اخذ اقامت تمكن مالی فرانسه

در این مقاله قصد داریم مختصری در خصوص اقامت تمکن مالی فرانسه توضیح دهیم و با رویکردی صادقانه تمامی جوانب اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان خبره شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با بیش از 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و میهن عزیزمان ایران با هزاران پروندهموفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

تمكن مالی چیست؟

تمکن مالی فرانسه

عبارت تمكن مالی یا خود حمایتی و خود اتكایی، عبارتی است كه این روزها علاقمندان به مهاجرت بسیار میشنوند. در واقع تمكن مالی به معنای قدرت و توان مالی لازم برای اداره كردن زندگی خود به شیوه نرمال و طبیعی می باشد. در این تعریف شما می بایست به اندازه ای درآمد و سرمایه مالی داشته باشید كه بدون آنكه نیازمند حمایت های دولتی یا موسسات حمایتی و خیریه ها باشید، به خوبی از پس هزینه های یك زندگی نرمال برآیید. در موضوع اخذ اقامت به روش تمكن مالی، فرد متقاضی درصورتی كه بتواند تمكن مالی خود را اثبات نماید، مجوز ورود به كشور دوم را بدست خواهد آورد. البته این بدان معنا نیست كه به وی مجوز اقامت دائم اعطا گردد. خیر. بلكه معمولا” تا 5 سال این فرد باید در آن كشور به صورت خود حمایتی زندگی نموده و در صورت دارا بودن سایر شرایط لازم، و تایید صلاحیت وی از سوی مراجع ذیصلاح، آنگاه ممكن است مجوز اقامت دائم به وی و دیگر افراد خانواده اش اعطا گردد. در ادامه با شما درخصوص نحوه دریافت ویزای تمكن مالی فرانسه گفتگو خواهیم كرد.

ویزای تمكن مالی چیست؟

كشور های بسیاری اقدام به ارائه ویزای تمكن مالی به متقاضیان خارجی می نمایند. در بسیاری از كشورهای ارائه دهنده آن خدمت، این نوع ویزا را به اسم ویزای بازنشستگان، ویزای خود اتكایی یا حتی ویزای سرمایه داری می شناسند. دلیل این موضوع به این خاطر است كه معمولا” اكثر قریب به اتفاق افرادی كه درخواست ویزای تمكن مالی دارند، بازنشستگان و افرادی هستند كه صاحب درآمد ماهیانه ثابت و مناسبی هستند و به دلیل آنكه از كار و اشتغال خود فارغ گشته اند، تصمیم گرفته اند مابقی عمر و زندگی خود را در كشوری دیگر با آب و هوا و طبیعت و مردمان مورد پسند خود اقامت و سپری نمایند. بیشتر كشورهای دنیا از جمله كشورهای صنعتی و پیشرفته اروپایی از ورود این دسته از افراد به خاك خود استقبال می كنند. دلیل آن هم بیشتر جنبه مالی و اقتصادی دارد. چرا كه این افراد با ورود خود به این كشورها باعث رونق گرفتن جریان كسب و كار و تولید گشته و با سرمایه و پولی كه با خود به كشور مقصد وارد می كنند، چرخ اقتصادی آن كشورها را بهتر از قبل می چرخانند.

در طرح ویزای تمكن مالی كه یكی از انواع مختلف ویزای سرمایه گذاری در اروپا است، كشورهای مقصد با هدف ایجاد رونق اقتصادی در كشور خود اقدام به جذب این گروه از افراد و در واقع سرمایه گذاران به خاك خود می نمایند. معمولا” تا زمانی كه مجوز اقامت دائم برای این دسته از افراد صادر شود ( حدودا” تا 5 سال از بدو ورودشان طول خواهد كشید )، این افراد مجوز كار و اشتغال در كشور مقصد را نخواهند داشت و می بایست با سرمایه و پول شخصی خود امرار معاش نموده و هزینه های روزمره خود را متقبل گردند.

