اخذ اقامت طلايی يونان

مدت زمان لازم برای خواندن این مقاله 6 دقیقه است. در این متن قصد داریم مختصری در خصوص اقامت طلایی یونان توضیح دهیم و با رویکردی صادقانه تمامی جوانب اخذ اقامت طلایی یونان را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان با سابقه شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با بیش از 15 سال سابقه در امور اقامتی و 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان یران و انجام هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

ویزای طلایی یونان

امروزه افراد بسیاری از كشورهای مختلف  در پی بدست آوردن مجوز اقامت دائم در یك كشور دیگر كه به لحاظ شرایط و ویژگیها، برایشان مناسبتر از كشور مادر باشد، هستند. در مقابل هم دولتهای زیادی وجود دارند كه با اتخاذ قوانین و ضوابط خاصی، اجازه ورود و اقامت به برخی از متقاضیان را می دهند. معمولا” روش های قانونی برای دریافت مجوز اقامت و تابعیت یك كشور دیگر، كه عمومیت داشته و تقریبا” در همه جای دنیا شناخته شده می باشد.

 اعطای ویزای طلایی یكی از روش هایی است كه دولت یونان در دهه اخیر برای جذب سرمایه متقاضیان و مهاجرینی كه تمایل به خردوج از كشور خود داشته و مایل به دریافت تابعیت دوم هستند به كار گرفته است. در این طرح كه به برنامه ویزای طلایی یونان مشهور است، متقاضیان خارجی ( افراد غیر از حوزه اتحادیه اروپا ) می توانند با انجام سرمایه گذاری به میزان مشخص شده و در حوزه های اقتصادی تعیین شده از سوی دولت، به شرط واجد شرایط  بودن، موفق به دریافت مجوز اقامت موقت و سپس اقامت دائمی و در نهایت دریافت تابعیت و برخورداری از تمامی حقوق شهروندان یونانی تبار در این كشور گردند. مرحله آخر این پروسه دریافت پاسپورت برای فرد متقاضی و افراد وابسته خانواده وی می باشد كه به منزله برابری حقوق شهروندی وی با دیگر اتباع یونانی و امكان مشاركت وی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های سیاسی (  همانند رای دادن و شركت در انتخابات ) می باشد.

 پروسه دریافت تابعیت و شهروندی یونانی از طریق ویزای طلایی این كشور بسیار ساده و آسان تر از سایر روش های قانونی اعطای تابعیت است. به همین دلیل آنانی كه دارای حداقل سرمایه اعلام شده توسط دولت یونان هستند، بسیار از این طرح استقبال می نمایند.

مزایای ویزای طلایی یونان

همانگونه كه قبلا” هم گفتیم، پرتغال، اسپانیا و یونان از مطرح ترین كشورهایی هستند كه اقدام به ارائه ویزای طلایی به متقاضیان واجد شرایط می نمایند. از مهمترین دلایل با ارزش بودن گلدن ویزای یونان، می توان به عضو اتحادیه اروپا و عضویت این كشور در جامعه شینگن اشاره نمود كه باعث می گردد دارنده ویزای طلایی این كشور آزادانه بتواند در تمامی كشورهای عضو این دو جامعه مسافرت و تردد نماید. شاید بشود گفت كه كشور یونان به دلیل اشتراكات تاریخی و فرهنگی كه با ایران دارد و همچنین نزدیك بودن این كشور به لحاظ بعد مسافت به ایران، در نظر هموطنان ما بیشتر مورد اقبال و استقبال قرار گرفته. البته یك نكته مهم دیگر را هم نباید فراموش كرد و آن این است كه شاید سطح رفاه اجتماعی و خدمات دولتی در این كشور تا حدودی پایین تر از دو كشور پرتغال و اسپانیا باشد لیكن به لحاظ هزینه های تمام شده یك زندگی نرمال و متوسط، برای ما ایرانیان كشور یونان می تواند محل بهتر و مناسبتری برای گذراندن باقی عمر و زندگی باشد. یك نكته خوب و حائز اهمیت دیگر، حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملك در یونان است كه متقاضی می تواند با خرید ملك یا املاكی در این كشور به مبلغ حداقل 250.000 یورو درخواست صدور ویزای طلایی برای خود ارائه نماید در صورتیكه این مبلغ در كشورهای اسپانیا و پرتغال حداقل 500.000 یورو می باشد.

اقامت طلایی یونان از طریق سرمایه گذاری ( ویزای طلایی ) در سال 2022

برنامه ویزای طلایی در یونان یکی از رقابتی ترین و آسان ترین راه ها برای اخذ اقامت و شهروندی اروپا است، ویزای طلایی که در سال 2013 به منظور تشویق سرمایه گذاران راه اندازی شده یک اقامت پنج ساله فوری را به سرمایه گذار و اعضای نزدیک خانواده آنها و همچنین سفر رایگان در منطقه شینگن ارائه می دهد. از این رو یکی از محبوب ترین برنامه های ویزای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است که منجر به دریافت حقوق شهروندی و دسترسی به دیگر كشورهای اتحادیه اروپا، می شود. گلدن ویزا در واقع یک ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان داشته باشند، صادر می شود.

