مهاجرت به كانادا به روش اكسپرس اینتری

اقامت کانادا

كانادا یكی از مهاجر پذیرترین كشورهای جهان است و البته در میان متقاضیان مهاجرت هم معمولا” كانادا اولین گزینه ایست كه به ذهن این افراد خطور می كند. این علاقه و تمایل به مهاجرت به كشور كانادا می تواند وابسته به عوامل بسیاری باشد از شرایط اقلیمی و طبیعی این كشور گرفته تا فرهنگ مردمان آن و البته امكانات و زیرساختهای خوبی كه برای اشتغال افراد خارجی وجود دارد. با این حال خوب است بدانیم كه روند اخذ اقامت دائمی و یا تابعیت كانادایی بسیار پر زحمت و البته زمان بر است. دولت این كشور به راحتی به كسی مجوز اقامت دائم و حتی اقامت موقت نداده و افراد برای بدست آوردن چنین مجوزی راه دشوار و پیچیده ای در پیش خواهند داشت. با این حال و از میان روش های مختلف و متنوع مهاجرتی كه به كشور كانادا وجود دارد، یكی از بهترین روش ها برای ما ایرانیان كه بسیار هم تاكنون مورد استقبال دیگر هموطنانمان قرار گرفته مهاجرت به شیوه اكسپرس اینتری كانادا است. در این روش اگر همه چیز خوب و صحیح پیش رود و شما واجد شرایط لازم باشید، خواهید توانست سریعتر از سایر روش ها به اقامت دائمی كانادا دست پیدا نمایید.

برنامه اكسپرس اینتری كانادا در واقع یك سیستم است كه اقدام به سنجش متقاضیان براساس معیارها و شاخص های خاصی نموده و در آخر آنها را بر مبنای امتیازات دریافت شده رتبه بندی می نماید. بدین ترتیب افرادی كه در هر دوره قرعه كشی اكسپرس اینتری كانادا، صاحب بیشترین امتیاز بوده باشند، می توانند اقامت دائم این كشور رویایی را بدست آورند.

یكی از مزایا و محاسن این روش این است كه معمولا” به طور میانگین 60 درصد مهاجران به كانادا از طریق همین روش اكسپرس اینتری وارد این كشور شده و مورد پذیرش دولت كانادا قرار می گیرند.

در این مطلب تصمیم داریم به طور خلاصه و مفید برنامه اكسپرس اینتری كانادا را مورد بررسی و شناخت بیشتر قرار دهیم.

اكسپرس اینتری چیست؟

اكسپرس اینتری ( Express Entry ) واژه ای انگلیسی و به معنای ورود سریع می باشد. از مفهوم كلمه پیداست كه ما با یك برنامه یا سیستمی كه به شما كمك خواهد كرد تا بتوانید سریع تر از سایر روش ها مجوز اقامتی كانادا را دریافت نمایید روبرو هستیم. این برنامه در سال 2015 توسط دولت كانادا برای مهاجرین و متقاضیان مهاجرت به این كشور اجرا گشت. هدف اصلی از اجرای این برنامه بالا بردن سرعت ورود مهاجرین از طریق آسان سازی فرآیند پذیرش آنها جهت ورود به بازار كار و استخدام در مشاغل و حرف تخصصی و مورد نیاز جامعه كار كانادا می باشد. در برنامه اكسپرس اینتری متقاضیان براساس معیارها و شاخص های زیر مورد امتیاز دهی قرار می گیرند:

افراد و متقاضیانی كه بیشترین امتیاز را بگیرند می توانند برای دریافت ویزای اكسپرس اینتری كانادا اقدام نمایند. در این سیستم چهار برنامه مهاجرتی قرار گرفته كه بدان ها اشاره می نماییم:

همچنین مشاغل مختلف در كانادا به شرح زیر مورد دسته بندی قرار می گیرند:

از آنجا كه اخذ اقامت موقت یا دائم كانادا و یا مهاجرت به این كشور و دریافت تابعیت آن كار و پروژه بسیار دشوار و زمان بر و در عین حال همراه با ریسك ها و خطرات فراوان مالی می تواند باشد، لذا توصیه می كنیم جهت آشنایی هرچه بیشتر شما هموطنان با شیوه های قانونی مختلف برای دریافت مجوز اقامتی و نیز انجام امور و روند دریافت ویزای مهاجرتی یا اشكال دیگر آن، حتما” با كارشناسان خبره و زبده ما در شركت آلتین رویا تماس حاصل نموده و از مشورت با آنها بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)