اخذ اقامت طلایی اسپانیا

مطالعه این مقاله 6 دقیقه زمان لازم دارد.در این شش دقیقه قصد داریم مختصری در خصوص اقامت طلایی اسپانیا توضیح دهیم و با رویکردی صادقانه، تمامی جوانب اخذ این نوع اقامت را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان خبره وبا تجربه شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و ایران، با هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

اقامت طلایی اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا یكی از طرح ها و برنامه های اقتصادی – مهاجرتی است كه طی سال های اخیر توسط دولت اسپانیا جهت جذب سرمایه گذاران خارجی واجد شرایط به این كشور به اجرا در آمده است. در طرح ویزای طلایی افراد متقاضی می توانند به راحتی هر چه تمامتر مجوز ورود و البته اقامت دائمی كشور اسپانیا را بدست آورند. یكی از الزامات مهم و اساسی كه می بایست در این برنامه آن را رعایت نمود، انتقال سرمایه به میزانی است كه از سوی دولت اسپانیا جهت سرمایه گذاری در این كشور تعیین شده است. در پی تغییراتی كه این برنامه در طی سال 2022 به خود دیده، حداقل مبلغ سرمایه ای كه باید به این كشور انتقال یابد تا شما بتوانید از مزایای ویزای طلایی برخوردار گردید مبلغ 500.000 یورو می باشد. حوزه های مجاز برای سرمایه گذاری هم توسط دولت این كشور تعیین و به متقاضیان اعلام می گردد. در صورتی كه شما واجد شرایط لازم باشید و اقدامات اولیه برای انجام سرمایه گذاری و دریافت این ویزا را انجام دهید، ابتدا یك مجوز اقامت موقت 5 ساله ( در سه مرحله ) و سپس تمدید مجدد 5 ساله آن و در نهایت بعد از گذشت 10 سال از دریافت مجوز اقامت  در اسپانیا، موفق به اخذ تابعیت و برخورداری از تمامی حقوق شهروندی این كشور همراه با مجوز اقامت دائم و دریافت پاسپورت اسپانیایی برای خود و دیگر اعضای خانواده خواهید شد.

مزایای ویزای طلایی اسپانیا

اقامت طلایی اسپانیا

 شما با همراه داشتن ویزای طلایی اسپانیا، علاوه بر آنكه از مزایای مسافرت بدون ویزا به كشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز جامعه شینگن برخوردار می شوید، ضمن آن می توانید از مزایای مربوط به اقامت افراد خانواده خود، تحصیلات رایگان برای فرزندان، امكانات بسیار عالی دانشگاهی جهت ادامه تحصیل، امكانات خوب درمانی و پزشكی ارائه شده توسط دولت، رفاه، امنیت و آسایش و داشتن یك زندگی ایده آل بالاتر از استانداردهای موجود در سایر نقاط دنیا، و البته حضور در كشوری با طبیعت سرسبز و دیدنی و مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز برخوردار گردید. مطابق قانون مصوب سال 2013 اسپانیا، متقاضیان دریافت گلدن ویزای این كشور می بایست با انتقال سرمایه به اسپانیا ( انجام سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات ) و خرید یك یا چند دستگاه ملك با كاربری های تجاری، زراعی یا مسكونی به ارزش جمعا” 500.000 یورو ( و بیشتر ) نسبت به ارائه درخواست ویزای طلایی خود اقدام نمایند. در مرحله اول یك مجوز اقامت یكساله، در مرحله دوم و سوم تمدید مجوز به میزان دو سال و در پایان سال پنجم ( مرحله چهارم ) فرد می تواند درخواست صدور مجوز اقامت دائمی خود را به دولت اسپانیا ارائه نماید. پس از گذشت 10 سال از آغاز اقامت در اسپانیا شما می توانید درخواست صدور پاسپورت اسپانیایی برای خود و اعضای خانواده تان را ارائه نمایید.

شرایط لازم برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا در سال 2022

شرایط اخذ گلدن ویزا

مطابق آخرین ضوابط و قوانین موضوعه توسط دولت اسپانیا، شرایط و ضوابط اعطای ویزای طلایی این كشور در سال 2022 به متقاضیان به شرح زیر است:

  • اولین و مهمترین شرط اعطای ویزای طلایی، غیر شهروند اتحادیه اروپا و كشور سوئیس بودن متقاضی است.
  • متقاضی اصلی باید بالای 18 سال سن داشته باشد
  • ارائه گواهی معتبر عدم سوء پیشینه كیفری
  • سابقه لغو ویزا یا ممنوع الورود بودن به منطقه شینگن را نداشته باشد
  • داشتن تمكن مالی و اثبات توانایی اداره زندگی خود و افراد خانواده در اسپانیا
  • داشتن برنامه برای انجام سرمایه گذاری واجد شرایط در اسپانیا
  • داشتن یك بیمه درمانی و پزشكی معتبر از سوی یكی از شركتهای بیمه قانونی اسپانیا

گزینه ها و زمینه های سرمایه گذاری در اسپانیا

حال این سوال پیش می آید كه ما چه گزینه هایی برای سرمایه گذاری در كشور اسپانیا جهت دریافت ویزای طلایی این كشور پیش رو داریم؟ این موارد و گزینه ها عبارتند از:

حال این سوال پیش می آید كه ما چه گزینه هایی برای سرمایه گذاری در كشور اسپانیا جهت دریافت ویزای طلایی این كشور پیش رو داریم؟ این موارد و گزینه ها عبارتند از:

یكی از گزینه های محبوب در میان سرمایه گذاران خارجی، سرمایه گذاری حداقل 1.000.000 یورویی در حوزه خرید اوراق مشاركت دولتی اسپانیا است. دقیقا” به دلیل امنیت مالی كه این اوراق دارند این گزینه تبدیل به مورد محبوب سرمایه گذاری گشته است. همچنین شما می توانید همین مبلغ را بعنوان سپرده نزد یكی از بانك های اسپانیا یا موسسات مالی این كشور سرمایه گذاری نمایید.

