خريد ملك در ماربيا اسپانيا

كشور اسپانيا از آن دسته از كشورهايي است كه همه ساله ميزبان خيل كثيري از گردشگران خارجي و همچنين سرمايه گذاران و مهاجريني است كه با هدف انجام يك سرمايه گذاري مطمئن و به دنبال آن برخورداري از مزاياي داشتن يك زندگي خوب و ايده آل به اين كشور مسافرت مي كنند. در ميان شهرها و مناطق مختلف اين كشور، شهر ماربيا در منطقه جنوبي اسپانيا هم به لحاظ جذب توريست و هم از نظر جذب علاقمندان خارجي به خريد ملك و آپارتمان در اين شهر مشهور و معروف گشته است. اين شهر در گذشته هاي نه چندان دور محلي براي تفريح و خوشگذراني افراد ثروتمند و مشهور بوده كه با تصويب و اعمال قوانين جديد از سوي دولت اسپانيا، امكان سفر و مهاجرت و اقامت در اين شهر براي تمامي افراد فراهم گشته است. اين شهر ساحلي با تابستانهاي گرم و دلپذير و زمستانهاي ملايم و دلچسب، شايد در گذشته يك دهكده ماهيگيري بوده، ليكن اكنون به عنوان يكي از شهرهاي مهم و توريستي – اقتصادي كشور اسپانيا از آن ياد مي گردد. شايد جالب باشد بدانيد كه با وجود آنكه در حدود 14 سال از بحران فراگير و جهاني اقتصادي سال 2008 مي گذرد و اثرات و تبعات ناشي از آن تا حدود زيادي از بين رفته، ليكن در كشور اسپانيا همچنان قيمت و ارزش ملك پايين تر از سطح قبلي آن در سال 2008 مي باشد. عليرغم آنكه پس از افت قيمت املاك در اسپانيا پس از شروع بحران جهاني اقتصاد، تا سال 2018 ما شاهد رشد حدودا” 30 درصدي قيمت املاك در اين كشور بوده ايم، ليكن هنوز قيمت ها در اين حوزه به سطح قيمت هاي 14 سال پيش هم نرسيده به همين لحاظ جمعيت زيادي از سرمايه گذاران خارجي ( عمدتا” اهل كشورهاي انگلستان، آلمان، ايتاليا، سوئد، روسيه، چين و هند ) روانه اين كشور جهت خريد ملك و دريافت تابعيت و مجوز اقامت دائم گشته اند.

هزينه خريد ملك در ماربيا

خرید ملک در ماربیا

وقتي صحبت از خريد ملك ( چه در ايران و چه در هر جاي ديگري از جهان ) مي شود، اولين چيزي كه در مورد آن بايد بپرسيم، ميزان سرمايه و وسع مالي مان است. بايد ببينيم چقدر پول داريم و در كدام منطقه چه نوع خانه اي را مي توانيم خريداري نماييم. Marbella glitzy از شهرها و مناطق جنوبي اسپانيا است كه بيشترين رشد و آمار فروش آپارتمان در اين كشور را به خود اختصاص داده است. پس توصيه مي كنيم كه چنانچه مايل به خريد ملك يا خانه در اين شهر هستيد حتما” به سمت خريد آپارتمان برويد و نه خانه هاي ويلايي. مطابق قيمت هاي امروز ( سال 2022 ) با در اختيار داشتن حدود 200.000 يورو مي توان يك دستگاه آپارتمان شيك و مجلل ( حدودا” 75 متري ) را در يك مجتمع لوكس خريداري نمود. اگر مايل به داشتن آپارتماني بزرگتر و مثلا” داراي سه خواب هستيد، مي توانيد يكي از بهترين ها را در اين شهر با حدود 350.000 الي 500.000 يورو خريداري نماييد. البته ناگفته نماند كه مناطق كناري و حاشيه اي در همين شهر هم هستند كه داراي آپارتمان هاي مناسب و بسيار ارزان قيمت تري مي باشند. ليكن از آنجا كه يكي از اهداف اصلي سرمايه گذاران از ورود به اسپانيا و خريد خانه در آن، دريافت مجوز اقامت دايم و تابعيت اين كشور است، يادآور مي شويم كه براي اين منظور شما مي بايست حداقل مبلغ 500.000 يورو را به خريد ملك يا املاك در اين كشور اختصاص دهيد.

براي نمونه ما يكي از آگهي هاي فروش آپارتمان در ماربيا را برايتان معرفي مي كنيم:

  • ساختمان مسكوني داراي 39 واحد آپارتمان دو و سه خوابه
  • متراژها: 100 متر متراژ مفيد + 32 متر تراس ، قيمت معادل 350.000 يورو و 105 متر متراژ مفيد+ 33 متر تراس، قيمت معادل 450.000 يورو
  • هر واحد داراي يك باب انباري و دو دستگاه پاركينگ
  • مجتمع داراي نگهبان شبانه روزي
  • واحدها داراي پنجره تمام قد دو جداره
  • سيستم تهويه مطبوع نوين و پيشرفته
  • استخر
  • فقط 5 دقيقه پياده روي تا خليج و بندر كوبوپينو
  • فاصله 15 دقيقه اي تا شهر ماربيا
  • فاصله 30 دقيقه اي تا فرودگاه مالاگا
  • قرار گيري پروژه در مجاورت زمين هاي گلف، تنيس و مركز اسب دواني
  • نزديك به مراكز خريد، فروشگاه، مدرسه، بانك و داروخانه
  • نماي بسيار زيبا و خارق العاده بيروني ساختمان

همانگونه كه ملاحظه نموديد، در شهر ماربيا مي توانيد با حدود 350.000 يورو صاحب و مالك يك دستگاه آپارتمان بسيار شيك و مجلل و نزديك به ساحل باشيد. البته ناگفته نماند كه براي دريافت مجوز اقامت در اسپانيا شما مي بايست يك ملك يا زمين يا خانه ديگري را هم در اين كشور خريداري نماييد تا كف سرمايه گذاري تان به مبلغ 500.000 يورو برسد. از آنجا كه در مقالات قبلي درخصوص مزاياي اخذ اقامت در اسپانيا به روش خريد ملك بسيار با شما گفتگو كرده ايم در اين مقاله ديگر نمي خواهيم به اين موضوع بپردازيم. فقط همين بس كه بدانيم دريافت گلدن ويزا يا همان ويزاي طلايي اسپانيا از اين طريق ممكن و شدني مي باشد.

نكته بسيار مهم: يك نكته بسيار مهم و قابل ذكر وجود دارد و آن هم اين است كه توصيه اكيد مي كنيم هيچ گاه در هيچ كشور خارجي به سمت خريد پروژه هاي نيمه تمام ساختماني نرويد يا همان اصطلاحا” پيش فروش ساختمان. معمولا” در اين گونه پروژه ها موضوع كلاهبرداري از مشتريان ( علي الخصوص خارجي ها ) بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و مي تواند تبعات بسيار بد و جبران ناپذيري را برايتان به همراه داشته باشد.

در پايان توصيه مي كنيم به جهت آشنايي بيشتر با روال انجام كار و آگاهي از قوانين و ضوابط حاكم بر معاملات خريد ملك در اسپانيا، حتما” با مشاورين و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتين رويا در تماس باشيد تا بتوانيم شما را در مسير درست و اصولي هدايت كرده و به روياهايتان برسانيم.

Rate this page