اقامت آمریكا از طریق ویزای EB2

اخذ اقامت كاری آمریكا

اقامت eb2

همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی، دبی است. این شهر به دلیل این ‌که دارای یک موقعیت جغرافیایی مناسب است و به تمام نقاط دنیا دسترسی دارد، همواره مورد توجه سرمایه ‌گذاران و شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا بوده و افراد را ترغیب به ثبت شرکت در امارات متحده عربی کرده است.

افراد بسیاری همه ساله متقاضی مهاجرت به ایالات متحده بوده و به همین منظور و جهت ساماندهی این موضوع، دولت آمریكا اقدام به صدور روادیدها و مجوزهای ورود گوناگونی برای ساماندهی و مدیریت امور مهاجرین می نماید. یكی از مجوزهای پرطرفدار برای ورود به این كشور كه بر پایه اشتغال و كار در آمریكا است، ویزای EB2 می باشد. در واقع این مجوز به كسانی داده می شود كه در اولویت دوم ورود به این كشور هستند. همانند كسانی كه دارای مدارك و مدارج عالیه تحصیلی بوده یا متخصص در یك حوزه به خصوصی می باشند.

ویزای EB2 آمریكا چیست؟

ویزای EB2 دومین ویزای مبتنی بر اشتغال در آمریكاست كه به دارنده آن اجازه اقامت دائم در این كشور را می دهد. این روش مهاجرتی مخصوص كسانی است كه می خواهند از كشور خود خارج شده و در ایالات متحده مقیم شوند. البته این افراد حتما” بایستی دارای مدارك عالیه دانشگاهی باشند. همچنین برای دریافت این نوع ویزا، فرد متقاضی باید اثبات نماید كه در یك حوزه مشخصی دارای توانایی ها و تخصص قابل توجه می باشد.

انواع ویزای EB2 آمریكا

ویزای 2EB

سه نوع ویزای EB2 از سوی دولت آمریكا برای متقاضیان و مهاجرین خارجی صادر می شود:

شرایط لازم برای دریافت ویزای ویزای EB2 مدل A

برای دریافت این نوع از ویزا، شما باید مدارك كافی، معتبر و سطح بالا كه اثبات كننده تبحر و تخصص و همچنین 5سال تجربه مفید شما در آن حوزه است ارائه نمایید. همچنین شما می بایست سایر الزامات تعیین شده در گواهی كاری خود را نیز برآورده نمایید. یعنی شما باید مداركی ارائه كنید كه نشان دهد شما دارای تخصص های بالا در حوزه كاریتان هستید. همانند:

شرایط لازم برای دریافت ویزای ویزای EB2 مدل B

الزامات

برای دریافت این نوع از ویزای EB2 شما باید ثابت كنید كه توانایی های استثنایی و فوق العاده ای در زمینه های هنری، علمی یا تجارت و كسب و كار دارید. منظور از توانایی های استثنایی، همان توانمندی ها و قابلیت هایی است كه نشان می دهد شما در حوزه كاری خودتان بسیار بالاتر از دیگر همكاران یا كسانی كه به طور عادی فعال هستند می باشید. برای اثبات این توانایی ها باید حداقل این شاخص ها و معیارها را داشته باشید:

شرایط لازم برای دریافت ویزای ویزای EB2 مدل C

شرایط مبتنی بر چشم پوشی از منافع ملی: یعنی افرادی كه به نوعی ثابت كنند مهاجرت آنها به آمریكا و اقامت آنها در این كشور به نفع ایالات متحده خواهد بود و این كشور از این بابت منافع و فواید مهمی نصیبش خواهد شد. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید با هر نوع مدرك، سند یا ادله ای اثبات كند كه مهاجرت و اقامتش در آمریكا به نفع این كشور خواهد بود. برای این كار متقاضی می بایست مداركی از تحصیلات عالی یا توانمندی های استثنایی خود همراه با مدارك مربوط به معافیت ملی ارائه نماید. اثبات شایستگی حضور در كشور و فواید این اقامت برای دولت و جامعه آمریكا بسیار مهم و اساسی است.

در پایان به شما هموطنان گرامی توصیه می نماییم جهت آشنایی بیشتر با روش های اخذ اقامت دائم كشور ایالات متحده و كمك به شما برای رسیدن به اهداف اقامتی و مهاجرتی تان، با كارشناسان حقوقی خبره و زبده و مجرب ما در موسسه آلتین رویا در تماس باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)