اقامت دائمی تان در این كشور بگذرد تا در نهایت با اعطای تابعیت و برخورداری تان از حقوق شهروندی مالتایی موافقت گردد.

دریافت پاسپورت مالتا از طریق تحصیل:

نكته مهم در این روش این است كه به واسطه اشتغال به تحصیل در این كشور به كسی تابعیت داده نخواهد شد. منتها بواسطه تحصیل در مالتا این امكان برای شما بوجود می آید كه بتوانید با بازار كار آنجا آشنا شده و فرصت كافی برای یافتن شغل مورد نظر یا حتی ازدواج با شهروند مالتایی را بدست آورید.

در پایان توصیه می كنیم برای دریافت اطلاعات كاملتر در این ارتباط و سهولت در انجام امور مربوط به مهاجرت و اخذ تابعیت و پاسپورت هر كشور خارجی منجمله مالتا، با كارشناسان خبره و زبده حقوقی ما در شركت آلتین رویا تماس گرفته و ارتباط حاصل نمایید تا با مطمئن ترین روش ممكن در كوتاهترین زمان و با كمترین هزینه، تمامی روند انجام كارهایتان صورت پذیرد.

Rate this page