خريد ملك در آتن

كشور يونان

خرید ملک در یونان

يونان كشور خدايان باستان و اساطير كهن مي باشد. آتن پايتخت اين كشور با پيشينه و قدمت قديمي خود، نقش بسيار مهمي در رويدادها و رخدادهاي تاريخ گذشته جهان به خصوص اروپا و آسيا داشته است. يونان كشوري اروپايي با مناطق ديدني و گردشگري فراوان بوده كه همه ساله پذيراي ميليونها نفر ( 26 ميليون نفر در سال 2015 ) گردشگر خارجي مي باشد. شايد به جرات بتوان گفت كه منبع اصلي تامين مالي دولت اين كشور از محل صنعت گردشگري مي باشد كه ساليانه ميلياردها دلار درآمد ارزي براي اين كشور به همراه دارد. جداي از اين مسئله، يونان به لحاظ اقتصادي و صنعتي نيز يكي از كشورهاي درحال توسعه بوده كه طي چند سال گذشته، توانسته با كمك هاي نقدي و تكنولوژيكي ارائه شده از سوي متحدان اروپايي خود، قدم هاي بزرگي در راه رشد و پيشرفت صنعتي خود بردارد. يكي از سياستهاي خوب اقتصادي كه طي دهه اخير از سوي دولت يونان مصوب و به اجرا در آمده، قانون اعطاي ويزاي طلايي يا همان گلدن ويزاي يونان به متقاضيان و سرمايه داران خارجي است كه تمايل دارند در اين كشور اقامت داشته باشند. اين دسته از افراد مي توانند با خريد ملك يا املاكي به ارزش حداقل 250.000 يورو در يونان، نسبت به برخورداري از مزاياي بي شمار اقامت در اين كشور و دريافت پاسپورت يوناني براي خود و افراد خانواده شان اقدام نمايند. چنانچه شما عزيزان مايل باشيد اطلاعات بيشتر و كاملتري درخصوص نحوه مهاجرت به يونان و خريد ملك در يكي از شهرهاي اين كشور را بدست آوريد، كارشناسان خبره و زبده حقوقي ما در شركت آلتين رويا جهت ارائه مشاوره و انجام هر نوع خدمت مرتبطي در اينخصوص در خدمت شما مي باشند.

آتن، پايتخت يونان

خرید ملک در آتن

آتن پايتخت يونان، قدمتي 5000 ساله دارد. نام اين شهر بر گرفته از نام آتنا، ايزد بانوي جنگ و فرزانگي و البته نگهبان اين شهر گرفته شده است. آتن در طول دوران حيات خود، شاهد جنگ ها و لشگر كشي هاي فراوان از ايرانيان هخامنشي ( سال 480 قبل از ميلاد ) گرفته تا روميان، عثماني ها، نازي ها و كمونيست ها را به خود ديده است. جالب است بدانيم كه آتن صاحب يكي از پاك ترين هواهاي دنيا بوده و از همين حيث نيز در جهان معروف و مشهور گشته است. اكثر علاقمندان به مهاجرت به يونان و سرمايه گذاران خارجي، در اولين انتخاب خود براي ورود به اين كشور و خريد ملك، معمولا”شهر آتن را انتخاب مي كنند. شايد يكي از دلايل اصلي آن، تجميع بخش بزرگي از ظرفيت هاي اقتصادي، صنعت ، فرهنگي و هنر و مراكز علمي و پژوهشي يونان در اين شهر بزرگ و پيشرفته اروپايي باشد. به همين دليل و به جهت آنكه آتن بيشتر از ساير شهرهاي يونان مورد استقبال سرمايه گذاران خارجي قرار گرفته، در اين مقاله سعي در ارائه اطلاعات مفيد و كاملي به شما عزيزان درخصوص خريد ملك و خانه در آن برآمده ايم. گفتن اين نكته خالي از لطف نيست كه شما مي توانيد با خريد خانه در آتن و اجاره دادن آن به گردشگران يا افراد بومي، از اين محل، هم كسب درآمد داشته باشيد و هم اقدامات بعدي براي دريافت مجوز اقامتتان را پيگيري نماييد. قبل از هر چيز، شما بايد مناطق مختلف و مهم شهر آتن را بشناسيد و سپس نسبت به انتخاب محل زندگي خود در اين شهر تصميم گيري نماييد.

