اخذ اقامت طلایی پرتغال​

خواندن این متن 5 دقیقه زمان لازم دارد. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در خصوص اقامت طلایی پرتغال ارایه دهیم و با رویکردی واقعی و بدون نگاه تبلیغی، تمامی جوانب اخذ اقامت طلایی پرتغال را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان حرفه ای و با سابقه شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و کشور عزیزمان ایران و با هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

ویزای طلایی یا گلدن ویزا چیست؟

اقامت طلایی پرتغال

 ممكن است برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد كه ویزای طلایی چیست و تمایل داشته باشید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. بحران مالی و اقتصادی فراگیر سال 2008 میلادی، علیرغم تمام معایب و زیانهایی كه به همراه داشت، اما باعث گردید برخی از كشورهای اروپایی جهت جبران ضررهای مالی و اقتصادی بوجود آمده برای كشورشان، برنامه ای تحت عنوان جلب سرمایه های خارجی از طریق اعطای ویزای سریع الاقدام و اقامت دائمی به سرمایه گذاران خارجی را تدوین و به اجرا در آورند. در این طرح كه ابتدا در سال 2012 و در اروپا و توسط كشور پرتغال به اجرا در آمد شرایطی راحت و سهل الوصول برای علاقمندان به دریافت اقامت و تابعیت پرتغال معرفی گردید كه طی آن سرمایه گذاران خارجی می توانستند با به همراه آوردن سرمایه نقدی ( سپرده بانكی ) و مشاركت در طرح های اقتصادی و یا خرید ملك در پرتغال ( هر دو تحت شرایط ویژه ای انجام می گیرد ) موفق به دریافت گلدن ویزای پرتغال شده و به مرور مجوز اقامت آنها تبدیل به مجوز اقامت دائمی می گردید. این طرح در حال حاضر در بسیاری از كشورهای دنیا و علی الخصوص كشورهای اروپایی همانند یونان و اسپانیا نیز در حال اجرا می باشد. از مهمترین مزایای دریافت ویزای طلایی می توان به سرعت در صدور ویزا و عدم الزام به اقامت و سكونت در كشور دوم اشاره كرد.

 

مزایای ویزای طلایی پرتغال

حال که با واژه ویزای طلایی آشنا شدین، در این بخش به توضیح برخی مزایای ویزای طلایی کشور پرتغال میپردازیم.

گلدن ویزا یا ویزای طلایی پرتغال یكی از بهترین و امن ترین روش های دریافت مجوز اقامت دائمی در این كشور و البته در تمام دنیا است. شما از طریق دریافت ویزای طلایی پرتغال قادر خواهید بود ضمن مسافرت بدون نیاز به ویزا به تمامی كشورهای عضو اتحادیه اروپا و كار و فعالیت و زندگی در آنجا، به كشورهای عضو جامعه شینگن نیز بدون نیاز به ویزا مسافرت نمایید. این نوع ویزا به دلیل قدمتی كه دارد و البته قوانین و ضوابط راحت تری كه دولت پرتغال نسبت به سایر كشورهای اروپایی برای متقاضیان آن در نظر گرفته، مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران و علاقمندان به مهاجرت به قاره سرسبز اروپا قرار گرفته است. شما از طریق انتقال سرمایه نقدی ( حداقل به مبلغ 1.000.000 یورو )، خرید ملك و املاك ( به مبلغ حداقل 500.000 یورو )، خرید و بازسازی املاك و مستغلات فرسوده ( به ارزش حداقل 350.000 یورو )، انتقال سرمایه جهت و یا كارآفرینی و ایجاد اشتغال حداقل برای 10 نفر می توانید درخواست صدور ویزای طلایی این كشور را ارائه دهید.

