مزایای خرید ملك در اروپا و ترکیه

ما در شركت آلتین رویا، تصمیم داریم تا در مقاله امروز با شما درخصوص مزایا و شرایط خرید ملك در اروپا و تعدادی از كشورهای مورد استقبال این قاره از جمله یونان، پرتغال، اسپانیا و همچنین تركیه با شما گفتگو نماییم. تیم مشاوره ما كه متشكل از كارشناسان خبره و زبده حقوقی در امر مهاجرت می باشند، آمادگی كامل جهت راهنمایی و هدایت شما عزیزان به گام برداشتن در مسیر صحیح و ایده آل در امر سرمایه گذاری و مهاجرت به روش های قانونی به سایر كشورها را دارند.

سالانه بسیاری از افراد و علی الخصوص سرمایه گذاران، اقدام به مهاجرت یا سرمایه گذاری به كشورهای اروپایی می نمایند و در این بین سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات در این قاره به دلیل مزایای ویژه ای كه به همراه دارد بسیار هم مورد اقبال و توجه قرار گرفته است. جدای از بحث ثبات و تعادل اقتصادی و نیز برقراری امنیت سرمایه گذاری در اروپا، برخی از كشورهای قاره سبز نیز وجود دارند كه تحت شرایط خاصی به سرمایه گذاران در حوزه املاك و مستغلات در كشورهایشان مجوز اقامت و تابعیت نیز اعطا می نمایند.

در كل می توان كشورهای اروپایی را از این منظر به دو بخش یا گروه تقسیم بندی كرد. گروه اول كشورهایی مانند فرانسه، آلمان یا انگلستان هستند كه به شما در قبال خرید ملك و سرمایه گذاری در این حوزه در كشورشان، مجوز اقامت دائم نمی دهند. دسته دوم كشورهایی مانند یونان، اسپانیا و پرتغال هستند كه تحت شرایط ویژه ای به سرمایه گذاران در حوزه املاك در كشورشان تابعیت و پاسپورت خود را اعطا می نمایند. نكته حائز اهمیت این است كه شما علاوه بر آنكه در این كشورها صاحب سرمایه یا ملك هستید، هم می توانید با اجاره دادن آن برای خود كسب درآمدی داشته باشید و هم اینكه قادر خواهید بود سایر افراد خانواده خود را نیز مقیم آن كشور نمایید.

خرید ملك در یونان، مزایا و شرایط آن

خرید ملک در یونان

مطابق آخرین اصلاحات انجام شده در قوانین مربوط به مهاجرت كشور یونان، در سال 2022 سرمایه گذاران خارجی می توانند با حداقل سرمایه 250.000 یورویی در این كشور اقدام به خرید ملك كرده و ضمن دریافت ویزای طلایی یونان، بعد از گذشت 5 سال از اقامت فرد در این كشور ( وی قادر خواهد بود افراد خانواده و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز وارد یونان كرده و در آنجا مقیم نماید ) مراحل و پروسه دریافت مجوز اقامت دائمی این كشور را انجام دهد. مجوز اقامت دوباره، 5 ساله خواهد بود و در پایان 10 سال اقامت، تابعیت و پاسپورت یونانی به این افراد تعلق خواهد گرفت. در این زمان ایشان همانند یك شهروند یونانی از تمام مزایا و خدمات دولتی قابل ارایه به شهروندان یونانی تبار برخوردار خواهند شد. ذكر این نكته ضروری است كه بدانیم یونان یكی از كشورهای عضو اتحادیه اروپا ( 27 كشور عضو این اتحادیه هستند ) و نیز یكی از كشورهای عضو جامعه شینگن است. شما با در دست داشتن گلدن ویزای این كشور قادر خواهید بود تنها با استفاده از پاسپورت خود به تمام كشورهای عضو اتحادیه و جامعه شینگن مسافرت نمایید. این مزیت جدای از موضوع پایین بودن هزینه های زندگی عادی در یونان نسبت به سایر كشورهای اروپایی همتراز می باشد. ضمنا” برای ما ایرانیان یونان به دلیل نزدیكی فرهنگی و نیز به لحاظ بعد مسافت ( یكی از نزدیكترین كشورهای اروپایی به ایران می باشد ) دارای مزیت و اهمیت ویژه می باشد. جدای از همه جذابیت ها و محاسنی كه سرمایه گذاری و زندگی در یونان برای ما دارد، باید بگوییم كه همیشه در پروسه های انتخاب و خرید ملك در همه جای دنیا موانع و مشكلاتی بر سر راه افراد قرار می گیرد كه انجام این كار را بسیار دشوار یا ناممكن می نمایاند. به همین دلیل توصیه می كنیم قبل از آغاز چنین كاری، حتما” با همكاران و كارشناسان خبره ما در شركت آلتین رویا تماس گرفته تا شما را با سیستم قانونی و روندهای قانونی انجام سرمایه گذاری در یونان كاملا” آشنا سازیم.

