اقامت كانادا از طریق استارتاپ

همانگونه كه در مقالات مشابه قبلی توضیح دادیم، كانادا كشوری است كه استعداد و زیرساخت های جذب متخصصان و كارآفرینان بسیاری را دارد. از آنجا كه این كشور وسعت و مساحت بسیار زیادی داشته ( در حدود ده میلیون كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 36 میلیون نفر ) و به نسبت آن دارای جمعیت اندكی می باشد، لذا فضا و زیرساخت های مناسبی برای اشتغال افراد متخصص و حرفه ای در زمینه های گوناگون صنعت، تجارت و كشاورزی در این كشور فراهم است.

اگر شما هم دارای ایده های خلاقانه و البته صاحب مهارت و تخصص در زمینه های شغلی خاصی هستید، به خوبی می توانید با راه اندازی یك كسب و كار جدید در كانادا، مجوز اقامت دائمی این كشور را كسب نموده و در آنجا مقیم گردید. یكی از بهترین ایده های راه اندازی یك كسب و كار جدید، می تواند مربوط به شروع به كار یك استارتاپ باشد. در همین زمینه هم دولت كانادا برنامه ای تحت عنوان ویزای استارتاپی یا ارائه مجوز اقامت دائمی به صاحبان ایده های راه اندازی یك استارتاپ در این كشور را در دست اقدام دارد.

استارتاپ

برای پذیرفته شدن طرح و ایده استارتاپی تان توسط دولت كانادا، این طرح باید دارای شرایط زیر باشد:

شما برای راه اندازی استارتاپ جدید خود در كانادا نیاز دارید كه از زیر و بم و چند و چون انجام روند قانونی این طرح آشنایی كامل داشته باشید. مواردی همانند: شرایط راه اندازی كسب و كار در كانادا، مراحل انجام كار، هزینه های مترتبه و بسیاری از ضوابط و قوانین مربوطه كه نیازمند آگاهی و داشتن اطلاعات كامل در این زمینه می باشد.

 از همین روی توصیه می كنیم برای سهولت در پیشبرد برنامه های اقامتی و مهاجرتی تان در كانادا حتما” با كارشناسان خبره و زبده ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا به صورت كاملا” حرفه ای تمامی موارد لازم به اطلاع و آگاهی تان رسانده شود.

شرایط دریافت ویزای استارتاپی كانادا

برنامه Startup در اصل یكی از چندین برنامه و روش قانونی دریافت مجوز اقامت دائمی كشور كاناداست كه هم اكنون در دسترس هموطنان گرامی می باشد. جدای از شرایطی كه در بالا برای پذیرفته شدن طرح استارتاپی تان اشاره كردیم به این موضوع هم باید اذعان نماییم كه متقاضی اصلی راه اندازی استارتاپ باید به زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد ( مدرك CLB5) و همچنین موضوع تمكن و استقلال مالی است كه هر نفر می بایست حداقل 13.213 دلار درآمد و سرمایه لازم را به همراه داشته باشد.

سرمایه گذاران كانادایی برای دریافت نامه حمایت

سرمایه گذار

اگر شما نامه حمایتی از یك سرمایه گذار موجه كانادایی را در اختیار نداشته باشید، به هیچ وجه با طرح استارتاپی شما موافقت نخواهد شد. شما می بایست حداقل با یكی از این سرمایه گذاران ارتباط برقرار كرده و وی را متقاعد به حمایت مالی از طرح و ایده نوآورانه خود نمایید. این سرمایه گذاران یا سازمانهای حمایتی به سه نوع تقسیم بندی می شوند:

  • سرمایه گذاران ریسك پذیر: ونچرها به سرمایه گذارانی گفته می شوند كه حاضر هستند در انواع طرح ها و ایده های نوآورانه استارتاپی با پتانسیل و رشد بالا و در عین حال ریسك زیاد سرمایه گذاری نمایند. حداقل مبلغی كه این شركت ها می بایست در طرح استارتاپی شما سرمایه گذاری نمایند 200.000 دلار می باشد. در حدود 25 شركت واجد شرایط از طرف دولت كاندا در لیست مربوطه قرار دارد.
  • سرمایه گذاران فرشته: این گروه از سرمایه گذاران به افراد یا شركتهایی گفته می شود كه حاضر هستند سرمایه اولیه مربوط به راه اندازی یك كسب و كار نو پا را متقبل شوند. حداقل مبلغی كه این شركت ها باید برای استارتاپ شما سرمایه گذاری نمایند 75 هزار دلار می باشد. تعداد 10 شركت آنجل مورد تایید دولت كانادا می باشد كه آماده ارائه خدمت به كارآفرینان می باشند.
  • مراكز رشد یا انكوباتور: مراكز رشد به مركزی گفته می شود كه فعالیت شان در زمینه راه اندازی، رشد و شكوفایی كسب و كارهای جدید و نو پا و استارتاپ ها می باشد. از طرف دولت كانادا در حدود 40 مركز رشد شناسایی و مورد تایید جهت معرفی به متقاضیان قرار گرفته است. طبق آخرین آمار موثق، در حدود 79 درصد كارآفرینان خارجی در كانادا تحت حمایت انكوباتورها قرار گرفته اند.
5/5 - (1 امتیاز)