شرایط جدید اخذ ویزای طلایی پرتغال در سال 2022

شرایط گلدن ویزا

در قانون ویزای طلایی پرتغال از طریق املاک و مستغلات در سال 2022، تغییرات و محدودیت هایی به وجود آمده است مثلا برای اینکه سرمایه گذاری املاک و مستغلات واجد شرایط دریافت ویزای طلایی باشند، باید در مناطق کم تراکم و در قلمروهای داخلی سرزمین اصلی پرتغال و همچنین در مناطق خودمختار آزور و مادیرا واقع باشند. مقدار یا ارزش سرمایه گذاری ثابت می ماند، در حالی که محدودیت های جغرافیایی در مناطق واجد شرایط وجود دارد. شما دیگر نمی توانید در شهرهای بزرگ مانند لیسبون یا پورتو یا در شهرهای ساحلی سرزمین اصلی ملک مسکونی دریافت کنید. فقط سرمایه گذاری های ملکی در داخل و احتمالاً مناطق روستایی یا کم تراکم واجد شرایط هستند. ” این تغییرات از 1 ژانویه 2022 اعمال شده است “.

در زیر به برخی شرایط خاص و ویژه دریافت ویزای طلایی پرتغال اشاره می كنیم:

  • حداقل سطوح خرید ملک باید 500.000 یورو باشد. خرید املاک و مستغلات در مناطق بازسازی و نوسازی شهری پرتغال با حداقل 30 سال قدمت و در مناطق کم تراکم، به ارزش حداقل 350.000 یورو می باشد. سرمایه گذاری های Golden Visa در املاک و مستغلات در مناطق شهری و مسکونی لیسبون، پورتو، آلگاروه یا در امتداد ساحل، واجد شرایط نمی باشد و به املاک تجاری و توریستی محدود می شود.
  • انتقال سرمایه به سپرده های بانکی یا یک تجارت پرتغالی حداقل به میزان 1.5 میلیون یورو
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری واجد شرایط پرتغال به ارزش حداقل 000 یورو
  • سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورویی در تحقیقات علمی یا فناوری در پرتغال، این تحقیق باید توسط یک موسسه ملی معتبر در پرتغال انجام شود.
  • حداقل سرمایه گذاری 250.000 یورو در هنر و فرهنگ و حفاظت از میراث ملی در پرتغال
  • سرمایه گذاری تجاری و ایجاد شغل: این مورد یك گزینه ترکیبی میباشد كه شرح مختصر آن در زیر آمده است:

(سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورو در یک تجارت یا شرکت ثبت شده کوچک یا متوسط در پرتغال و ایجاد پنج شغل تمام وقت برای حداقل یک دوره سه ساله.)

  • ایجاد تجارت ( راه اندازی یك كسب و كار جدید ) و ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی در پرتغال

نحوه درخواست ویزای طلایی پرتغال

درخواست ویزای طلایی پرتغال را می توان به صورت آنلاین از طریق خدمات مهاجرت و مرز پرتغال SEF)) ارسال کرد. پیش ثبت نام آنلاین الزامی است. سپس باید در تاریخ قرار ملاقات انتخاب شده، حاضر شوید و داده های بیومتریک خود و کپی های فیزیکی مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز

همراه با درخواست ویزای طلایی پرتغال، باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته و به مقامات رسمی مربوطه ارائه دهید:

  • گذرنامه یا مدرک شناسایی معتبر
  • مدارک مبنی بر ورود قانونی به پرتغال ( مثلا، ویزای کوتاه مدت شینگن )
  • گواهی بیمه درمانی ( صادر شده توسط شركت معتبر بیمه ای در پرتغال كه در سه ماه گذشته صادر شده باشد )
  • گواهی سابقه کیفری از کشور مبدا / محل اقامت ( صادر شده در سه ماه گذشته )
  • اسناد و مدارك یا شواهدی كه اثبات كننده رعایت تعهدات مالیاتی و تامین اجتماعی
  • رسید پرداخت هزینه های ویزای طلایی پرتغال
  • متقاضیان باید تعهد خود را برای حفظ سرمایه گذاری خود برای حداقل پنج سال نشان داده و آن را به اثبات برسانند.