خرید ملك در یونان، مزایا و شرایط آن

مطابق آخرین اصلاحات انجام شده در قوانین مربوط به مهاجرت كشور یونان، در سال 2022 سرمایه گذاران خارجی می توانند با حداقل سرمایه 250.000 یورویی در این كشور اقدام به خرید ملك كرده و ضمن دریافت ویزای طلایی یونان، بعد از گذشت 5 سال از اقامت فرد در این كشور ( وی قادر خواهد بود افراد خانواده و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز وارد یونان كرده و در آنجا مقیم نماید ) مراحل و پروسه دریافت مجوز اقامت دائمی این كشور را انجام دهد. مجوز اقامت دوباره، 5 ساله خواهد بود و در پایان 10 سال اقامت، تابعیت و پاسپورت یونانی به این افراد تعلق خواهد گرفت. در این زمان ایشان همانند یك شهروند یونانی از تمام مزایا و خدمات دولتی قابل ارایه به شهروندان یونانی تبار برخوردار خواهند شد. ذكر این نكته ضروری است كه بدانیم یونان یكی از كشورهای عضو اتحادیه اروپا ( 27 كشور عضو این اتحادیه هستند ) و نیز یكی از كشورهای عضو جامعه شینگن است. شما با در دست داشتن گلدن ویزای این كشور قادر خواهید بود تنها با استفاده از پاسپورت خود به تمام كشورهای عضو اتحادیه و جامعه شینگن مسافرت نمایید. این مزیت جدای از موضوع پایین بودن هزینه های زندگی عادی در یونان نسبت به سایر كشورهای اروپایی همتراز می باشد. همچنین برای ما ایرانیان كشور یونان به جهت نزدیكی فرهنگی و البته به لحاظ بعد مسافت ( یكی از نزدیكترین كشورهای اروپایی به ایران می باشد ) دارای ارزش های ویژه و اهمیت بالایی می باشد. جدای از همه جذابیت ها و محاسنی كه سرمایه گذاری و زندگی در یونان برای ما دارد، باید بگوییم كه همیشه در پروسه های انتخاب و خرید ملك در همه جای دنیا موانع و مشكلاتی بر سر راه افراد قرار می گیرد كه انجام این كار را بسیار دشوار یا ناممكن می نمایاند. به همین دلیل توصیه می كنیم قبل از آغاز چنین كاری، حتما” با همكاران و كارشناسان خبره ما در شركت آلتین رویا تماس گرفته تا شما را با سیستم قانونی و روندهای قانونی انجام سرمایه گذاری در یونان كاملا” آشنا سازیم.

شرایط متقاضی برای اخذ ویزای طلایی یونان در سال 2022

  • فرد یا افراد متقاضی می بایست بالای 18 سال سن داشته باشند.
  • متقاضی نباید دارای هر گونه سوء پیشینه یا سابقه كیفری در كشورهایی كه قبلا” در آنها سكونت داشته، باشد.
  • موضوع داشتن بیمه نامه درمانی یا پزشكی معتبر كه از سوی یك شركت بیمه خصوصی صادر شده باشد.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری از طریق ویزای طلایی در سال 2022

گزینه های سرمایه گزاری یونان
  • خرید ملک به ارزش حداقل 250.000 یورو
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات:250.000 یورو در هر نوع ملک، اعم از زمین، ساختمان و سهام. تا زمانی که پیش پرداخت حداقل 250.000 یورو باشد، سرمایه گذاری قابل تامین است. متقاضی باید مالکیت 100٪ ملک را داشته باشد، حتی اگر آن ملك تحت مالکیت یک شرکت بوده باشد.
  • تجارت:250.000 یورو در یک فعالیت تجاری که در یونان سرمایه گذاری شده است. بخش دولتی سرمایه گذاری یونان باید این پروژه را تایید کند، البته هیچ محدودیتی در نوع فعالیت سرمایه گذاری وجود ندارد، مشروط بر اینکه این فعالیت برای اقتصاد یونان مفید تلقی شود.
  • قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی برای حداقل 10 سال امضا کنید. حداقل ارزش اموال غیرمنقول و همچنین هزینه قرارداد اجاره هتل های اقامتی یا اقامتگاه های توریستی این ماده 250.000 یورو تعیین می شود و این مبلغ باید با امضای قرارداد به طور کامل پرداخت شده باشد.
  • حداقل 400.000 یورو برای سرمایه گذاری در یک کسب و کار، مشارکت سرمایه با یک شرکت ثبت و تاسیس شده در یونان، مشارکت سهام شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات، شرکت های سرمایه گذاری بسته برای تحصیل سهام یا هر شرکت تائید شده توسط دولت. شما می توانید از این طریق هم در كشور یونان اقدام به سرمایه گذاری کنید.
  • انتقال سرمایه به صورت سپرده در یک بانک یونانی به ارزش حداقل 400.000 یورو و حداقل ماندگاری آن نزد بانك به مدت یك سال.
  • خرید اوراق قرضه دولتی با سررسید باقیمانده حداقل سه سال در زمان خرید، به ارزش 400.000 یورو، از طریق یک موسسه اعتباری تایید شده و مستقر در یونان که به عنوان متولی این اوراق نیز عمل می نماید.
  • خرید سهام یا اوراق قرضه شرکتی با حداقل ارزش اکتسابی 800.000 یورو که برای تجارت پذیرفته شده یا در بازارهای تنظیم شده یا مکانیسم‌های معاملاتی چندجانبه قادر به معامله بوده و در یونان فعالیت می‌کنند.
  • خرید سهام با حداقل ارزش خرید 400.000 یورو از یک صندوق سرمایه گذاری جایگزین مستقر در یونان یا کشور دیگری از اتحادیه اروپا که قصد دارد منحصراً در اموال غیر منقول در یونان سرمایه گذاری کند.

سخن پایانی

كارشناسان خبره و زبده ما در شرکت آلتین رویا، آماده ارائه خدمات مشاوره مطلوب و راهگشا به شما هموطنان عزیز در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی تان از قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری در یونان و انجام یك سرمایه گذاری خوب و مطمئن و پر سود برای شما عزیزان هستند. لطفا” با ما در تماس باشید.

5/5 - (6 امتیاز)