خرید ملك در اسپانیا، مزایا و شرایط آن

اسپانیا هم یكی دیگر از كشورهای اروپایی است كه از طریق برنامه گلدن ویزا اقدام به جذب سرمایه گذاران خارجی به كشور خود نموده است. تقریبا” همانند كشور یونان، شما در اسپانیا هم قادر خواهید بود با سرمایه گذاری و خرید ملك یا املاك با حداقل مبلغ 500.000 یورو از مزایای بی شمار دریافت گلدن ویزا برخوردار شوید. علاوه بر آنكه با در اختیار داشتن گلدن ویزای اسپانیا شما می توانید به كشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز عضو جامعه شینگن به راحتی و بدون نیاز به ویزا مسافرت نمایید، با خرید ملك در این كشور شما خواهید توانست سایر افراد خانواده را هم با خود به این كشور برده و از مزایایی نظیر تحصیل رایگان، بیمه درمانی رایگان، اجازه كار و سایر موارد نیز بهره مند شوید. مطابق قوانین اسپانیا، سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملك به ارزش حداقل 100.000 یورو صاحب مجوز اقامت كوتاه مدت و یكساله در اسپانیا شوند. خوب است بدانید كه به كسانی كه بین 100.000 تا 500.000 یورو در بازار املاك و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری كنند اینچنین مجوز اقامتی داده خواهد شد. ولی اگر بتوانند به مرور میزان سرمایه خود را تا حد 500.000 یورو افزایش دهند، مالك مجوز اقامتی 5 ساله شده و خواهند توانست سایر افراد خانواده خود را نیز به این كشور زیبا و چشم نواز منتقل كنند. جالب است بدانید كه تاكنون ایرانیان زیادی بدین شكل در اسپانیا اقدام به سرمایه گذاری كرده اند و اكثریت ایرانیان هم در شهرهایی نظیر مادرید، بارسلونا، مایوركا، والنسیا، ماربیا و جزایر قناری اقدام به خرید ملك نموده اند.

خرید ملك در پرتغال، مزایا و شرایط آن

خرید ملک در پرتغال

همانند كشور اسپانیا، در پرتغال هم شما برای دریافت گلدن ویزا و سپس تابعیت این كشور می بایست حداقل 500.000 یورو در حوزه املاك و مستغلات این كشور آورده نقدی یا سرمایه گذاری داشته باشید. یكی از خوبیها و امتیازاتی كه در این روش سرمایه گذاری و در پرتغال وجود دارد، الزام به حضور فیزیكی در این كشور تنها به مدت 7 روز در سال می باشد. این امتیاز برجسته و ویژه ای است كه به شما این امكان را می دهد تا خانه یا ملكی را كه خریداری كرده اید اجاره داده و ضمن  حفظ اصل سرمایه، از محل اجاره دادن آن هم كسب درآمد نمایید. شما با این روش خواهید توانست پس از گذشت دو دوره 5 ساله، برای خود و دیگر افراد خانواده تان تابعیت و پاسپورت پرتغالی را دریافت نمایید و از تمامی حقوق یك شهروند پرتغالی تبار برخوردار گردید. همه اینها را شما در كنار مزایایی كه در طول این ده سال با همراه داشتن گلدن ویزای این كشور درخصوص مسافرت به تمامی كشورهای اتحادیه اروپا و نیز حوزه شینگن ( بدون نیاز به ویزا ) و همچنین بیش از 80 كشور دیگر از سرتاسر دنیا كه نیاز به ارائه ویزا ندارند قرار دهید تا ببینید چه سرمایه گذاری خوب و مقرون به صرفه ای برای خود  وخانواده تان انجام داده اید. ذكر این نكته هم ضروری است كه هزینه های یك زندگی نرمال و عادی در كشوری همچون پرتغال بسیار كمتر و مقرون به صرفه تر از سایر كشورهای پیشرفته اروپایی و تقریبا” هم رده با یونان بوده دقیقا” به همین دلیل است كه این كشور یكی از سرزمین های مورد علاقه اروپاییان بازنشسته جهت ادامه زندگی خود انتخاب شده است.

خرید ملك در تركیه، مزایا و شرایط آن

خرید ملک در ترکیه

قطعا” شما هم از آن دسته از علاقمندان به دریافت تابعیت دومی هستید كه از امكانات ویژه ای كه طی دو سال گذشته توسط دولتمردان تركیه ای برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه املاك و مستغلات فراهم گردیده تا حدودی باخبر و آگاه هستید. شما با خرید یك ملك در تركیه با مبلغ حداقل 70.000 دلار خواهید توانست مجوز اقامت موقت این كشور را دریافت نمایید. شاید بپرسید قیمت هر متر مربع مسكن در این كشور در چه رنج و حدودی می باشد؟ باید خدمتتان عرض كنیم كه متوسط قیمت مسكن در تركیه و در قسمتهای خارج از شهر ( حومه شهرهای بزرگ ) در حدود 3.000 تا 4.000 لیر و در مراكز شهرها هم از هر متر مربع 5.000 تا 7.000 لیر متغیر می باشد. اخیرا” هم با توجه به تحولات اقتصادی رخ داده در این كشور و پایین آمدن ارزش پول ملی تركیه در قبال سایر پولهای ملی، موج گسترده ای از سرمایه گذاران ایرانی ( به همراه افرادی از كشورهای عراق، روسیه و حتی آلمان ) برای سرمایه گذاری و خرید خانه به این كشور راه افتاده است. شما با خرید یك یا چند ملك در تركیه با مجموع ارزش 250.000 دلار خواهید توانست مجوز اقامت دایم این كشور را دریافت نمایید. البته این را باید بدانیم كه تركیه عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و شاید برخی مزایایی كه در بالا به آنها اشاره كردیم را در این روش فرد متقاضی نتواند كسب نماید، لیكن به دلیل نزدیك بودن این كشور به ایران و زیاد بودن جمعیت ایرانیان در تركیه و نیز استقرار دفتر اصلی شركت آلتین رویا در این كشور، به شما كمك خواهد كرد تا علاوه بر داشتن انتخابی خوب برای سرمایه گذاری، زندگی خوب و راحت و مرفه ای نیز به همراه اعضای خانواده خود در این كشور تجربه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)