چگونگی برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی

نحوه برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی چگونه است؟ بعضی افراد به مراسم عروسی خاص یا جشن عقد کوچک برای خصوصی بودن تجربه ازدواج خود علاقه‌مند هستند و برخی دیگر می‌خواهند با کوچک کردن کارها، ظرفیت و تعداد مهمانان حاضر، هزینه‌های برگزاری مراسم خود را پایین آورند. مراسم عروسی چه بزرگ و چه کوچک چه مدرن و چه سنتی به تشریفات به خصوصی نیاز دارد. امروزه بیشتر اشخاص برگزاری مراسم‌ها و مخصوصاً مراسم عروسی خود را به تشریفات می‌سپارند. تشریفات همان موسسه‌ای است که قابلیت‌هایی را برای برگزاری هرچه مناسب‌تر مراسم در دست افراد قرار ‌می‌دهد.

گام‌های مهم برای برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی

تشریفات و برنامه ریز عروسی

در ادامه قصد داریم گام‌های مهمی که باید برای برگزاری مراسم خود بردارید را به شما یادآور شویم:

یکی از مسائلی که پیش از اقدام به هر کاری باید انجام گیرد، توجه به خودتان است. آرامش خود را حفظ کنید و برای هر اتفاقی آمادگی کامل داشته باشید. این اتفاقات می‌توانند تأخیر در آماده شدن لباس عروستان باشد یا حتی تأخیر دررسیدن فیلم‌بردار باشد. روز عروسی معمولاً نگرانی‌‌‌‌‌های مخصوص خودش را دارد، به همین علت نیاز است شما به‌عنوان میزبان و فردی که باید تا لحظه‌ی پایان مراسم شاد و سرزنده باشد، به همه مسائل مسلط باشید و به شکل هوشمندانه رفتار کنید.

برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی یکی از دشوارترین فعالیت‌هایی است که به‌جز عروس و داماد فردی نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند، اما منظورمان از هیچ‌کس آشنایان و بستگان هستند، زیرا برخی اوقات حتی یادشان می‌رود از شما بپرسند در حال اجرای چه فعالیتی هستید، به همین خاطر تنها شخصی که می‌تواند به شما در پایه‌ریزی و اداره کردن همه برنامه‌‌‌‌‌های ریزودرشت عروسی یاری دهد و شما فقط نظاره‌گر باشید، گروه مخصوص تشریفات است. برخی اوقات پرداخت هزینه‌ای کم در مقابل داشتن آرامش و واگذاری همه‌ کارهای برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی به‌طرف مقابل، بیشترین ارزش را خواهد داشت؛ زیرا آن روز برای شماست و تنها روزی است که یک‌دفعه در زندگی اتان اتفاق خواهد افتاد، به همین خاطر اگر برای جشن عروسی خودتان با یک گروه مخصوص تشریفات هماهنگ شوید، از تمامی لحظات جشن خود لذت کامل می‌برید.

نزدیک بودن تالار و باغ عروسی به آرایشگاه عروس و همین‌طور گل‌فروشی و آتلیه، قسمتی از دردسرهایتان را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر اگر مراسم عروسی شما در یک‌زمان شلوغ مانند تعطیلات باشد، در پشت ترافیک خیابان‌‌‌‌‌های شلوغ وقتتان هدر نخواهد رفت. به همین خاطر برای اینکه راحت باشید، حتماً آرایشگاه عروس را جایی نزدیک به آتلیه انتخاب نمایید.

اگر قرار است تمام فعالیت‌ها را خودتان به‌شخصه انجام دهید باید صبح بسیار زود از خواب برخیزید، زیرا قرار است عروس را به آرایشگاه ببرید و سپس به گل‌فروشی بروید، یادتان باشد در گل‌فروشی وقتتان زیاد هدر نرود و تا ماشین برای شما آماده می‌شود به دنبال مابقی کارهایتان بروید.

آن روز، جشن عروسی شما خواهد بود، به همین خاطر نباید از هیچ‌یک از برنامه‌هایتان جا بمانید و با هیچ‌گونه نگرانی، روزتان را خراب نکنید، همیشه لبخند بر لبانتان باشد و تلاش کنید خود واقعیتان باشید، هرچند که باوجود فیلم‌بردار و عکاس، همواره در حال ژست گرفتن و عکس و خلاصه باید پا به‌پای افراد به جلو حرکت کنید، اما باز حواستان به خودتان باشد و بسیار طبیعی رفتار نمایید.

سخن آخر برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی

همان‌طور که گفتیم باید توجه داشته باشید به خاطر وجود تنوع فرهنگی زیاد در کشورمان ایران و تنوع در آداب‌ورسوم مخصوصاً در برگزاری مراسم عروسی خاص يا سنتی زیاد است. مراسم عروسی در بین فرهنگ‌های متنوع مانند مراسم عروسی فرهنگ گیلکی، فرهنگ کردی، فرهنگ لری و … از زیبایی و ویژگی‌های به خصوصی برخوردار است؛ بنابراین با توجه به فرهنگ خود می‌توانید مراسم مدرن یا سنتی را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)