اقامت تمکن مالی یونان

مدت زمان لازم برای خواندن این مقاله 4 دقیقه است. در این مقاله میخواهیم در خصوص اقامت تمکن مالی یونان توضیح دهیم و با زبانی روان و بدور از پیچیدگی، تمامی جوانب اخذ این نوع اقامت را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان خبره شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با بیش از 15 سال سابقه در امور اقامتی و 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و یران و همچنین انجام هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مقدمه ای بر اقامت تمکن مالی یونان یا طرح خود حمایتی

یونان یکی از برترین کشورها برای مهاجرت و زندگی بوده و می‌توان به عنوان یک مقصد عالی در قاره سبز اروپا آن را انتخاب نمود. این کشور دارای فرهنگ غنی و آب و هوای بسیار عالی بوده و همچنین صنعت در یونان نیز پیشرفته است. برای مهاجرت به کشور یونان راه‌های بسیاری وجود داشته که اقامت از طریق تمکن مالی و سرمایه‌گذاری یکی از این روش‌ها بوده که در این مقاله به طور کامل در این رابطه توضیح داده می‌شود. به طور کلی از طریق اقامت تمکن مالی یونان یا طرح خود حمایتی می‌توان آینده درخشانی را در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی بدست آورد.

یونان، کشوری زیبا برای مهاجرت

اقامت تمکن مالی یونان

یونان با نام رسمی جمهوری الینیک، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که دارای فرهنگی غنی و اقتصادی روبه‌رو رشد خواهد بود. این کشور را به عنوان مهد تمدن سرزمین غرب شناخته و زادگاه فلاسفه، بازی‌های المپیک، دموکراسی، نمایشنامه نویسی و غیره است. یونان از سال 1981 به طور رسمی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و از سال 2001 وارد منطقه یورویی اتحادیه شد.

 با این حساب این کشور در حوزه شینگن واقع شده و با داشتن ویزای آن می‌توان به کلیه کشورهای این حوزه سفر کرد. برای مهاجرت به کشور یونان روش‌های مختلفی وجود داشته که با توجه به شرایط، امکانات، هدف و سرمایه اولیه افراد، روش انتخابی متفاوت خواهد بود. متقاضیان ایرانی نیز مانند دیگر متقاضیان کشورهای مختلف از طریق ویزای کار، ویزای تحصیل، ویزای ازدواج با یک شهروند یونانی و ویزای سرمایه‌گذاری شامل خرید ملک، ثبت شرکت و طرح خود حمایتی و تمکن مالی می‌شود، اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند. در میان تمامی موارد گفته شده اقامت تمکن مالی یونان جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته و دولت یونان نیز از این طرح حمایت می‌کند.

اقامت تمکن مالی یونان به چه معنا است؟

طرح تمکن مالی یا خود حمایتی یکی از روش‌های مهاجرت به کشور یونان است که به اختصار FIP نامیده می‌شود. در این طرح فرد می‌تواند علاوه بر درخواست ویزا برای خود، برای تمامی اعضای خانواده خود نیز ویزا بگیرد. منظور از اقامت تمکن مالی یونان، ارائه اسناد و مدارکی است که توانایی مالی فرد را نشان داده که از این طریق می‌تواند حتی بدون کار کردن در کشور مقصد نیز، نیازهای خود را تأمین کند. در واقع می‌توان طرح خود حمایتی را این گونه تعریف کرد که متقاضی برای اقامت باید تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده‌اش را داشته باشد و منبع درآمد او، چیزی به غیر از شغل در کشور یونان است. این روش از ساده‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت در یونان و دیگر کشورهای اروپایی بوده و معمولاً در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در برخی از موارد کمتر از دو ماه، نتیجه مورد نظر حاصل خواهد شد.

پروسه اخذ اقامت تمکن مالی یونان

پروسه اخذ اقامت یونان

به طور کلی افراد برای اخذ تابعیت، پاسپورت و حق شهروندی کشور مقصد، اقدام به مهاجرت می‌کنند. با اثبات تمکن مالی در طرح خود حمایتی، به متقاضی یک اقامت دو ساله داده می‌شود که قابلیت تمدید سه ساله دارد. البته برای تمدید این اقامت الزامی است که فرد در هر سال حداقل به مدت 6 ماه در خاک یونان حضور داشته باشد و باید توجه نمود که الزامی برای پیوسته بودن این مدت زمان وجود ندارد. همچنین عملکرد قانونی فرد نیز در روند تمدید تأثیرگذار خواهد بود. بعد از یکبار تمدید این اقامت می‌توان تابعیت و شهروندی این کشور را درخواست نمود. برای دریافت و اخذ پاسپورت یونان نیز می‌توان بعد از 7 سال اقامت تمکن مالی یونان اقدام کرد.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت خود حمایتی

مراحل درخواست و دریافت اقامت تمکن مالی یونان

مزایای اخذ اقامت تمکن مالی یونان

اخذ اقامت تمکن مالی یونان مزایای زیادی داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • با اخذ این نوع اقامت می‌توان در کشور یونان به روش‌های مختلف تجارت کرد.
  • پاسپورت یونان در رتبه چهارم در دنیا قرار داشته و با دریافت اقامت این کشور، می‌‌توان به 170 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کرد.
  • فرد مانند یک یونانی بومی با اخذ اقامت، از تمامی حقوق شهروندی بهره‌مند خواهد شد.
  • شرایط لازم برای یک بازنشستگی بی‌دغدغه و آرام در کشوری اروپایی و امن به طور کامل وجود دارد.
  • فرزندان می‌توانند در یک سیستم آموزشی عالی در مدارس این کشور، حتی به صورت رایگان تحصیل کنند.
  • داشتن اقامت یونان، موجب حفظ تابعیت مضاعف نیز خواهد شد.
  • خدمات درمانی و بهداشتی در یونان با اخذ اقامت از طریق تمکن مالی امکان‌پذیر است.
  • برای اخذ این اقامت نیازی به ارائه مدرک تحصیلی تکمیلی نیست.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان در زمان شروع فرآیند اخذ اقامت تمکن مالی یونان نخواهد بود.
  • با داشتن این نوع اقامت، نیازی به پرداخت مالیات به دولت یونان نخواهد بود.
  • هیچ‌گونه محدودیت سنی برای اخذ اقامت خودحمایتی یونان وجود ندارد.
  • شرط حضور وجود ندارد.
  • با داشتن این نوع اقامت، شرایط بسیار آسانی برای دریافت ویزای کشورهای دیگر مانند کانادا، انگلیس و آمریکا به وجود می‌آید.

کلام آخر

اقامت تمکن مالی یونان یا طرح خود حمایتی، یکی از راه‌های دریافت ویزای یونان بوده که به عنوان محبوب‌ترین روش نیز شناخته می‌شود. این اقامت برای افرادی است که توان مالی خوبی داشته و دیگر نیازی به اشتغال در کشور مقصد ندارند. تنها با ارائه مدارک در جهت اثبات این تمکن مالی و بدون نیاز به خروج سرمایه می‌توان اقامت یونان را بدست آورد. شرکت آلتین رویا، با داشتن تجربه کافی در زمینه اخذ انواع اقامت در کشورهای اروپایی از جمله یونان برای متقاضیان خود، می‌تواند افراد را در جهت یک مهاجرت آرام و بی‌دغدغه یاری کند.

5/5 - (1 امتیاز)