خريد ملك در چشمه

كشور تركیه

خرید خانه در ترکیه

تركیه از جمله كشورهای در حال رشد اقتصادی جهان بوده كه درآمدهای ارزی بالایی از محل صنعت گردشگری برای خود كسب می نماید. این كشور بعنوان پل ارتباطی میان آسیا و اروپا شناخته شده و امروزه تبدیل به محل امن و مطمئنی برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری و تجارت گشته است. پس از تغییراتی كه دولت تركیه در قانون اعطای تابعیت به خارجیان در سال 2018 اعمال نمود، اكنون سرمایه گذاران و متقاضیان دریافت ویزای طلایی تركیه می توانند با تنها 250.000 دلار آورده نقدی و انجام سرمایه گذاری در یكی از بخش های مورد تایید دولت تركیه، درخواست مجوز اقامت دائمی برای خود و افراد خانواده شان صادر نمایند. سابق بر این و تا قبل از انجام اصلاحات قانونی یاد شده، حداقل آورده نقدی برای دریافت مجوز اقامتی در تركیه مبلغ 1.000.000 دلار بود. امروزه یكی از بهترین و مطمئن ترین موارد سرمایه گذاری توسط خارجیان در این كشور، خرید ملك و مستغلات در شهرها و مناطق مختلف و البته توریستی كشور تركیه می باشد. كما اینكه ایرانیان بسیاری هم طی سالهای اخیر اقدام به خرید خانه و آپارتمان در این كشور همسایه نموده و در اوقاتی از سال جهت زندگی و گذران وقت به این كشور زیبا و توریستی مسافرت می نمایند. ما در این مقاله شما را با یكی از بهترین و زیباترین مناطق توریستی كشور تركیه كه در شهر ازمیر واقع شده، یعنی منطقه چشمه و خرید ملك در آنجا آشنا خواهیم كرد.

ازمیر تركیه

ازمیر سومین شهر بزرگ تركیه بعد از استانبول و آنكارا است. این شهر قدمت و سابقه بیش از 5 هزار ساله داشته و در دوران گذشته تحت حاكمیت ایرانیان، رومی ها، یونانیان و عثمانی ها قرار گرفته است. بیشترین دلیل محبوبیت و معروفیت این شهر نزد خارجی ها، بیشتر به دلیل توریستی بودن این شهر و البته حضور صنایع و مراكز تولیدی و صنعتی مختلف در این استان پر جمعیت تركیه می باشد. به همین دلیل هم به آن لقب مروارید اژه داده شده است. جمعیت شهر توریستی ازمیر بالغ بر 4 میلیون نفر بوده و بعنوان مركز مهم تجاری منطقه شناخته می شود. این شهر یك شهر بندری معروف بوده كه بخش بزرگی از تجارت دریایی تركیه از این منطقه انجام می شود. به لحاظ ویژگیهای آب و هوایی، آب و هوای ازمیر هم مانند اكثر مناطق دیگر تركیه، مدیترانه ای همراه با زمستانهایی معتدل و تابستانهایی گرم و آفتابی است. معمولا” در تمام فصول سال ما شاهد بارش باران در ازمیر هستیم. هر چند كه بیشتر بارش ها در فصل زمستان است لیكن در تابستان ها هم شاهد بارش كمی در این شهر زیبا و توریستی تركیه هستیم. جالب است بدانیم كه بیشتر جمعیت گردشگران خارجی در فصول بهار و پاییز به این شهر سفر می كنند علت آن هم به دلیل آب و هوای خوب و مناسب ازمیر در این دو فصل سال است. از سوغاتی های این شهر مهم تركیه هم می توان به انواع ادویه ها، سرامیك های نقاشی شده، خشكبار، ظروف مسی و چای و قهوه اشاره نمود. بیشتر مراكز تجاری و توریستی ازمیر در نوار ساحلی آن قرار گرفته و یكی از مهمترین این مناطق، شهر چشمه است. در ازمیر هزینه های داشتن یك زندگی عادی و نرمال بسیار مقرون به صرفه تر شهرهایی همچون استانبول و انكارا است. در ازمیر و دیگر شهرهای توابع آن قیمت ملك و نیز هزینه های خورد و خوراك تا حدودی از شهرهای نامبرده شده ارزانتر است. همچنین برای شما كه می خواهید هزینه های زندگی در ازمیر را با تهران مقایسه كنید، ارائه اطلاعات زیر بسیار مفید فایده خواهد بود:

  • هزینه های داشتن یك زندگی عادی در ازمیر تقریبا” 16 درصد ارزانتر از تهران است
  • هزینه های اجاره مسكن در ازمیر نسبت به تهران حدودا” 36 درصد پایین تر است
  • صرف یك وعده غذا در یك رستوران در ازمیر تقریبا” 27 درصد ارزانتر از صرف همان غذا در یك رستوران در سطح شهر تهران است
  • خرید مواد غذایی در ازمیر حدودا” 11 درصد ارزانتر از تهران می باشد
  • قدرت خرید مردم در ازمیر بیش از دو برابر قدرت و توان خرید مردم تهران است.

جالب توجه است كه بدانیم در سال 2019 مردم ایران در صدر خریداران ملك در ازمیر تركیه بوده اند و در سال 2020 نیز همچنان آمار خرید مسكن در ازمیر توسط ایرانیان در رتبه اول میان سرمایه گذاران خارجی بوده است.

خرید ملك در شهر چشمه ازمیر

خرید خانه در چشمه

چشمه ازمیر یكی از مناطق بكر و رو به رشد ازمیر می باشد. این منطقه در سواحل زیبای اژه و با چشم انداز زیبا و رویایی از دریا و طبیعت واقع شده است. این منطقه تبدیل به مكانی ایده آل برای دوستداران طبیعت و البته كسانی كه به دنبال انجام یك سرمایه گذاری خوب و مطمئن در تركیه هستند شده است. طی سالیان اخیر شاهد رشد چشمگیری در ساخت و ساز ویلاها و آپارتمان های مسكونی در چشمه ازمیر بوده ایم و این خود نشان از رونق سرمایه گذاری در بخش مسكن در این منطقه دارد. همانگونه كه می دانید قیمت ملك در مناطق ویژه توریستی در هر جای دنیا نسبت به سایر مناطق در آن كشور بالاتر است. این موضوع درخصوص چشمه ازمیر هم صدق می كند. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید با پولی كه در ازمیر می توانید با آن یك واحد آپارتمان خوب و مناسب بخرید، در چشمه ازمیر هم بتوانید نمونه و مشابه آن را خریداری كنید.

اگر بخواهیم چند نمونه از آپارتمان های به فروش گذاشته شده در چشمه ازمیر را برای شما مثال بزنیم، می توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • قیمت فروش یك دستگاه آپارتمان نوساز به متراژ 98 و تعداد دو اتاق خواب: 310.000 دلار
  • قیمت فروش یك دستگاه آپارتمان نوساز به متراژ 150 و تعداد سه اتاق خواب: معادل 430.000 دلار
  • قیمت فروش یك دستگاه آپارتمان نوساز به متراژ 200 و تعداد چهار اتاق خواب: معادل 500.000 دلار
  • در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی بیشتر با روال انجام كار و آگاهی از قوانین و ضوابط حاكم بر معاملات خرید ملك در تركیه و مخصوصا” چشمه ازمیر، حتما” با مشاورین و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر درست و اصولی هدایت كرده و به رویاهایتان برسانیم.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)