خريد ملك در پورتو

خرید خانه در پورتو

یكی از بهترین و محبوب ترین طرح های سرمایه گذاری در اروپا، خرید ملك در پرتغال و به تبع آن دریافت گلدن ویزای این كشور می باشد. كسانی كه قصد سرمایه گذاری در یك كشور خارجی و نیز دریافت تابعیت آن كشور و اقامت دائمی در آنجا را دارند، معمولا” اولین گزیه ای كه در موردش فكر خواهند كرد كشور پرتغال است. این كشور در واقع اولین كشوری است كه با تصویب و اجرای قانون ویزای طلایی، به سرمایه گذاران خارجی این فرصت و اجازه را داد تا با انتقال بخشی از سرمایه خود به این كشور و خرید ملك ( به ارزش حداقل 500.000 یورو ) مجوز اقامت دائم و بهره مندی از فواید و مزایای استفاده از حقوق شهروندی پرتغال را بدست آورند. همانطور كه می دانیم كشور پرتغال یك كشور صنعتی و توسعه یافته به لحاظ اقتصادی، همراه با جاذبه های فراوان گردشگری است كه در جنوب غربی قاره سرسبز اروپا و در شبه جزیره ایبریا، در همسایگی اسپانیا واقع شده است. دریافت ویزای طلایی این كشور به شما این امكان را می دهد تا علاوه بر انجام یك سرمایه گذاری امن و سودآور، بتوانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا یا هر مجوز دیگری به تمامی كشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز عضو جامعه شینگن مسافرت كنید. همینطور شما قادر خواهید بود در تمامی 27 كشور عضو اتحادیه اروپا ساكن و مشغول به كار شوید. ضمن آنكه با خرید ملك در این كشور، شما اصلا” مجبور به اقامت و حضور فیزیكی در پرتغال نخواهید بود و تنها با هفت روز اقامت در سال، این امكان كه ملك خود را اجاره دهید و از محل سرمایه گذاری خود كسب درآمد هم نمایید وجود خواهد داشت.

پورتو، دومين شهر بزرگ پرتغال

بعد از شهر لیسبون كه پایتخت پرتغال می باشد، پرتو با جمعیتی در حدود 1.7 میلیون نفر، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر این كشور زیبا و پر طرفدار می باشد. اگر شما میان خرید ملك و دریافت مجوز اقامت در پرتغال با یك كشور دیگر اروپایی مردد هستید، ما به عنوان یك مشاور و وكیل حقوقی فعال در امر مهاجرت، كشور پرتغال را به شما پیشنهاد خواهیم داد. هزینه های یك زندگی نرمال به همراه خانواده در این كشور به مراتب كمتر از سایر كشورهای پیشرفته اروپایی است، به طوریكه از بسیاری از كشورهای صنعتی و پیشرفته اروپایی ( همانند: آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، سوئد و … ) بسیاری از افراد و علی الخصوص بازنشستگان برای آنكه شرایط جدید و بهتری را نسبت به كشور خود تجربه كنند، زندگی در پرتغال را انتخاب می كنند و امروزه ما شاهد مهاجرت خیل عظیمی از بازنشستگان دیگر كشورهای اروپایی به این كشور و سكونت در پرتغال هستیم.

وضعيت خريد يا اجاره ملك در پورتو چگونه است؟

خرید خانه در پورتو

همانطور كه گفتیم پرتغال یك كشور توریستی است كه سالیانه از میلیونها نفر گردشگر خارجی پذیرایی می كند. اقتصاد پرتغال به شدت وابسته به حضور گردشگران خارجی بوده و همچنین از محل جذب سرمایه سرمایه گذاران خارجی هم به خوبی توانسته اقتصاد خود را تقویت نماید. مردم پورتو همچون سایر نقاط این كشور، افرادی خونگرم و بسیار مهمان نواز هستند و به همین دلیل است كه دو شهر پورتو و لیسبون بسیار مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. همانطور كه قبلا” هم خدمتتان توضیح دادیم حداقل مبلغ سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات پرتغال می بایست 500.000 یورو باشد تا بتوانید موفق به دریافت ویزای طلایی این كشور شوید. قطعا” از این طریق به آسانی و در كمترین زمان ممكن هم به نتیجه خواهید رسید. راه دوم هم انجام سرمایه گذاری در زمینه نوسازی و بازسازی املاك فرسوده بالای 30 سال قدمت است كه در این روش شما می بایست حداقل 350.000 یورو آورده مالی به همراه داشته باشید. نا گفته نماند كه دریافت ویزای طلایی پرتغال از طریق روش دوم هم به زمان بیشتر و هم به تلاش و دوندگی بیشتری برای انجام امور اداری آن نیاز خواهد داشت. از این مسائل كه بگذریم، درخصوص قیمت خرید و همچنین اجاره بهای مسكن در شهر پورتو می خواهیم برایتان توضیحاتی ارائه دهیم. هزینه اجاره مسكن در این شهر به طور میانگین از ماهیانه 500 یورو تا 1700 یورو متغیر است ( البته این موضوع بستگی به منطقه قرار گیری ملك و همچنین ویژگیهای اختصاصی آن همچون: متراژ ملك، طبقه آن، متریال به كار رفته در ساختمان آن، و دیگر موارد مربوطه خواهد داشت ). همچنین هزینه های خرید ملك ( عموما” املاك آپارتمانی ) هم در شهر پورتو به طور میانگین از هر متر مربع 2300 یورو تا 4200 یورو می تواند متغیر باشد.  

شما عزیزان در جدول زیر می توانید متوسط قیمت خرید و همچنین اجاره ملك در شهر پورتو را مشاهده فرمایید:

 

هزینه های خرید یا اجاره ملك در شهر پورتو پرتغال

میانگین قیمت ( به یورو )

خرید ملك آپارتمانی در مركز شهر

به ازای هر متر مربع 4200 یورو

خرید ملك آپارتمانی در حومه شهر

به ازای هر متر مربع 2300 یورو

اجاره آپارتمان یك خوابه در مركز شهر

ماهیانه 850 یورو

اجاره آپارتمان یك خوابه در حومه شهر

ماهیانه 500 یورو

اجاره آپارتمان سه خوابه در مركز شهر

ماهیانه 1700 یورو

اجاره آپارتمان سه خوابه در حومه شهر

ماهیانه 1100 یورو

 

نكته حائز اهمیتی كه بیان آن بسیار مهم بوده و ما در موسسه حقوقی آلتین رویا همواره به مراجعه كنندگان خود نیز توصیه می كنیم، موضوع عدم مشاركت در ساخت یا پیش خرید واحدهای نیمه كاره در هر كشور خارجی و همینطور پرتغال است. معمولا” شیوه و شگرد كلاهبرداران خارجی از سرمایه گذاران مهاجر، دریافت پول در ازای پیش فروش ملك بوده و اغلب هم از عدم آگاهی و اشراف اطلاعاتی این افراد نهایت سوء  استفاده را كرده و علاوه بر به سرقت بردن آورده مالی آنها، مشكلات عدیده و بی شماری هم برایشان ایجاد خواهند كرد.

در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی بیشتر با روال انجام كار و آگاهی از قوانین و ضوابط حاكم بر معاملات خرید ملك در پرتغال، حتما” با مشاورین و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر درست و اصولی هدایت كرده و به رویاهایتان برسانیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)