شرایط اقامت آمریکا o2

ویزا o2

اقامت آمریکا o2 برای افرادی در دسترس است که به دنبال همراهی دارنده ویزای  O-1 در ایالات متحده هستند. ویزای o1 برای کسانی است که توانایی‌های خاصی در ورزش، هنر و … دارند. بنابراین اجازه سفر تحت ویزای O-2 مستقیماً به دارنده ویزای O-1 مرتبط است.

قوانین به دارنده ویزای O2  فقط اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های هنری یا ورزشی به دارنده ویزای O1 کمک کند. به‌طورکلی، این بدان معنی است که فقط دارندگان ویزای O1 که در رشته‌های دوومیدانی، سینما و تلویزیون کار می‌کنند مجاز به همراهی تحت ویزای O2 هستند و کسانی که ویزای O-1 را در زمینه‌های علمی، آموزشی یا تجاری دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند همراه داشته باشند. در ادامه با این ویزا بیشتر آشنا می‌شوید.

ویزای اقامت آمریکا o2 چه اجازه‌ای می‌دهد؟

دارندگان ویزای O-2 باید در ایالات متحده برای حمایت از دارنده اصلی ویزای O-1 درحالی‌که در ایالات متحده هستند کار کنند. آنها همچنین مجاز به ورود مجدد به ایالات متحده در طول مدت اعتبار ویزای خود هستند، مشروط بر اینکه دلیل سفر با هدف ویزا مرتبط باشد. علاوه‌برآن، وابستگان دارندگان ویزای O2 می‌توانند تحت ویزای O-3 اقدام کنند.

مدت‌زمان ویزای O-2 چقدر است؟

باتوجه‌به اینکه ویزای O2 مستقیماً با مجوز اعطا شده به دارنده ویزای O1 مرتبط است، مدت ویزای O2 معمولاً بر اساس دوره مرخصی اعطا شده به دارندگان ویزای O-1 و ماهیت تعهداتی که باید انجام شود تعیین می‌شود؛ توسط ورزشکار یا هنرمند دارنده O1.

دارنده ویزای O1 ممکن است در ابتدا برای مدت حداکثر سه سال در ایالات متحده پذیرفته شود. اگرچه این دوره زمانی ممکن است تمدید شود، USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا) هرگونه تمدید را بر اساس زمان لازم برای انجام فعالیت اولیه تا یک سال تعیین می‌کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای اقامت آمریکا o2 چیست؟

درنظرگرفتن شرایط ویزای اقامت آمریکا o2 مستلزم نگاهی دقیق‌تر به طبقه‌بندی ویزای O1 است. ویزای O-1 شامل دو دسته مجزا است: ویزای O-1A و ویزای O-1B. ویزای O-1A برای افرادی است که توانایی فوق‌العاده‌ای در علوم، تحصیلات، تجارت یا دوومیدانی دارند. دارنده O2 باید «بخش جدایی ناپذیر» فعالیت O-1A باشد.

ویزای O1B برای کسانی است که توانایی فوق‌العاده‌ای در هنر یا دستاوردهای خارق‌العاده‌ای در صنعت سینما یا تلویزیون دارند. دارنده O2 باید برای تکمیل تولید O1B «ضروری» باشد. همراه دارنده ویزای O2 باید در درخواست و مصاحبه خود نشان دهد که دارای مهارت‌ها و تجربه‌های حیاتی است که به‌راحتی توسط یک همراه آمریکایی قابل انجام نیست و برای عملکرد موفق ورزشکار یا هنرمند O1 ضروری است.

چگونه برای ویزای O2 اقدام کنم؟

چگونه برای ویزای O2 اقدام کنم؟

هر دو ویزای O1 و O2 ویزاهای مبتنی بر دادخواست هستند. این بدان معناست که یک حامی در ایالات متحده ابتدا باید از طرف ذی‌نفع (متقاضی) با استفاده از فرم I-129 (درخواست برای کارگران غیر مهاجر) دادخواستی را به USCIS ارسال کند. درخواست‌کننده می‌تواند کارفرمای دارنده ویزای O1 یا در عوض، یک نماینده ایالات متحده باشد که از طرف یک کارفرمای خارجی عمل می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید، باید از یک ذی‌نفع O2 در ارتباط با خدمات ورزشکار یا هنرمند O1 درخواست دادخواست داد. اگر ورزشکار یا هنرمند هنوز ویزای O1 نداشته باشد، درخواست ویزای O1 و O2 باید با هم ثبت شود. هنگامی که درخواست ویزا توسط USCIS برای ذی‌نفع O1 و O2 تأیید شد، متقاضی ویزای O2 می‌تواند برای ویزای خود در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور محل اقامت خود درخواست دهد.

 درخواست‌های ویزای O-2 معمولاً بسیار سریع‌تر از سایر دسته‌های ویزا بررسی می‌شوند، زیرا روند درخواست معمولاً سنگین‌تر است. متقاضی ویزای اقامت آمریکا o2 باید فرم DS-160 (درخواست آنلاین ویزای غیر مهاجرتی) را ارسال کند، هزینه ویزای لازم را بپردازد، برای مصاحبه برنامه‌ریزی کند و صفحه تأیید/رسید را پرینت کند تا برای مصاحبه، همراه خود داشته باشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با  ویزای  O1 برای اقامت در آمریکا آشنا شدید. ایالات متحده چارچوب قانونی مشخصی را برای افراد خارجی که مایل به اقامت در این کشور هستند در نظر گرفته است و قبل از تصمیم‌گیری باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. لطفاً نظرات خود را دررابطه‌با اقامت در آمریکا با ویزای  O1برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)