راهنمای جامع اخذ اقامت امارات

بسیاری از افراد در گوشه‌گوشه جهان تمایل دارند که بتوانند فرصت فعالیت تجاری یا زندگی در امارات متحده عربی را به دست آورند. امارات به دلیل وجود شرایط بسیار مطلوب اقتصادی مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران جهان گشته‌است. همچنین به علت امنیت بالا به یکی از مراکز مهم گردشگری در جهان تبدیل شده‌است. کار و زندگی در امارات از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما هم به فکر اخذ اقامت امارات هستید لازم است بدانید که راه‌های بسیاری برای دریافت ویزای امارات وجود دارد که بسیاری از آن‌ها روش‌های قابل دسترسی برای اغلب افراد هستند.

ما در این مقاله قصد دارید به معرفی شرایط ویژه امارات، انواع ویزای ورود به امارات، شرایط اخذ اقامت و ویژگی‌های زندگی در امارات متحده عربی بپردازیم. مطالعه ادامه این مقاله می‌تواند  به شما اطلاعات مفیدی در این زمینه بدهد.

شرایط کار و زندگی در امارات

کار و زندگی در امارات

امارات متحده عربی کشوری در خاورمیانه و جنوب تنگه هرمز است که مساحتی حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع دارد. جمعیت آن بیشتر از نه میلیون نفر و سیستم حکومت آن پادشاهی است. امارات با دو کشور عربستان سعودی و عمان مرز زمینی دارد. جالب است بدانید که بیش از هفت میلیون نفر از جمعیت امارات را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند. این بدان معنی است که امارات بسیار روی گشاده‌ای به مهاجران نشان می‌دهد. بعد از اعراب، ایرانیان بیشترین ملیت ساکن در امارات هستند.

 تولید ناخالص امارات متحده عربی در اندازه کشورهای ثروتمند اروپا است. واحد پول امارات درهم است و منبع اصلی درآمد آن فروش نفت است. طبق گزارش‌های منتشر شده دبی که امن‌ترین شهر جهان است و کمترین اتفاقات تروریستی و نزاع‌های خیابانی و تخلفاتی مثل دزدی در آن اتفاق می‌افتد بزرگترین مرکز گردشگری خاورمیانه و پنجمین شهر  مهم در گردشگری جهان است. امارات مجموعا از هفت امارت تشکیل شده‌است که بزرگترین و پایتخت آن‌ها ابوظبی نام دارد.

مزایای اخذ اقامت امارات

خارجی‌هایی که مایل به زندگی و کار طولانی مدت در امارات متحده عربی هستند نیاز به ویزای اقامت امارات دارند. ویزای اقامت امارات مزایای زیادی را برای دارنده این کشور فراهم می‌کند، از جمله:

با این حال، برای اینکه بتوانید ویزای اقامت امارات را دریافت کنید، باید معیارهای واجد شرایط بودن خاصی مانند یافتن شغل یا سرمایه گذاری در یکی از امارت‌ها را داشته باشید.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای اقامت امارات هستند؟

اقامت امارات

برای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت امارات، باید تحت یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار بگیرید:

مدارک لازم برای اخذ اقامت امارات

هنگام درخواست برای اخذ اقامت امارات، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اخذ اقامت امارات با ثبت شرکت

ثبت شرکت در امارات

امارات متحده عربی امکان اخذ ویزای اقامت از طریق ثبت شرکت را فراهم کرده‌است. چنین ویزایی حق اقامت دائم صاحبان شرکت و اعضای خانواده آن‌ها را در امارات می‌دهد.

وضعیت اقامت امارات و ویزای اقامت با ثبت شرکت توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می‌شود. هنگام اخذ ویزای اقامت از طریق ثبت شرکت، باید شرکت شما در یکی از مناطق آزاد اقتصادی امارات ثبت شود. هزینه ثبت شرکت به اضافه هزینه‌های اخذ ویزا می‌باشد.

اخذ اقامت امارات با ثبت شرکت

امارات متحده عربی امکان اخذ ویزای اقامت از طریق ثبت شرکت را فراهم کرده‌است. چنین ویزایی حق اقامت دائم صاحبان شرکت و اعضای خانواده آن‌ها را در امارات می‌دهد.

وضعیت اقامت امارات و ویزای اقامت با ثبت شرکت توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می‌شود. هنگام اخذ ویزای اقامت از طریق ثبت شرکت، باید شرکت شما در یکی از مناطق آزاد اقتصادی امارات ثبت شود. هزینه ثبت شرکت به اضافه هزینه‌های اخذ ویزا می‌باشد.

جاب آفر - اخذ اقامت امارات با پیشنهاد امارات

job-offer امارات

برای اجازه کار در امارات متحده عربی، شما و شرکت استخدام کننده باید شرایط زیر را داشته باشید:

درخواست ویزای اقامت امارات

زمانی که در امارات هستید باید برای ویزای اقامت اقدام کنید، یعنی ابتدا باید با مجوز ورود وارد شوید. علاوه بر این، درست مانند مجوز ورود، در بیشتر موارد، شما نمی‌توانید برای ویزای اقامت خود درخواست دهید: شما نیاز به یک اسپانسر دارید که از طرف شما درخواست دهد، مانند کارفرما، همسر و غیره.

