اقامت آمریكا از طریق ویزای O1

ویزا o1

ویزای O1 آمریكا كه به ویزای استعدادهای درخشان هم معروف است از سوی دولت آمریكا تنها به هنرمندان و ورزشكاران و یا افراد خاص شناخته شده ای ارائه می گردد كه دارای توانایی های ویژه در یك زمینه بخصوص بوده و در سطح ملی یا بین المللی به سبب كسب عناوین و افتخارات و یا حضور در برنامه های تلویزیونی معروف و شناخته شده باشند. این توانایی های خاص در یكی از زمینه های هنری، ورزشی، علمی یا آموزشی میتواند باشد.

ویزای O1 در واقع یكی از اقسام ویزاهای كاری در آمریكاست با این ویژگی كه فقط برای هنرمندان و ورزشكاران و افراد خاص صادر گشته و اجازه ورود به آمریكا را به آنها می دهد. باید این نكته را هم مد نظر داشت كه این ویزا، مجوز اقامت دائم در آمریكا نیست و حداكثر به مدت سه سال قابل تمدید است. ولی می توان از آن برای ورود به آمریكا و سپس دریافت گرین كارت استفاده نمود.

ویزای O1 آمریكا به دو دسته تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی هم براساس زمینه توانمندی های افراد ایجاد گشته:

  • ویزای O1A: در اصل این ویزا مخصوص ورزشكاران و یا كسانی است كه در زمینه كاری یا آموزشی توانایی های شگرفی داشته باشند. مثل معلمان و اساتید دانشگاهها.
  • ویزای O1B: این ویزا هم مخصوص هنرمندانی است كه در زمینه های هنری دارای استعداد های خاص و ویژه ای باشند.

توضیح اینكه این نوع ویزا دارای تقسیم بندی زیر می باشد:

  • درخصوص ورزشكاران: ورزشكارانی كه در مسابقات و تورنمنت های بین المللی توانسته باشند مقامی را بدست آورند می توانند درخواست دریافت این نوع ویزا را دهند. این مسابقات می تواند در سطوح قاره ای، جهانی یا المپیك باشد.
  • هنرمندانی هم كه توانسته باشند در زمینه هنری خود، در جشنواره ها یا مسابقات جوایز یا عناوین مهمی را بدست آورده باشند نیز می توانند برای دریافت ویزای O1 درخواست خود را ارائه دهند.

در اینجا به دو نكته اشاره می كنیم كه اطلاع از آنها خالی از لطف نیست:

نكته اول: افرادی كه موفق به دریافت ویزای O1 می شوند، اگر چنانچه دارای دستیار و یا فرد كمكی برای خود باشند، می توانند برای آنها هم ویزای ورود به آمریكا دریافت نمایند كه به آن ویزای O2 گفته میشود.

نكته دوم: اگر چنانچه متقاضی دریافت ویزای O1 یا O2  آمریكا، دارای همسر و فرزندانی باشد، برای آنها هم ویزای ورود به آمریكا تحت عنوان ویزای O3 صادر شده و آنها هم می توانند وارد خاك این كشور گردند.

در هر صورت شما برای آنكه بتوانید موفق به دریافت ویزای O1 شوید، علاوه بر آنكه باید با ارائه مدارك، مستندات و شواهد لازم و معتبر، شایستگی های خود در زمینه های هنری و ورزشی و علمی و آموزشی را اثبات نمایید، جدای از آن می بایست از طرف یك كارفرمای آمریكایی هم درخواست كار داشته باشید.

ویزای O1 بر مبنای دادخواستی است كه از سوی كارفرمای آمریكایی مطرح می گردد. كارفرما باید پیشنهاد كار مشخصی را در آمریكا صادر نماید كه انجام آن نیازمند حضور فردی با استعداد یا توانایی های خارق العاده باشد. به گونه ای كه بعد از گذشت چند ماه فردی كه حائز شرایط مورد نظر كارفرما باشد از میان شهروندان آمریكایی پیدا نشود.

سپس درخواست صادره از سوی كارفرما به اداره مهاجرت آمریكا ارسال شده تا از میان متقاضیان به ورود به كشور، فرد مناسب با مشخصات و ویژگیهای درخواست شده، شناسایی و معرفی گردد.

در اینجا كارفرمایی كه تقاضای استخدام صادر نموده باید ثابت نماید كه كارمند مورد تقاضای وی باید دو ملاك ثابت فوق را احراز نمایند:

  • انجام كار و اشتغال در شغل پیشنهادی، نیازمند فردی با استعداد خارق العاده و ویژه است.
  • هدف فرد از مهاجرت به آمریكا، صرفا” اشتغال در كار و زمینه ای است كه در آن دارای استعداد و توانمندی های ویژه می باشد.

در پایان یادآور می شویم كه ویزای O1 آمریكا برای افرادی با توانایی ها و استعدادهای درخشان صادر می شود. این افراد باید به طور كلی اثبات نمایند كه در زمینه تخصصی خود به بالاترین سطوح موفقیت دست یافته و این دستاورد ( شامل مدال، عناوین قهرمانی، جوایز بین المللی و … ) به رسمیت شناخته شده باشد. 

شما برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه امور مهاجرت و دریافت یكی از انواع ویزا و روادیدهای ورود به آمریكا، می توانید با كارشناسان خبره و با تجربه ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)