بررسی شرایط اقامت آمریکا F1

مقدمه

ویزای اقامت آمریکا F1 چیست؟ این ویزا درواقع یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است و برای افرادی که مایل به تحصیل در کشور آمریکا هستند در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید برای تحصیل در دانشگاه، کالج، دبیرستان، دبستان، هنرستان، مؤسسات آکادمیک و … به کشور آمریکا سفر کنید لازم است برای اخذ ویزای F1 درخواست دهید.

همیشه در این موارد استثنائاتی وجود دارد اما اگر کسی برای تحصیل یا زندگی مایل به اقامت در آمریکا باشد باید حتماً ویزای مهاجرتی یا ویزای اقامت موقت این کشور را داشته باشد. اما اگر شما مایل به اقامت موقت برای تحصیل در کشور آمریکا هستید به شما ویزای F1 یا F2 تعلق می‌گیرد.

نحوه اخذ ویزای اقامت آمریکا F1

نحوه اخذ ویزا

شرایط اخذ ویزای F1 نسبتاً ساده و آسان است اما می‌توان گفت کمی زمان‌بر است؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در ایالات متحده را دارید بهتر است هرچه سریع‌تر برای اخذ این ویزا اقدام کنید تا با اطمینان خاطر برای شروع تحصیل به موقع به مقصد برسید. می‌توان گفت یکی از طولانی‌ترین مراحل اپرای کردن برای یک دانشگاه در کشور آمریکا است و در کنار آن تأیید شدن برنامه دانشجو (SEVP) نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته قابل توجه این است که باوجوداینکه کشور آمریکا از مؤسسات تحصیلی بسیار خوبی برخوردار است اما همه آن‌ها شرایط رسیدگی به دانشجویان بین‌المللی را ندارد.

بنابراین در انتخاب مؤسسه و دانشگاه دقت و حوصله زیادی داشته باشید. پس از پذیرش و اپلای دانشگاه موردنظر شما عضو برنامه SEVP می‌شوید و در این صورت ملزم به پر کردن فرم درخواست هستید. پس از آن که هزینه‌ها را پرداخت کردید یک فرم توسط مؤسسه تحصیلی موردنظر به شما داده می‌شود که با پر کردن آن مجوز یک مصاحبه در کنسولگری آمریکا برای دریافت ویزای اقامت آمریکا F1 برای شما فراهم خواهد شد. در این شرایط شما رسما یک دانشجو یا دانش‌آموز بین‌المللی هستید.

شرایط اخذ ویزای اقامت آمریکا F1

تمام شرایط موردنیاز و فرم‌های موردنظر جهت اخذ ویزای F1 در وب‌سایت کنسولگری آمریکا قرار دارد. برای واجد شرایط بودن دانشجویان و دانش‌آموزان برای اخذ این ویزا می‌بایست موارد زیر را اثبات کنند:

  • داشتن اقامت رسمی در یک کشور خارجی و قصد بازگشت به کشور مبدأ
  • دانشجوی بین الماس باید جهت برگشت به کشور مبدأ برنامه‌ریزی کند. اگر مصاحبه‌کننده در کنسولگری تشخیص دهد که شما قصد اقامت دائم در کشور آمریکا را دارید احتمال رد شدن درخواستتان زیاد است. چرا که هدف از دریافت ویزای F1 مهاجرت برای گذراندن تحصیلات و سپس بازگشت به کشور مبدأ است.

محدودیت‌های کاری موجود در ویزای F1

محدودیت کاری

این نکته را به یاد داشته باشید که ویزای اقامت آمریکا F1 برای دانشجویان تمام وقت است و هیچ موردی برای انجام فعالیت شغلی و کاری در موارد آن قرار ندارد. اما با این وجود دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای گذراندن هزینه‌ها به مدت ۲۰ ساعت در طول هفته در دانشگاه کار کنند. کار کردن به صورت غیرمجاز و غیرقانونی هنگامی که ویزای F1 یک تخلف جدی محسوب می‌شود و در صورت مشاهده آن دانشجو دیپورت می‌شود. اما دارندگان ویزای تحصیلی F1 می‌توانند پس از اتمام تحصیل و اخذ مدرک فارغ‌التحصیلی خود می‌توانند تا یک سال به طور موقت در این کشور کار کنند.

5/5 - (1 امتیاز)