ویزا امارات

چه کسانی می‌توانند برای ویزای اقامت امارات شما درخواست دهند؟

شما فقط می‌توانید از طریق اسپانسر یا کارفرما برای ویزای اقامت اقدام کنید. با این حال، در موارد خاص، ممکن است شما اسپانسر خود باشید. نواع اسپانسر عبارت است از:

  • برای ویزای کار امارات، کارفرمای شما اسپانسر شماست
  • برای ویزای تحصیلی امارات، مدرسه یا دانشگاه شما اسپانسر شماست
  • برای ویزای خانوادگی، عضو خانواده شما اسپانسر شماست

اگر سرمایه‌گذار هستید یا ملکی در امارات می‌خرید، می‌توانید خودتان درخواست دهید و شرکت/املاک شما به عنوان اسپانسر مالی عمل می‌کند

هزینه و اعتبار ویزای اقامت امارات

وقتی که درخواست شما تایید شود، ویزای اقامت را بر روی پاسپورت شما نصب می‌شود و به شما یک شناسه امارات تعلق خواهد گرفت مدت اعتبار ویزا را نشان می‌دهد. هزینه‌ دریافت ویزای اقامت امارات به مدتی که اقامت شما تایید شده‌است بستگی دارد. برای یک سال، هزینه ویزای اقامت امارات 100 درهم است.

علاوه بر این، شما همچنین باید هزینه هزینه‌ای بپردازید که بسته به محل درخواست شما نیز تغییر می‌کند، که می‌تواند از 70 درهم در صورت درخواست حضوری یا 40 درهم در صورت درخواست آنلاین متغیر باشد.

توجه کنید که هزینه‌ دریافت ویزا ممکن است متغیر باشد و به علاوه لازم است هزینه‌های مازاد برای انجام معاینه پزشکی و بیمه خدمات درمانی را نیز بپردازید.

تفاوت بین مجوز ورود و اخذ اقامت امارات

تفاوت بین مجوز ورود و اخذ اقامت امارات متحده عربی همانطور که از نام آن پیداست است یعنی مجوز ورود به دارنده اجازه ورود به امارات متحده عربی را می‌دهد و فقط برای مدت معینی (معمولا تا سه ماه) معتبر است. مجوزهای ورود بر اساس هدف سفر شما صادر می‌شود. به عنوان مثال، مجوز ورود برای مقاصد گردشگری، ویزای توریستی امارات است.

چه مدت می‌توانم با ویزای اقامت امارات بمانم؟

مدت زمان ویزای اقامت امارات بستگی به هدف سفر شما دارد: آنها برای 1، 2 یا 3 سال صادر می‌شوند و قابل تمدید هستند. با این حال، ویزای سرمایه گذاری یا ویزای بازنشستگی نیز برای 5-10 سال صادر می‌شود و قابل تمدید است.

تمدید ویزای اقامت امارات قبل از انقضا

اسپانسر شما باید ویزای اقامت شما را ظرف 30 روز قبل از انقضای آن تمدید کند. با این حال، اسپانسر شما همچنین ممکن است ویزای شما را پس از انقضای آن تمدید کند. روش تمدید ویزای اقامت امارات مشابه زمانی است که برای اولین بار ویزای خود را دریافت کردید: اسپانسر شما باید از اداره کل اقامت و امور خارجی در امارات مربوطه درخواست دهد.

مهلت انقضای ویزای اقامت امارات چقدر است؟

مقامات امارات متحده عربی به مهاجران یک مهلت 30 روزه از زمان انقضای ویزای آنها ارائه می‌دهند. این بدان معناست که حتی اگر ویزای شما منقضی شده باشد، می‌توانید 30 روز دیگر بمانید، اما اگر تا آن زمان تمدید ویزا ندارید، باید کشور را ترک کرده و با استفاده از مجوز ورود مجددا وارد شوید.که در امارات متحده عربی اقامت طولانی مدت داشته باشند. پس از ورود به کشور، اسپانسر شما باید برای ویزای اقامت شما از مراجع مربوطه صادر کننده ویزا همانطور که در بالا توضیح داده شد درخواست دهد.

سخن آخر

اخذ اقامت امارات یکی از شرایط بسیار خوبی است که کشور امارات برای شهروندان خارجی فراهم کرده‌است. اخذ ویزای امارات نسبت به تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس راحت‌تر است. امارات به دلیل شرایط اقتصادی بسیار خوب و امنیت بالا می‌تواند یک مقصد عالی برای تمام مهاجرانی باشد که دنبال فعالیت اقتصادی یا زندگی در شرایط ایده‌ال هستند. در این مقاله به معرفی شرایط کشور امارات، انواع ویزای اقامت امارات، نحوه دریافت ویزا پرداختیم. اگر سوالی در این زمینه دارید یا برای مهاجرت به امارات نیازمند مشاوره هستید می‌توانید به سایت آلتین رویا سر بزنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

Rate this page