منظور از ارائه خدمات دستیاری چیست؟

امروزه داشتن یک دستیار شخصی که در زمینه‌های مختلفی به صاحبان کسب و کارها مشاوره تخصصی بدهد، یک کار الزامی است که باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود. خدمات دستیاری، خدمات گسترده‌ای هستند که تنها شامل خدمات دستیار شخصی و مشاور بیمه یا مشاور هنری نمی‌شوند. این روزها متقاضیان استفاده از خدمات مختلف دستیاری بیشتر از قبل است و به همین دلیل آشنایی با جوانب مختلف آن لازم و ضروری است. در ادامه این مطلب برخی از مهم‌ترین خدماتی که دستیار شخصی می‌تواند آن‌ها را ارائه کند بیشتر توضیح می‌دهیم.

استفاده از خدمات دستیاری چه اهمیتی دارد؟

دستیار شخصی

امروز داشتن یک دستیار و منشی اختصاصی در بسیاری از کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نظم ‌بخشیدن به امور خود از خدمات یک دستیار شخصی کمک می‌گیرند. مدیریت یک مجموعه کار سختی بوده و به توجه و دقت زیادی نیاز دارد. گاهی شاید امور مدیریتی یک مجموعه آنقدر زیاد باشد که مدیر نتواند به امور شخصی و زندگی خود بپردازد.

به همین دلیل این روزها کمک گرفتن از دستیاران شخصی رونق یافته و بسیاری از مدیران کسب و کارها از این شغل حمایت می‌کنند. دستیار شما در زمینه‌هایی نظیر امور تبلیغاتی، هماهنگی جلسات کاری، توسعه و گسترش کسب و کار، امور اداری و نامه‌نگاری و همچنین امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند و بار این مسائل را به دوش می‌کشد. به این ترتیب اگر سرتان آنقدر شلوغ شده که نیاز به یک نسخه کپی از خودتان دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات دستیاری انجام برخی از کارها و امور کاری خودتان را به فرد دیگری بسپارید.

دستيار شخصی

یکی از نمونه‌های پر تقاضای دستیاری، استخدام یک دستیار شخصی است. دستیار شخصی به افراد در انجام ‌دادن امور کاری‌شان کمک می‌کند، برای مثال مدیران شرکت‌ها و همچنین صاحبان مشاغل مختلف به یک دستیار شخصی نیاز دارند تا برنامه‌های آن‌ها را مدیریت کند. دستیار شخصی مانند یک منشی عمل کرده و فعالیت‌های شما را نظم می‌بخشد. شما می‌توانید رسیدگی به اموری نظیر هماهنگی جلسات کاری، امور بانکی، تماس‌ها و یا نامه‌نگاری‌های خودتان را به دستیار شخصی خود، بسپارید.

برخی از کارهای دیگری که دستیاران شخصی انجام می‌دهند عبارتند از:

  • مدیریت اطلاعات و نگهداری از سیستم‌های اداری
  • دیدار با مهمانان شخصی و یا کاری در نبود شما
  • تنظیم زمان سفرها، تهیه پاسپورت و تعیین محل اقامت در زمان سفر
  • تنظیم قرارهای روزانه شما با سایر افراد
  • رسیدگی به نامه‌ها و ایمیل‌های دریافتی شما
  • تهیه گزارش‌های دقیق از انجام امور
  • ارتباط با مشتریان و سایر مراجعه‌کنندگان

استقبال و همراهی فرودگاهی

گاهی وقت‌ها پیش آمده که یک نفر از عزیزانتان از راه دور و بعد از یک مدت طولانی قرار است به دیدار شما بیاید ولی به دلیل مشغله کاری نمی‌توانید به خوبی از او استقبال کنید. خوشبختانه یکی از انواع خدمات دستیاری، ارائه خدمات استقبال و همراهی فرودگاهی است که خیال شما را از بابت رسیدگی به عزیزانتان راحت می‌کند. برای مثال اگر از یک کشور خارجی یک مهمان مهم داشته باشید، می‌توانید با استفاده از خدمات استقبال و همراهی فرودگاهی از ورود و جاگیری او در محل اقامتش مطمئن شوید.

