ترانسفر اختصاصی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترانسفر به معنای جابه‌جایی از یک مکان به مکانی دیگر است، به طور مثال افرادی که ترانسفر تهیه می‌کنند، از فرودگاه به هتل و یا هتل به فرودگاه با تشریفات کامل رسانده می‌شوند. البته باید توجه داشت که ترانسفر بر روی بلیط ارائه نشده و اغلب به همراه تورها عرضه خواهند شد. همچنین به صورت جداگانه نیز قابل خریداری هستند. ترانسفرها به درخواست مشتری با خودروهای مختلفی مانند تاکسی، مینی ون، اتوبوس و دیگر خودروهای لوکس انجام می‌شوند. در این مقاله به موضوع ترانسفر اختصاصی و دیگر تشریفات خودرویی پرداخته شده و تمامی ویژگی‌های این خدمات مورد بررسی قرار می‌گیرد. تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

VIP و CIP چیست؟

در اغلب مراسمات، جشنواره‌ها، فرودگاه‌ها، سالن‌های برگزاری مسابقات ورزشی و دیگر گردهمایی‌های مخصوص، جایگاه‌های ویژه و مخصوصی برای افراد مهم و صاحب نام تدارک دیده می‌شود تا پذیرایی به صورت ویژه برای آن‌ها انجام شود. همچنین در برخی از اماکن خاص مانند سینما و یا استادیوم برای حضور در این بخش ویژه باید بهای بالایی پرداخت کرد. به این نوع افراد در کشورهای انگلیسی زبان، VIP گفته می‌شود. VIP مخفف عبارت Very Important Person به معنای شخص بسیار مهم است. نوع دیگری از این افراد نیز وجود دارند که با نام اختصاری CIP (Commercial Important Person) شناخته می‌شوند. این افراد معمولاً از نظر تجاری اهمیت دارند مانند تجار بزرگ، روسای کارخانه‌ها و غیره.

برای هر دو نوع افراد VIP و CIP، خدمات قابل ارائه در فرودگاه، هتل، سالن‌های همایش و غیره تقریباً یکسان بوده و بیشترین تفاوت مربوط به تأمین امنیت بیشتر برای افراد VIP است. تأمین امنیت برای این افراد اغلب با استفاده از محافظان شخصی، خودروهای اختصاصی، دوربین‌های نظارت تصویری، جایگاه‌های اختصاصی و غیره صورت می‌گیرد. همچنین هزینه خدمات VIP اغلب توسط سازمان‌ها پرداخت شده ولی هزینه خدمات CIP مربوط به شخص بوده و توسط خود افراد پرداخت می‌گردد

ترانسفر اختصاصی فرودگاهی چیست؟

ترانسفر اختصاصی فرودگاه

ترانسفر اختصاصی فرودگاهی به معنای جابه‌جایی مسافر از فرودگاه به محل اقامت خود خواهد بود. با استفاده از خدمات ترانسفر، دغدغه مسافران در خصوص مسیریابی، سردرگمی و گم شدن در شهر و اتلاف زمان رفع می‌شود. ترانسفر فرودگاهی اغلب به دو صورت رایگان و غیررایگان صورت می‌گیرد. در ترانسفرهای غیررایگان معمولاً از خودروهای لوکس و تشریفات VIP و یا CIP برای فرد استفاده خواهد شد. خدمات ترانسفر را می‌توان از تورهای گردشگری تهیه کرد. اغلب تورها ترانسفر را به صورت گروهی ارائه می‌کنند. ترانسفرهای گروهی اغلب با خودروهایی نظیر مینی ون، مینی‌بوس و اتوبوس انجام می‌شود. البته ترانسفر فرودگاهی با تاکسی نیز بسیار رایج است.

در هنگام سفرهای خارجی، افراد با نگرانی‌های بیشتری روبه‌رو هستند، مخصوصاً اگر به زبان کشور مقصد مسلط نباشند. ترانسفر فرودگاهی کمک می‌کند تا افراد با خیال راحت‌تری به محل اقامت خود رسیده و همچنین استفاده از تشریفات می‌تواند سفر دلپذیری را برای او به ارمغان آورد.

