مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

مقدمه ثبت شرکت در امارات متحده عربی

ثبت شرکت در امارات

همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی، دبی است. این شهر به دلیل این ‌که دارای یک موقعیت جغرافیایی مناسب است و به تمام نقاط دنیا دسترسی دارد، همواره مورد توجه سرمایه ‌گذاران و شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا بوده و افراد را ترغیب به ثبت شرکت در امارات متحده عربی کرده است.

از طرفی به دلیل تحریم‌ها و شرایط حاکم بر ایران، بسیاری از افراد برای کسب سود بیشتر و افزایش اعتبار خود مایل به سرمایه‌ گذاری در امارات متحده عربی هستند. یکی دیگر از دلایلی که ثبت شرکت در ایالات متحده عربی در ایران متقاضیان بسیار زیادی دارد این است که این کشور به ایران نزدیک بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب آن، یک گزینه مناسب برای سرمایه‌ گذاری ایرانیان محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی مراحل ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی می‌پردازیم

انواع مجوز تجارت برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی، ابتدا باید مجوز تجارت دریافت کنید که این مجوز با توجه به هدف شرکت و نوع فعالیت شما متفاوت است. انواع مجوزهای تجاری در دبی:

مجوز تجاری

اگر قصد فعالیت‌های بازرگانی مانند خرید و فروش را داشته باشید، باید این مجوز را دریافت کنید.

مجوز صنعتی

اگر قصد فعالیت در زمینه شرکت‌های صنعتی، تولیدی و بسته ‌بندی را دارید باید مجوز صنعتی دریافت کنید.

مجوز حرفه‌ای

کسانی که قصد فعالیت در زمینه‌های خدماتی را دارند و همچنین متخصصان، صنعتگران و هنرمندان برای ادامه فعالیت خود در دبی باید این مجوز را دریافت کنند. 

مراحل ثبت شرکت در امارات متحده عربی

ثبت شرکت در امارات متحده عربی قوانین مخصوص به خود را داشته و افرادی که قصد سرمایه‌ گذاری و ثبت شرکت در این کشور را دارند باید با قوانین کار دبی آشنا بوده و متناسب با آن برای ثبت شرکت اقدام کنند.

جز شرکت‌هایی که دارای مجوز حرفه‌ای هستند، باقی شرکت‌ها تنها در صورتی اجازه سرمایه‌ گذاری در این کشور را دارند که یک یا چند نفر از سرمایه ‌گذاران شرکت، اتباع کشور امارات بوده و بیش‌ از نیمی از سرمایه شرکت را دارا باشند.

مدارکی که برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی لازم است

اقدامات لازم برای ثبت نهایی شرکت

کفیل یا شریک اماراتی برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

شریک اماراتی

پیش ‌از ثبت شرکت باید به ساختار سهام مشاغل توجه ویژه داشته باشید. به ‌عنوان مثال برای ثبت یک شرکت آبی یا دریایی حتما باید یک شریک محلی داشته باشید. این در حالی است که برای ثبت شرکت در مناطق آزاد مانند دبی، شما شریک محلی نیاز نداشته و می‌توانید مالکیت کامل داشته باشید.

مزایای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

کشور امارات از زمان شیوع کرونا تمایل به جذب نخبگان و سرمایه‌گذاران زیادی داشته و از آن‌ها حمایت کرده‌ است. به‌ همین دلیل حمایت و توسعه کسب ‌و کار در این کشور از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در امارات متحده عربی محسوب می‌شود.

برخی از مزایای ثبت شرکت در این کشور:

هزینه ثبت شرکت در امارات متحده عربی

هزینه ثبت شرکت در امارات متحده عربی با توجه هدف و نوع شرکت متفاوت است. اما به‌ طور کلی می‌توان گفت هزینه ثبت شرکت LLC (که اکثر ایرانیان از این طریق فعالیت خود را شروع می‌کنند) حدود ۳۵ هزار درهم است. اما بازهم با توجه به این ‌که در کدام منطقه باشد، هزینه متفاوت خواهد بود.

اقامت دبی با ثبت شرکت

اقامت دائم در امارات تنها با کارت اقامت طلایی امکان‌پذیر بوده و به‌ هیچ ‌وجه نمی‌توان با ثبت شرکت در امارات، به اقامت دائم دست یافت. اما شما می‌توانید پس ‌از ثبت شرکت در امارات متحده عربی و دریافت ویزای سرمایه‌گذاری، یک اقامت سه‌ ساله دریافت کنید که قابل تمدید است. اگر مدارک شما کامل و بی‌نقص بوده و مشکلات قانونی نداشته باشید، سازمان توسعه اقتصادی امارات با ثبت شرکت شما در دبی موافقت کرده و پس ‌از آن مجوز قانونی برای انجام فعالیت‌های تجاری خود دریافت می‌کنید. با طی شدن این مراحل شما می‌توانید تقاضای درخواست اقامت سه ‌ساله در امارات متحده عربی را داشته باشید. 

جمع‌بندی ثبت شرکت در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در سراسر دنیا محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای بسیار زیادی را به ‌دنبال می‌آید که به برخی از آن‌ها در این مقاله اشاره شد. ایرانیان نیز به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر ایران و تحریم‌ها همواره به‌ دنبال ثبت شرکت در امارات متحده عربی و سرمایه‌گذاری در این کشور بوده‌اند. ثبت شرکت در این کشور دارای قوانین خاصی بوده که بهتر است پیش ‌از اقدام از شرایط آن آگاه باشید. برای این کار می‌توانید سوالات خود را از شرکت آلتین رویا پرسیده و پیش ‌از هرگونه اقدامی با کارشناسان ما مشورت کنید. 

Rate this page