تحقیق و ارزیابی بازار

تحقیق و ارزیابی بازار، یکی از بهترین و موثق‌ترین ابزارها برای طرح‌ریزی و تعیین استراتژی در هنگام تاسیس و یا برنامه‌ریزی برای ایجاد کسب و کارها و یا شرکت‌های کوچک و بزرگ است. این امر به خصوص در مواردی که بازار هدف و یا مکان استقرار کسب و کار، در دیگر کشورها باشد، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا با تحقیق و ارزیابی بازار به عنوان یک موضوع مهم و اساسی برای کسب و کارها بپردازیم و ببینیم که الزامات و مراحل آن برای ایجاد کسب و کار در کشورهای گوناگون نظیر ترکیه، اسپانیا، پرتغال و یونان به چه ترتیب است.

تحقیق و ارزیابی بازار چیست؟

تحقیق و ارزیابی در بازار چیست

تحقیقات بازار فرآیند ارزیابی امکان سنجی یک محصول یا خدمات جدید، از طریق تحقیقاتی است که به طور  مستقیم با مصرف کنندگان بالقوه انجام می‌شود. این روش به سازمان‌، شرکت‌های تجاری و یا کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بازار هدف خود را کشف کنند، آن را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهند، نظرات را جمع آوری و مستند کنند تا در نهایت بتوانند، تصمیمات آگاهانه بگیرند.

تحقیقات و ارزیابی بازار می‌تواند به صورت مستقیم توسط سازمان‌ها یا شرکت‌ها انجام شود یا به آژانس‌هایی که در این فرآیند تخصص دارند، برون‌سپاری شود. فرآیند تحقیقات بازار از طریق استقرار نظرسنجی، تعامل با گروهی از افراد که به عنوان نمونه نیز شناخته می شوند و یا انجام مصاحبه و سایر فرآیندهای مشابه انجام می‌شود. هدف اولیه از انجام تحقیقات بازار ، درک یا بررسی بازار مرتبط با یک محصول یا خدمات خاص و تصمیم‌گیری در مورد واکنش مخاطبان به یک محصول یا خدمات است. اطلاعات به‌دست‌آمده از انجام تحقیقات بازار، می‌تواند برای تنظیم فعالیت‌های بازاریابی و یا تبلیغاتی، یا تعیین اولویت‌های ویژگی و نیاز خدمات  مصرف‌کنندگان مورد استفاده قرار گیرد.

اهدف کلیدی در تحقیق و ارزیابی بازار چیست؟

اهدف کلیدی در تحقیق و ارزیابی بازار چیست؟

یک پروژه تحقیقات بازار ممکن است سه نوع هدف مختلف داشته باشد.

تحقیقات بازار از طریق برنامه ریزی مناسب، سازماندهی و کنترل منابع انسانی و مادی، به توسعه یک شرکت یا کسب و کار کمک می‌کند و در نتیجه تمامی نیازهای خاص در بازار را، در زمان مناسب برآورده می‌کند.

تحقیقات و بررسی بازار، برآوردن نیازهای خاص مشتری از طریق یک محصول یا خدمات مورد نیاز را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد. محصول یا خدمات باید با الزامات و ترجیحات مشتری در هنگام مصرف مطابقت داشته باشد.

تحقیقات بازار می‌تواند درجه اقتصادی موفقیت یا شکستی که یک شرکت می تواند در حین ورود به بازار، یا معرفی محصولات یا خدمات جدید داشته باشد را تعیین کرده و دست یابی به نتیجه مطلوب را برای همه اقداماتی که باید اجرا شود، فراهم می‌کند.

چرا تحقیق و ارزیابی بازار مهم است؟

انجام تحقیقات یکی از بهترین راه‌های دستیابی به رضایت مشتری، کاهش ریزش مشتری و ارتقای کسب ‌وکار است. اما دلایلی وجود دارد که چرا تحقیقات بازار مهم است و باید در هر کسب و کاری مورد توجه قرار گیرد. در ادامه این دلایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این روش، اطلاعات و فرصت‌هایی را در مورد ارزش محصولات موجود و جدید فراهم می‌کند، بنابراین به کسب و کارها کمک می‌کند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و استراتژی خوبی در مورد آن داشته باشند.

تحقیق و ارزیابی بازار، به تعیین نیاز و خواسته مشتریان کمک می‌کند. فرآیند بازاریابی، مشتری محور است و درک مشتریان و نیازهای آن‌ها به کسب و کارها کمک می‌کند تا محصولات یا خدماتی را طراحی کنند که به بهترین وجه مناسب آن‌ها باشد.

با این روش، کسب و کارها با درک نیازهای مشتریان می‌توانند تولید و فروش خود را نیز پیش بینی کنند. تحقیقات بازار همچنین به تعیین موجودی بهینه در آن کسب و کار، کمک می‌کند.

تحقیقات بازار، در مورد پیشی گرفتن از رقبا، یک ابزار حیاتی برای انجام مطالعات تطبیقی ​​است. کسب ‌وکارها با این روش به خوبی می‌توانند استراتژی‌های تجاری را طراحی کنند که به آنها کمک کند از رقبای خود جلوتر رفته و همیشه نیز از آن‌ها برتری داشته باشند.

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور ترکیه

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور ترکیه

ترکیه را می‌توان یک کشور با اقتصاد پیشرفته و توسعه‌یافته در این منطقه محسوب نمود. موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک این کشور در بین دو قاره اروپا و آسیا، باعث خلق موقعیت‌های تجاری و اقتصادی فوق العاده‌ای می‌شود. اقتصاد این کشور همسایه ایران بسیار پویا است و هر ساله رشد بالایی داشت. ترکیه از لحاظ کشاورزی بسیار پیشرو بوده و تا رده هفتم جهان نیز بالا آمده است. این در سال ۲۰۱۵ یکی از ۲۰ کشور برتر دنیا، از لحاظ تولیدات صنعتی بوده است. گردشگری نیز یکی از پیشروترین بخش‌های اقتصاد در این کشور است و سالانه ده‌ها میلیون نفر این کشور زیبا بازدید می‌کنند. همه این عوامل باعث می‌شود تا ایجاد کسب و کار و یا تولید و صادرات به این کشور همواره مورد توجه تاجران و تولیدکنندگان ایرانی باشد. برای مشورت درباره تحقیق و ارزیابی بازار این کشور، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور اسپانیا

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از اقتصادهای برتر در قاره اروپا را دارا است. اقتصاد در این کشور بیشتر حول گردشگری می‌گردد. این کشور دومین صنعت گردشگری را در بین تمام کشورهای دنیا دارا است. کیفیت زندگی در این کشور نیز در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد. همه این عوامل باعث شده تا این کشور به یک مقصد جذاب برای ایجاد کسب و کار و یا تجارت مبدل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیق و ارزیابی بازار در این اسپانیا، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور پرتغال

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور پرتغال

رشد اقتصادی در کشور پرتغال در حال حاضر پیشرفت خوبی را دنبال می‌کند و با توجه به سیاست‌های دولت، این رشد مثبت است. پرتغال نیز کشوری توریستی محسوب می‌شود و این صنعت اثر خوبی بر روی رشد اقتصادی آن بازی می‌کند. اگر قصد تجارت یا ایجاد کسب و کار در این کشور را دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور یونان

تحقیق و ارزیابی بازار در کشور یونان

تولید ناخالص داخلی یونان در بین کشورهای جهان در رده چهل و هشتم قرار دارد و هشتمین کشور بازدید در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. برای انجام تحقیق و ارزیابی بازار در این کشور، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)