شرایط اقامت آمریکا p1

مقدمه

ویزای اقامت آمریکا p1 برای ورزشکاران و مجریان شناخته شده ملی و بین‌المللی مورد هدف قرار می‌گیرد. این یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است که با هدف اجازه دادن به ورزشکاران خارج از کشور برای شرکت در برنامه‌های ورزشی ایالات متحده با هدف تبلیغ خود و/یا ورزششان ایجاد شده است. این ویزا همچنین برای افراد سرگرم‌کننده یا افرادی که برای شرکت در برنامه‌های سرگرمی، مسابقات یا فعالیت‌های دیگر وارد آمریکا می‌شوند، قابل‌استفاده است.

الزامات ویزای اقامت آمریکا p1

الزامات ویزا

برای واجد شرایط بودن، باید شرایط خاصی را داشته باشید، مانند داشتن حامی مالی و اقامت موقت در ایالات متحده. ویزای P-1 دو دسته مختلف را می‌پذیرد:

  • ویزای P1A، برای ورزشکاران شناخته شده بین‌المللی یا یک تیم ورزشی
  • ویزای P1B، برای اعضای یک گروه سرگرمی

این ویزا حداکثر برای دوره اولیه ۵ساله اعطا می‌شود، اما بسته به شرایط فردی می‌تواند متفاوت باشد. شما همچنین می‌توانید این نوع ویزا را تمدید کنید؛ اما به‌خاطر داشته باشید که حداکثر مدت زمانی که یک فرد می‌تواند تحت این ویزا در ایالات متحده سپری کند 10 سال است.

شما می‌توانید از ویزای P1 برای ورود به ایالات متحده جهت اجرای برنامه با یک گروه سرگرمی، شرکت در مسابقات ورزشی و یا شرکت در هر فعالیت دیگری مرتبط با رشته خود استفاده کنید. دارنده ویزای P1 می‌تواند در رویدادهای سرگرمی و ورزشی شرکت کند. بااین‌حال، کسانی که در یک تیم هستند نمی‌توانند به‌صورت انفرادی در ایالات متحده حضور داشته باشند.

چه کسانی واجد شرایط ویزای P1 هستند؟

ویزای P1 برای متخصصانی که در صنعت سرگرمی یا ورزش ‌فعالیت می‌کنند، چه به‌صورت فردی و چه به‌عنوان اعضای یک تیم که دارای اعتبار بین‌المللی هستند، در دسترس است. پرسنل پشتیبانی که در عملکرد یک دارنده ویزای اقامت آمریکا p1 نقش دارند نیز ممکن است واجد شرایط این مجوز باشند. این دسته شامل مربیان و سایر مسئولان تیم می‌شود. هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی واجد شرایط دریافت این ویزا نیستند و باید فرم ویزای P3 را ارسال کنند.

شرایط لازم برای درخواست ویزای اقامت آمریکا p1

شرایط لازم
  • اگر برای ویزای P1 درخواست می‌کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:
  • گروه یا تیم باید حداقل یک سال قبل از درخواست تشکیل شده باشد.
  • حداقل 75 درصد از اعضای تیم باید حداقل برای یک سال رابطه پایداری با گروه داشته باشند.
  • فعالیت گروهی یا تیمی باید در سطح ملی یا بین‌المللی شناخته شده باشد.
  • گروه یا تیم بدون توجه به دستاوردهای فردی اعضای خود باید از درجه بالایی از شهرت برخوردار باشد.

همچنین، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که ویزای P1 دارای دو دسته مختلف (P1A و P1B) است و بنابراین شرایط لازم برای هرکدام متفاوت است.

آیا تبدیل ویزای P1 به گرین کارت ممکن است؟

ویزای P1 یک مجوز غیر مهاجرتی است، به این معنی که شما باید پس از انقضای آن، قصد خود را برای بازگشت به خانه خود اعلام کنید. این امر دریافت گرین کارت تحت این دسته ویزا را دشوار می‌کند. بااین‌حال، تغییر وضعیت از ویزای P1 به گرین کارت غیرممکن نیست. شما می‌توانید چند مسیر مهاجرتی مختلف را برای گرفتن اقامت دائم در ایالات متحده دنبال کنید. به این صورت که برای تغییر وضعیت خود به ویزای شغلی تخصصی H-1B یا هر مجوز مهاجرت دیگری اقدام نمایید. همچنین، اگر بتوانید نشان دهید که توانایی فوق‌العاده‌ای دارید، می‌توانید برای دریافت گرین کارت EB-1 درخواست دهید.

نتیجه‌گیری

آنچه خواندید، مروری اجمالی بر موضوع ویزای اقامت آمریکا p1 بود. اگر می‌خواهید در ایالات متحده اقامت داشته باشید، باید قوانین را به‌خوبی بدانید. لازم است برای آگاهی کامل از شرایط ویزای P1، نکات مربوط به دسته‌های  P1A و P1B را نیز مطالعه کنید. لطفاً نظرات و تجربیات خود را در مورد این ویزای خاص، برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)