وسایل نقلیه لوکس در ترانسفر اختصاصی و خدمات VIP

در ترانسفر اختصاصی، وسایل نقلیه لوکس، چه تفریحی و چه کاری به همراه راننده، کاپیتان و یا خلبان حرفه‌ای ارائه می‌شوند. از این وسایل نقلیه برای خدماتی از جمله ترانسفر فرودگاهی، کرایه به صورت روزانه یا ساعتی به همراه راننده، سفر با قایق، سفر با هلیکوپتر، کرایه جت شخصی و گشت شهری استفاده می‌شود. از جمله این وسایل نقلیه لوکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

استفاده از لیموزین به عنوان یک خودروی لوکس برای ارائه تشریفات و خدمات VIP در سراسر دنیا بسیار رایج است. خدمات لیموزین و خودروهای سرپوشیده دودی شامل مواردی از جمله ترانسفر فرودگاهی به صورت VIP یا CIP، ترانسفر گروهی، خودروهای رسمی می‌شود. این نوع از خودروهای لوکس اغلب به همراه راننده‌های حرفه‌ای و آموزش دیده خانم و یا آقا که به چند زبان زنده دنیا نیز مسلط هستند، ارائه می‌شود. کرایه خودروهای لیموزین به صورت روزانه و یا ساعتی بوده و استقبال فرودگاهی را نیز به همراه دارد.

شاید قابل باور نباشد ولی از قایق شخصی نیز برای ترانسفر اختصاصی استفاده می‌شود. این وسیله نقلیه لوکس برای ترانسفر فرودگاهی، کرایه روزانه و ساعتی به همراه پذیرایی و نوشیدنی، گشت بوسفرس، کرایه برای قایق برای گشت در دریای اژه و مدیترانه کاربرد دارد. در کشور ترکیه، قایق‌های شخصی برای سفر آبی تفریحی از مبدأ بدروم، گوجک، مارماریس، داتچا و آنتالیا، تحت پوشش خدمات VIP همه جانبه قرار می‌گیرد. از جمله تفریحات و ورزش‌های آبی که با قایق‌های شخصی ارائه می‌شوند شامل جت اسکی، غواصی، اسکوبادایونگ، قایق‌رانی، بادسواری، موج سواری، اسکی مارپیچ، پاراسیلینگ و غیره خواهد شد که می‌توان برای هر یک از آن به صورت جداگانه برنامه‌ریزی کرد.

در این مجموعه، خدمات کرایه و چارتر ویژه جت شخصی برای سراسر دنیا، در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت انجام خواهد شد تا افراد پروازی لوکس، امن و راحت را در پیش داشته باشند. رزرو جت شخصی برای سفر به نقاط مختلف مانند سفر از لندن به نیویورک، مسکو به آنتالیا، ریاض به استانبول، دبی به پاریس و غیره کاملاً امکان‌پذیر است.

هلیکوپتر شخصی

استفاده از هلیکوپتر شخصی یکی دیگر از روش‌های ترانسفر اختصاصی بوده که برای رسیدن به هر نقطه از شهر کاربرد دارد. این هلیکوپتر در نزدیک‌ترین مکان منتظر افراد بوده تا آن‌ها را از فرودگاه به محل اقامت رسانده و یا از محل اقامت به فرودگاه ببرد. همچنین با استفاده از آن می‌توان در شهر گشت زد و جاذبه‌های گردشگری را از فراز آسمان مشاهده نمود. رزرو این هلیکوپترهای شخصی در سراسر جهان توسط مجموعه حاضر انجام می‌شود. از دیگر کاربردهای هلیکوپتر شخصی می‌توان به تاکسی هوایی اشاره کرد که هر یک از افراد در صورت کمبود وقت می‌توانند جابه‌جایی خود را با استفاده از هلیکوپتر شخصی انجام داده و به عنوان تاکسی نیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کلام آخر

در این مقاله به بیان خدمات VIP و CIP پرداخته شد و تمامی موارد لازم در این زمینه عنوان گردید. یکی از بخش‌های این نوع خدمات، ترانسفر افراد است. ترانسفر اختصاصی با استفاده وسایل نقلیه مختلفی انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به لیموزین و خودروهای سرپوشیده دودی، جت شخصی، قایق شخصی و هلیکوپتر شخصی اشاره کرد. هر یک از این وسایل به همراه یک راننده، کاپیتان و یا خلبان حرفه‌ای بوده تا بهترین سفر را برای افراد به ارمغان آورند.

5/5 - (1 امتیاز)