خرید ملك در استانبول

خرید خانه دراستانبول

كشور تركیه، همسایه غربی ایران، و دروازه ورود آسیایی تبارها به اروپا محسوب مسی شود. این كشور طی سالیان اخیر دارای رشد اقتصادی قابل توجه و به سزایی بوده و همین امر سبب گشته علاقمندان بسیاری از كشور ما در رویای اخذ اقامت كشور تركیه برآیند. در سال 2021 و با تصمیمات مهم اقتصادی كه از سوی دولت تركیه اتخاذ گردید، سرمایه گذاران خارجی و علاقمندان به اقامت و زندگی در تركیه، می توانند با حداقل سرمایه 250.000 دلاری، در این كشور اقدام به خرید ملك كرده و درصورت دارا بودن سایر شرایط، موفق به اخذ مجوز اقامت دائمی تركیه خواهند شد شاید برای شما این سوال پیش آید كه هزینه های داشتن یك زندگی نرمال و عادی در تركیه چقدر است؟ در پاسخ باید خدمتتان عرض كنیم كه در تركیه نیز همانند هر كشور دیگری، برآورد هزینه های جاری یك زندگی با سطح نرمال و عادی، تابعی از منطقه و شهری است كه در آنجا زندگی می كنید. با این حال خوب است بدانید كه در كشور تركیه، و در صورتیكه در یك شهر نسبتا” گران ( همانند آنكارا، ازمیر یا استانبول ) ساكن گردید، هزینه ای در حدود 2500 الی 4000 لیر در ماه به شما تحمیل خواهد شد. بخش عمده ای از این مبلغ هم شامل: 1200 تا 1500 لیر بابت اجاره یك واحد آپارتمان 50 تا 60 متری خواهد بود. ضمنا” شما برای صرف یك وعده غذا در رستوران معادل 35 تا 60 لیر، خرید پوشاك ( مثلا” یكعدد شلوار جین از برند خوب ) حدود 200 لیر باید پرداخت كنید. البته این نكته مهم را هم باید در نظر داشت كه هزینه های شما كاملا” بستگی به سبك زندگی تان در این كشور خواهد داشت.

خرید ملك و شهروندی تركیه

شهروندی ترکیه

ممكن است برایتان این سوال پیش آید كه: اكنون كه ما می توانیم در تركیه ملك خریداری كنیم، آیا امكان دریافت مجوز اقامت دائم و تابعیت این كشور را هم برایمان فراهم است یا خیر؟ در پاسخ می گوییم كه بله، چنانچه شما در كشور تركیه ملك یا املاكی را به ارزش حداقل 250.000 دلار خریداری نمایید، ابتدا به شما مجوز اقامت یكساله و سپس در دوره های دوساله تمدید می گردد. پس از گذشت 5 سال از اقامت شما در این كشور، موضوع اعطای تابعیت و پاسپورت تركیه ای به شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه واجد شرایط لازم باشید، موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت این كشور نیز خواهید شد. لازم به ذكر است كه در این طرح شما می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به تركیه منتقل نموده و مجوزهای اقامتی برای ایشان را هم دریافت نمایید.

خرید خانه در استانبول

استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر كشور تركیه است. این شهر با جمعیتی بالغ بر 16 میلیون نفر ( كه اكثریت آنها هم مسلمان و سنی مذهب هستند ) بعنوان دروازه ورود به اروپا شناخته می شود. بیشترین تمركز مراكز تجاری و البته تاریخی این شهر، در بخش اروپایی آن است به همین دلیل قیمت املاك تجاری و یا مسكونی در این بخش گران تر از بخش آسیایی استانبول می باشد. استانبول به مدت 16 قرن، پایتخت حكومت ها و دولت های مختلف این سرزمین بوده و در حال حاضر نیز اغلب كسانی كه در سودای یافتن شغل مناسب و زندگی در تركیه هستند، این شهر را بعنوان مقصد خود انتخاب می كنند. در استانبول نیز همانند سایر شهرهای بزرگ دنیا، خانه ها و املاك ارزان و گران قیمت برای فروش موجود است. در حاشیه این شهر بزرگ شما قادر خواهید بود آپارتمان های كوچك و یكخوابه بامتراژ حدودا” 50 متر را با قیمتی در حدود 800 میلیون تومان خریداری نمایید. هر چه كه شما به مركز شهر نزدیك تر می شوید قیمت خانه ها هم به نسبت موقعیت آنها گرانتر خواهد شد.

از دلایل اهمیت شهر استانبول و استقبال خارجیان از سرمایه گذاری و خرید ملك در این شهر می توان به مواردی همچون: قرار گیری استانبول در مجاورت دریای سیاه و مدیترانه، دارا بودن جاذبه های بی شمار گردشگری، طبیعت زیبا و آب و هوای خوب و مناسب در طول 4 فصل سال، قطب صنعتی و تجاری كشور تركیه، ارتباط مستقیم با اروپا و نیز فراهم بودن زمینه اشتغال و فعالیت های اقتصادی در این شهر، اشاره نمود.

از آنجا كه طی یك دهه گذشته و به دلیل رشد خوب اقتصادی كشور تركیه، سرمایه گذاران علاقمند به خرید ملك در استانبول از كشورهایی نظیر: ایران، عراق، افغانستان، روسیه و امارات به آنجا مهاجرت نمودند، به همین دلیل بازار املاك و مستغلات این شهر رشد قابل توجهی را تجربه نموده است. برای اشنایی بیشتر شما عزیزان با قیمت خانه در بخش های مختلف استانبول، حدود قیمت آپارتمان با متراژهای مختلف در این شهر را خدمتتان معرفی می كنیم:

  • آپارتمان یكخوابه ( حدودا” 55 متر مربع ) در منطقه شیشلی: 700.000 لیر تركیه
  • آپارتمان یكخوابه ( حدودا” 55 متر مربع ) در منطقه بیلیك دوز: 450.000 لیر تركیه
  • آپارتمان سه خوابه ( حدودا” 130 متر مربع ) در منطقه شیشلی: 1.500.000 لیر تركیه
  • آپارتمان سه خوابه ( حدودا” 130 متر مربع ) در منطقه بیلیك دوز: 1.100.000 لیر تركیه
  • متوسط قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول: حدودا” 5000 لیر تركیه
  • متوسط قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در منطقه بیلیك دوز استانبول: حدودا” 4000 لیر تركیه
  • نا گفته نماند كه شما می توانید در مجتمع های مسكونی خارج از شهر استانبول،‌خواهید توانست خانه های ارزان قیمت هم پیدا كنید.
  • نكته حائز اهمیتی كه بیان آن بسیار مهم بوده و ما در موسسه حقوقی آلتین رویا همواره به مراجعه كنندگان خود نیز توصیه می كنیم، موضوع عدم مشاركت در ساخت یا پیش خرید واحدهای نیمه كاره در هر كشور خارجی و همینطور تركیه است. معمولا” شیوه و شگرد كلاهبرداران خارجی از سرمایه گذاران مهاجر، دریافت پول در ازای پیش فروش ملك بوده و اغلب هم از عدم آگاهی و اشراف اطلاعاتی این افراد نهایت سوء استفاده را كرده و علاوه بر به سرقت بردن آورده مالی آنها، مشكلات عدیده و بی شماری هم برایشان ایجاد خواهند كرد.

در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی بیشتر با روال انجام كار و آگاهی از قوانین و ضوابط حاكم بر معاملات خرید ملك در پرتغال، حتما” با مشاورین و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر درست و اصولی هدایت كرده و به رویاهایتان برسانیم.

 

Rate this page