متقاضیان همچنین می بایست مدارک و مستندات سرمایه گذاری خود را به شرح زیر ارائه دهند، مانند:

  • صورت حساب بانکی برای سرمایه گذاری مالی
  • قراردادهای کاری برای ایجاد شغل
  • ارایه اسناد خرید برای سرمایه گذاری در املاک

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

همانگونه كه گفتیم یكی از شرایط الزام آور برای دریافت ویزای طلایی پرتغال خرید ملك و مستغلات در این كشور است. امروزه پرتغال در حال تبدیل شدن به مکانی محبوب برای خرید ملک، و سرمایه گذاری است. این کشور کوچک اروپای غربی دارای کیفیت زندگی بالا و در عین حال هزینه های پایین زندگی، آب و هوای مطبوع، سواحل زیبا و جوامع دوستانه و اقتصاد ثابت، بهترین مقصد برای مهاجرانی است که به دنبال مهاجرت هستند، چه برای زندگی و کار یا بازنشستگی.

جالب است بدانیم حدود سه چهارم افرادی که در پرتغال زندگی می کنند خود مالك خانه هایی هستند كه در آن سكونت دارند. این نرخ بالاتر از میانگین نرخ مالکیت خانه در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان است. هیچ محدودیتی برای خرید خانه در پرتغال به عنوان یک خارجی وجود ندارد و بخش املاک و مستغلات به خوبی توسعه یافته است.

از طرفی در آستانه سال 2022، قیمت املاک و مستغلات در پرتغال در حال افزایش است. تولید و ساخت و ساز در پرتغال در حال افزایش است، به طوریکه تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

در پی ایجاد رونق اقتصادی در این كشور، از سال 2016، ارزش املاک و مستغلات لیسبون با نرخ سالانه حدود 2.5 درصد افزایش یافته است. اما، این چشمگیرترین رشد بازار در پرتغال نیست، برخی از مناطق مانند سانتا ماریا، دافیرا رشد سالانه بی سابقه ای در حدود 12 درصد را نشان داده اند. همانطور که می دانید، راز خرید ملک در مکان، موقعیت مکانی آن است.

از طرفی هم دولت پرتغال از طریق برنامه ویزای طلایی، خارجی ها را برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در پرتغال تشویق می کند. اتباع غیر اتحادیه اروپا، با سرمایه گذاری در اقتصاد یا املاک و مستغلات می توانند اقامت کشور پرتغال را دریافت کنند.

شرایط خرید ملک از طریق ویزای طلایی در سال 2022

شرایط خرید ملک در پرتغال

در پرتغال هیچ محدودیتی برای خرید ملک به عنوان یک خارجی، وجود ندارد و شهروندان غیر اتحادیه اروپای بالای ۱۸ سال و بدون سابقه ی کیفری و هر نوع سوء پیشینه ای از سوی خریدار، در صورت خرید ملک به ارزش حداقل 500.000 یورو یا خرید ملک در مناطق بازسازی و نوسازی شهری پرتغال با حداقل 30 سال قدمت و در مناطق کم تراکم، ( كه دارای ارزش حداقل 350.000 یورو می باشد )  می توانند مجوز اقامت پنج ساله (معروف به ویزای طلایی پرتغال) را دریافت کنند. ویزای طلایی علاوه بر اینکه به شما اجازه زندگی، کار یا تحصیل در پرتغال را می دهد، به شما این امکان را می دهد که بتوانید پس از پنج سال برای اقامت دائم و یا شهروندی اقدام کنید.

سخن پایانی

كارشناسان خبره و زبده ما در شرکت آلتین رویا، آماده ارائه خدمات مشاوره مطلوب و راهگشا به شما هموطنان عزیز در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی تان از قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری در پرتغال و انجام یك سرمایه گذاری خوب و مطمئن و پر سود برای شما عزیزان هستند. لطفا” با ما در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)