ویزای تمكن مالی فرانسه

درصورتیكه تمایل به دریافت ویزای تمكن مالی فرانسه و اقامت در این كشور را داشته باشید، باید به سفارت این كشور در تهران مراجعه و درخواست صدور ویزای ویزیتور برای خود نمایید. مطابق قوانین جاری این كشور، دارنده ویزای ویزیتور، حق هیچ گونه فعالیت اقتصادی و درآمد زایی در فرانسه را نخواهد داشت و بایستی نسبت به چنین موضوعی تعهدات لازم را ارائه نماید. همچنین شما مجوز استفاده از سایر خدمات و امكانات دولتی مانند بیمه خدمات درمانی و كمك هزینه های مالی دولتی را نیز نخواهید داشت. البته این محدودیت دائمی نبوده و حداكثر تا 5 سال به طول خواهد انجامید. از زمانی كه برای شما مجوز اقامت دائمی فرانسه صادر گردد، شما نیز همانند دیگر شهروندان فرانسوی اجازه اشتغال و درآمدزایی و نیز بهره مندی از خدمات دولتی را دریافت خواهید نمود. فردی كه به این طریق وارد فرانسه می گردد، ماهیانه پول كافی را باید از كشور اول خود به فرانسه و حساب بانكی خود وارد نماید و آنرا در فرانسه خرج نماید. از مزایای مهم در این طرح آن است که  لزومی ندارد كه شما برای زندگی در فرانسه حتما” ملك یا خانه ای را خریداری نمایید. بلكه با اجاره یك واحد مسكونی مناسب و پرداخت ماهیانه اجاره بها، و نیز ارائه مدارك و مستندات كافی درخصوص وجود درآمد و سرمایه مالی لازم  در كشور اول خود، خواهید توانست ضمن دریافت ویزای ویزیتور فرانسه، به مدت 5 سال نیز در طرح آزمایشی اقامت موقت در این كشور حضور داشته باشید. این نوع ویزا توسط دولت فرانسه تنها به افراد و متقاضیانی اعطا می گردد كه از نظر مالی مستقل و دارای حداقل درآمد تعیین شده و البته ساكن كشورهای غیر از اتحادیه اروپا باشند. از همین روی شرایط مهاجرت به سبك ویزای تمكن مالی به كشور فرانسه برای هموطنان ایرانی فراهم است. دارندگان این نوع ویزا در فرانسه، از قبل متعهد می شوند كه تا 5 سال وارد هیچ گونه فعالیت اقتصادی و تجاری در این كشور نگردند. البته چنانچه دارای وسع مالی بوده و امكان خرید ملك را داشته باشند، از این لحاظ برای آنان این محدودیت وجود نخواهد داشت و می توانند این دوره 5 ساله را در ملك شخصی خود یا حتی ملك اجاره ای سپری نمایند. چنانچه قصد خرید ملك را هم داشته باشید، ارزش ملك خریداری شده تان نباید كمتر از 70 هزار یورو باشد. لیكن آنچه بیشتر برای دولت فرانسه اهمیت دارد، تناسب متراژ ملك ( خریداری شده یا اجاره ای ) با تعداد نفرات خانواده تان می باشد. ترجیحا” به ازای هر نفر همراهتان، باید خانه دارای یك اتاق خواب مستقل و مجزا باشد.

هزینه های ویزای تمكن مالی فرانسه

هزینه های ویزا تمکن مالی فرانسه

علاوه بر هزینه های خرید یا اجاره مسكن، برخی هزینه های رایج دیگر در این زمینه وجود دارد كه باید حتما” آنها را نیز انجام دهید:

  • مقدار پولی كه باید در حساب بانكی تان در فرانسه داشته باشید: برای نفر اصلی 40 هزار یورو، برای همسر 18 هزار یورو و برای هر فرزند هم 10 هزار یورو باید در حساب خود اندوخته داشته باشید.
  • داشتن درآمد ماهیانه معادل حداقل 2500 یورو برای یك خانواده سه نفره
  • هزینه های صدور كارت اجازه اقامت موقت در سال اول 180 یورو برای هر نفر و از سال دوم به بعد 266 یورو
  • هزینه های مربوط به سفارتخانه برای هر درخواست 100 یورو
  • هزینه خرید بیمه درمانی از شركت های بیمه خصوصی فرانسه برای هر نفر حدودا” 300 یورو

نكته قابل توجه این است كه برای دریافت ویزای ویزیتور، می بایست ضمن تهیه  و در دست داشتن برخی مدارك و تكمیل فرم های مربوطه، یك سری اقدامات لازم را نیز جهت طی كردن پروسه قانونی صدور و دریافت ویزای خود انجام دهید كه در ادامه و به صورت مختصر به آنها اشاره خواهیم كرد.

شرایط لازم برای درخواست ویزای تمكن مالی فرانسه

مدارك مورد نیاز جهت درخواست ویزای تمكن مالی فرانسه

مدارک لازم تمکن مالی فرانسه

برخی مزایا و معایب دریافت اقامت تمكن مالی فرانسه

مزایا و معایب

هیچ كاری در این دنیا بدون عیب و البته بدون مزیت نیست. دریافت ویزای تمكن مالی فرانسه هم مستثنی از این موضوع نمی باشد. در زیر به برخی از مزایا و معایب این نوع اقامت برایتان اشاره می كنیم:

برخی مزایای دریافت اقامت تمكن مالی فرانسه

برخی معایب اقامت تمكن مالی فرانسه

سخن پایانی

كارشناسان خبره و زبده ما در شرکت آلتین رویا، آماده ارائه خدمات مشاوره مطلوب و راهگشا به شما هموطنان عزیز در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی تان از قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری در فرانسه و انجام یك سرمایه گذاری خوب و مطمئن و همراه با كمترین ریسك و هر نوع تهدید اقتصادی برای شما عزیزان هستند. لطفا” با ما در تماس باشید.

5/5 - (4 امتیاز)