دستيار خريد

یکی دیگر از انواع دستیاری، استخدام و به کارگیری یک دستیار خرید است. دستیار خرید شما می‌تواند یک فرد متخصص باشد که در خرید مواد اولیه و تجهیزات کسب و کارتان به شما کمک کند. دستیار خرید یک شغل تقریبا جدید در ایران به شمار می‌رود و اخیرا افرادی برای انجام این کار به طور تخصصی آموزش دیده‌اند. دستیار خرید می‌تواند هم در خرید ملزومات کسب و کارتان به شما کمک کند و هم می‌تواند خریدهای روزمره و سوپرمارکتی خانه شما را به بهترین صورت ممکن انجام دهد. امروز بهره‌مندی از خدمات دستیار خرید به خصوص بعد از پاندمی کرونا گسترش یافته است.

راهنمای تور

راهنمای تور

راهنمای تور یکی دیگر از انواع مختلف خدمات دستیاری است که اهمیت بسیار زیادی دارد. راهنمای تور در انتخاب محل گشت و گذار و همچنین محل اقامت به شما کمک می‌کند. برای تجربه یک سفر خوب و لذت‌بخش، وجود یک راهنمای تور ماهر و کاربلد ضروری است.

خدمات دستیاری مشاوره هنری

نوعی دیگر از این خدمات، خدمات مشاوره هنری است که مانند سایر انواع آن‌ها به دانش و تخصص کافی نیاز دارد. مشاوره هنری در زمینه‌های مدنظرتان به شما اطلاعات می‌دهد و از تصمیم‌گیری نادرست شما جلوگیری می‌کند. برای مثال اگر می‌خواهید در یک پروژه هنری سرمایه‌گذاری کنید، باید قبل از انجام این کار با مشاوره هنری خود صحبت کنید و یا اصلا خود او را مسئول انجام این کار قرار دهید.

مشاوره بيمه

مشاوره بیمه یکی از خدمات ارزنده دستیاران شخصی است که از بروز بسیاری از مشکلات بین کارفرما و کارگران جلوگیری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید بیمه و قانون کار، قوانین پیچیده مربوط به خود را دارند که هر کدام مفاد و بندهای مختلفی دارند. به همین دلیل وجود یک مشاوره بیمه به مدیران کسب و کارها توصیه می‌شود که از بروز مشکلات مختلف در آینده کاری آن‌ها جلوگیری کند.

خدمات دستیاری مشاوره حقوقی

یکی دیگر از نیازهای اساسی هر فرد و مجموعه اقتصادی، داشتن یک مشاوره حقوقی است. مشاوره حقوقی نوع دیگری از این خدمات است که فرد ارائه‌ دهنده آن از تخصص، دانش و مهارت کافی در زمینه‌های حقوقی برخوردار بوده و در تصمیم‌گیری درست به شما کمک می‌کند.

خدمات طراحی گرافيكی

یکی دیگر از انواع خدمات دستیاری، ارائه خدمات طراحی گرافیکی است که به تخصص کافی در زمینه گرافیک و طراحی نیاز دارد. همان‌طور که می‌دانید امروز اولین مورددر کسب و کار شما که توجه مردم را به خود جلب می‌کند، تبلیغات، بسته‌‌بندی محصول شما و همچنین لوگوی تجاری شما است. به این ترتیب استخدام و به کارگیری یک دستیار ارائه‌دهنده خدمات طراحی گرافیکی برای ادامه حیات مجموعه کاری شما یک امر ضروری است. یک طراحی گرافیکی برنامه‌ریزی شده و  هدفمند باعث موفقیت کسب و کار شما می‌شود.

جمع‌بندی

حتما شما هم یک روز آنقدر سرتان شلوغ شده که آرزو کرده‌اید کاش یک نفر دیگر برای انجام کارهای خود داشتید. باید بدانید که امروز دیگر این خواسته، یک آرزو نیست و شما می‌توانید با استفاده از خدمات مختلف دستیاری انجام بخشی از فعالیت‌های خود را به فرد دیگری بسپارید. علاوه بر این بسیاری از مشاوران کسب و کار به صاحبان کسب و کارهای کوچک توصیه می‌کنند برای نظارت و کنترل دقیق‌تر روی کارشان از یک دستیار شخصی کمک بگیرند. دستیار شما به عنوان چشم سوم شما محسوب می‌شود و می‌تواند به صورت حضوری و یا مجازی برخی از امور مربوط به شما را سامان و نظم بخشد.

Rate this page