اجرای خدمات حفاظت شخصی (بادیگارد) به صورت VIP

در جوامع کنونی با وجود جرم و جنایت، حفظ امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای برقراری خدمات حفاظت شخصی (بادیگارد) مکان اهمیتی ندارد و در کلیه اماکن می‌بایست تجهیزات مختص جهت حفاظت و برنامه‌ای مدون به منظور برقراری امنیت در نظر گرفت. جهت اخذ خدمات بهتر و اصولی می‌بایست از مراکز دولتی و یا موسسات خصوصی کمک گرفت، چرا که استفاده از وسایل حفاظت شخصی بدون داشتن مهارت می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. بهترین راه جهت مقابله با خطراتی که مراکز و افراد گوناگون را تهدید می‌کند، داشتن یک برنامه کامل به منظور حفظ امنیت است.

تهیه چنین برنامه‌ای نیازمند تخصص و تجربه بالایی در امر حفاظت و امنیت بوده و بهتر است از شرکت‌های امنیتی حفاظتی کمک گرفته شود. در این مطلب به صورت کامل با این نوع خدمات آشنا خواهیم شد.

حفاظت شخصی (بادیگارد)

بادیگارد

بادیگارد در واقع یک محافظ شخصی است که دارای تخصص‌های خاص و حرفه‌ای بوده و نسبت به محیط و شرایط موجود بهترین عملکرد را خواهد داشت. به طور کلی وظیفه بادیگارد، حفاظت از جان شخص در تمامی شرایط بوده و بسته به خطرات موجود باید ترازبندی لازم را انجام دهد. مجموعه حاضر با توجه به نیاز شرکت‌ها داخلی و بین‌المللی به سطح بالای حفاظت، خدمات حفاظتی را برای مدیران و دیگر افراد ارشد VIP و CIP و اعضای خانواده آن‌ها ارائه می‌دهد.

در زمینه حفاظت شخصی (بادیگارد) کارشناسان امنیتی شرکت به طور کاملاً حرفه‌ای و قابل اعتماد عمل کرده و با آشنایی کامل از منطقه، سیستم‌های حمل و نقل و مسیرها و همچنین انواع جرم و جنایت انجام شده در منطقه و شناخت مجرمین، اقدامات احتیاطی لازم را با سرعت هرچه تمام‌تر برای محافظت از افراد انجام می‌دهند. برای جلوگیری از خطرات و تهدیدات موجود، در ابتدا باید موقعیت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای دفع آن‌ها صورت گیرد.

همچنین مدیریت ریسک، استفاده موثر از منابع، انعطاف‌پذیری در شرایط مختلف، ابتکار عمل، در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه از جمله دیگر ویژگی‌های محافظان شخصی و بادیگاردها خواهد بود. پرسنل امنیتی مجموعه در زمینه‌های مختلف نظیر تروریسم، آدم‌ربایی، دزدی در مناطق عمومی، کیف قاپی، کمک‌های اولیه و تکنیک‌های رانندگی سریع آموزش دیده‌اند. همچنین این افراد می‌دانند که چطور حریم خصوصی مشتریان خود را حفظ کرده و از آن محافظت کنند.

مهارت‌های یک بادیگارد

بادیگارد علاوه بر داشتن آمادگی جسمانی و دفاع شخصی می‌بایست به موارد ذیل نیز مسلط باشد:

  • سرعت عمل
  • دقت و هوشیاری
  • هوش بالا
  • بدن انعطاف پذیر
  • سخت کوشی و زندگی در شرایط سخت
  • اسکورت پیاده  و سواره
  • ارائه سریع یک راهکار مناسب در وضعیت خطر
  • رانندگی حرفه‌ای و رانندگی فرار
  • زبان بدن
  • کمک‌های اولیه

چه کسانی می‌توانند بادیگارد شوند؟

از جمله اصلی‌ترین عوامل جهت شروع به یادگیری مهارت‌های حفاظت شخصی (بادیگارد) شدن، برخورداری از یک اندام و فیزیک مناسب است. چرا که یک بادیگارد حرفه‌ای می‌بایست دارای آمادگی جسمانی مناسبی باشد.

امکان دارد بعد از سپری کردن دوره‌ها و دستیابی به درجه‌ای که شخص توانایی و علم کافی جهت شروع فعالیت در این حوزه را دارد، در موقعیتی قرار بگیرد که مجبور شود به تنهایی و بدون حضور اشخاص و سایر بادیگاردها از مهارت‌های خویش بهره‌گیری کند. بنابراین در کنار بدن ورزیده، سلامت جسمانی هم از دیگر ملزومات این حرفه است.

جمع بندی

شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات حفاظت شخصی (بادیگارد)، مؤسساتی هستند که به اشخاص، شرکت‌ها و سایر موسسات در امر مراقبت و حفاظت از خود و همچنین اطلاعات خود کمک می‌کنند. این شرکت‌ها و کارشناسان امنیتی‌شان، با کلیه شیوه‌های حفاظت شخصی آشنایی داشته و به صورت کامل قادر به کنترل شرایط بوده و هوشمندانه در برابر خطرات عمل کنند.

با این اقدامات، افراد و شرکت‌ها می‌توانند با آسودگی خاطر عمل کرده و سفرها و جلسات خود را انجام دهند. علاوه بر محافظت، کارشناسان امنیتی با توجه به اطلاعاتی که در زمینه حفاظت اطلاعات دارند، می‌توانند مشاوران خوبی در این زمینه باشند.

5/5 - (1 امتیاز)