شما میتوانید با ایجاد و ثبت یك شركت تجاری در اسپانیا ایجاد اشتغال نمایید. هدف از این كار تقویت مستقیم سیستم اقتصادی این كشور است كه در مقابل به شما این امكان را می دهد كه بتوانید ویزای طلایی این كشور را هم دریافت نمایید. البته ناگفته نماند كه شركتی كه ثبت می كنید می بایست تاثیرات مثبت اقتصادی و اجتماعی بر كشور داشته باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این حوزه هم باید 1.000.000 یورو باشد.

شما می توانید در یكی از بیش از 3000 استارتاپی كه در اسپانیا وجود دارند اقدام به سرمایه گذاری نمایید. جهت جذاب شدن این نوع سرمایه گذاری دولت اسپانیا تغییرات مالیاتی زیادی در این حوزه اعمال نموده تا سرمایه گذاران را به این حوزه جذب نماید. این سیاست می تواند مشوق خوبی برای فرشته های اقتصادی اسپانیا ( سرمایه گذاران حوزه استارتاپی ) جهت ورود به این بازار محسوب گردد.

در این مدل سرمایه گذاری شما می توانید همراه فردی دیگر ( شخصیت حقیقی یا حقوقی ) اقدام به سرمایه گذاری مشترك در یكی از حوزه های سرمایه گذاری اشاره شده در بالا نمایید. البته باید این نكته را در نظر داشته باشید كه حداقل الزامات مربوطه را شما می بایست برآورده نمایید. همانند مبلغ سرمایه لازم. بعنوان مثال اگر می خواهید وارد حوزه املاك و مستغلات شوید آورده مالی شما نباید كمتر از 500.000 یورو باشد.

مراحل درخواست ویزای طلایی اسپانیا در سال 2022

پس ازآنكه شما مراحل انجام سرمایه گذاری مطابق یكی از گزینه های بالا را انجام دادید، می بایست در مرحله بعدی برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا درخواست داده و اقدام نمایید.

در ادامه شما موفق به دریافت ویزای چند بار ورود به اسپانیا خواهید شد كه تا یكسال هم اعتبار دارد. در همین دوره یكساله شما یا فرد متقاضی می بایستی شخصا” به اسپانیا سفر كرده تا مقدمات درخواست گلدن ویزا را انجام دهید

جهت حفظ اعتبار ویزای طلایی اسپانیا، هیچ نیازی به حضور و زندگی در كشور اسپانیا نمی باشد لیكن در هر سال باید حداقل یك بار به اسپانیا سفر كرده تا هم به سرمایه گذاری خود رسیدگی نمایید و هم مجوز اقامت ویزای طلایی خود را مجددا” تمدید نمایید.

علاوه بر آنكه شما باید از قبل برخی مدارك را جهت درخواست گلدن ویزای خود آماده كرده باشید ( در ادامه ما به این مدارك اشاره خواهیم كرد )، جدای از آن پروسه ای را هم باید طی كنید تا موفق به دریافت گلدن ویزای خود شوید. این پروسه عبارت است از:

  • آماده سازی اسناد و مدارك مورد نیاز
  • تكمیل فرم درخواست ویزای شینگن و ارسال آن
  • پردازش و رسیدگی به مدارك ارسالی
  • تمدید مجوز اقامت
  • درخواست شهروندی یا سیتی زنی اسپانیا

مدارك مورد نیاز برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا

مدارک اخذ ویزای طلایی

در پایان باید بدانید كه تمامی مدارك شما می بایست توسط مترجم رسمی به زبان اسپانیایی ترجمه شوند. جدای از این، تمامی اسناد رسمی شما ( همانند شناسنامه، سند ازدواج، سوابق كیفری و … ) باید به اثبات قانونی برسند.

هزینه های مربوط به صدور گلدن ویزای اسپانیا

هزینه های گلدن ویزا

دولت اسپانیا در سال 2022 برای صدور گلدن ویزا، هزینه ای به قرار زیر از متقاضیان دریافت می نماید:

  • برای اتباع و شهروندان ایالات متحده آمریكا: 250 یورو ( به همراه مالیات )
  • برای اتباع و شهروندان كانادایی: 180 یورو (به همراه مالیات )
  • سایر ملیت ها: 134 یور ( به همراه مالیات )

علاوه بر اینها هزینه های قانونی هم وجود دارد كه معمولا” برای یك خانواده 4 نفره در حدود 9000 یورو بابت درخواست اولیه و برای تمدید آن هم 2500 یورو می باشد.

سخن پایانی

كارشناسان خبره و زبده ما در شرکت آلتین رویا، آماده ارائه خدمات مشاوره مطلوب و راهگشا به شما هموطنان عزیز در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی تان از قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری در اسپانیا و انجام یك سرمایه گذاری خوب و مطمئن و پر سود برای شما عزیزان هستند. لطفا” با ما در تماس باشید.

5/5 - (3 امتیاز)