  • اكسارسيا

اين منطقه در كنار محله لوكس كولوناكي واقع شده است. اكسارسيا محله اي دنج و داراي كافه هاي فراوان و نيز خيابانهايي مخصوص پياده روي عابران است. اين محله تقريبا” در مركز شهر آتن واقع شده است. قيمت خريد يا حتي اجاره خانه در آن هم تقريبا” مناسب و مقرون به صرفه است.

  • كيفيسيا

كيفيسيا محله اي مسكوني در قسمت شمالي شهر آتن است. در اين محله هتل هاي لوكس، پارك هاي زيبا و آرام، مراكز خريد و البته خانه هاي ويلايي و آپارتماني فراواني براي اجاره يا فروش وجود دارد. البته ناگفته نماند كه قيمت خريد ملك در اين منطقه بسيار گران بوده و در زمره محله هاي اعيان نشين آتن محسوب مي شود.

  • پيرائويي

اين منطقه در واقع قسمت بندري شهر آتن بوده و به دليل وسعت و بزرگي كه دارد، براي خود يك شهر محسوب مي شود. پيرائويي داراي خانه هايي دوطبقه به سبك نئوكلاسيك و قديمي بوده و خريد يا اجاره ملك در آن مناسب و مقرون به صرفه است.

  • اومونيا

ميدان اومونيا از سالهاي بسيار دور و از قديم الايام به خاطر زيبايي آن داراي شهرت فراواني بوده است. البته امروزه اومونيا تبديل به منطقه اي پر شور و هياهو گشته و ديگر مردم بومي آتن هم تمايلي به سكونت در اين منطقه را ندارند.

  • گليفادا

در بخش جنوبي آتن، محله گليفادا واقع شده كه يكي از مناطق شيك و بسيار زيباي آتن محسوب مي شود. اين محله فاصله اي حدودا” 10 كيلومتري تا مركز شهر دارد. در اين منطقه خانه ها و كافه هاي بسياري وجود دارد كه اكثر خانه ها در فصل تابستان و به دليل ورود گردشگران فراوان، تبديل به كافه يا متل مي شوند. قيمت خريد يا اجاره خانه در اين منطقه هم تا حدودي بالا و گران است.

  • سينتاگما

ميدان سينتاگما بعنوان نقطه مركزي و قلب شهر آتن شناخته مي شود. معمولا” تمام اتفاقات و رخدادهاي مهم سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آتن در اين ميدان رخ مي دهد. از راهپيمايي هاي اعتراضي گرفته تا جشن هاي سال نو و ساير اجتماعات مردمي. اين محله مكاني بسيار زيبا و عالي براي سكونت است. البته قيمت خريد يا اجاره خانه هم در اين منطقه بسيار بالا مي باشد.

  • پلاكا

محله پلاكا در دامنه تپه هاي آكروپوليس قرار گرفته و توريستي ترين منطقه آتن محسوب مي گردد. در اين منطقه، جاذبه هاي توريستي فراوان از كليساهاي قديمي گرفته تا ويلاها، ساختمان ها، هتل ها و رستورانها و كافه هاي زيبا واقع شده است. قيمت اجاره يا خريد خانه در اين منطقه هم كمي گران بوده و چندان مقرون به صرفه نيست.

  • سيري

منطقه سيري از جمله محله هاي ارزان قيمت و مقرون به صرفه جهت خريد خانه يا اجاره آن در شهر آتن است. معماري خانه ها و ساختمانهاي مسكوني، ادارات و هتل ها و رستوران ها در اين محله از زيبايي خاصي برخوردار بوده و زندگي در اين منطقه را دلنشين و جذاب نموده است.

Rate this page