اقامت کاری کانادا بهترین روش مهاجرت در سال 2022

مهاجرت از طریق اقامت کاری کانادا

کانادا یکی از کشورهای پرطرف‌داری است که سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند. روش‌ها مهاجرت به کانادا زیادند، معمولاً این کار یا از طریق ویزای دانشجویی انجام می‌شود و یا ویزای کاری، اما بهترین روش مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کاری است. اگر شما هم قصد دریافت اقامت کاری کانادا را دارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشد.

مزیت‌های مهاجرت از طریق اقامت کاری کانادا

باتوجه‌به وضعیت اقتصادی و رفاهی خوب کشور کانادا، سالانه بیشتر از سه هزار نیروی متخصص به یکی از استان‌های این کشور مهاجرت می‌کند؛ بنابراین دریافت ویزای کاری همان‌طور که گفته شد در بین روش‌های مهاجرتی بهترین روش محسوب می‌شود. دولت کانادا موظف است تا انواع کسب و کار برای مهاجران را ایجاد کند. معمولاً کارآفرینان و کسانی که از مهارت‌های خاصی برخوردارند، جامعه هدف کانادا را تشکیل می‌دهند.

دلایل برتر بودن اقامت کانادا از طریق کار

شرایط و روش‌های اخذ اقامت کاری کانادا در سال 2022

شرایط

اخذ ویزای کاری کانادا معمولاً همانند سایر ویزاها به گذراندن چندین مرحله مهم نیاز دارد، به‌طورکلی دو روش برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که شامل برنامه اسکیل ورکر و جاب آفر از کارفرمای کانادایی می‌شود.

اسکیل ورکر

در سیستم اسکیل ورکر فرد باید جز نیروهای کار ماهر شناخته شود و از نظر مهارت و تخصص ارزیابی شود. او در قدم اول برای اخذ اقامت کاری کانادا باید دست‌کم امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را کسب نماید و در قدم بعدی بر اساس امتیازبندی انتخاب شود. شرایط اخذ ویزای کاری از را اسکیل ورکر شامل موارد زیر خواهد شد:

جاب آفر

در این روش فرد باید از سمت کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری داشته باشد. برای این کار بهتر است در قدم اول فرد لیست مشاغل فنی و تخصصی موردنیاز در کانادا را چک کند و سپس از طریق مؤسسات کاریابی از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی بگیرد.

اکسپرس اینتری

در این ویزا ابتدا وارد یک سیستم امتیازبندی شده و تأیید صلاحیت می‌شوید تا جهت کار در کانادا دعوت شوید. این امتیازبندی به طور معمول بر اساس ملیت، سن، سطح زبان، جزئیات پیشنهاد شغلی و تحصیلات خواهد بود.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه‌مدت

در اقامت کاری کانادا می‌توان از راه یک برنامه کوتاه‌مدت نیز پیش رفت. در این روش فرد متقاضی به اجازه کار و پیشنهاد کاری از جانب کارفرمای کانادایی دارد. اخذ ویزا از طریق برنامه کوتاه مدت از دو مرحله اصلی تشکیل شده است که شامل: ارائه مجوز استخدام از جانب کارفرما و اقدام متقاضی برای اجازه کار بعد از دریافت مجوز استخدام از سوی کارفرما است.

مدارک لازم برای اقامت کاری کانادا

مدارک لازم

فردی که قصد اخذ اقامت کاری در کشور کانادا را دارد باید از تمکن مالی مناسب، سابقه کار مرتبط و تخصصی همراه با بیمه و گواهی سلامت و عدم سو پیشینه برخوردار باشد، همچنین داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی (کارفرمایی که شهروند کانادا باشد و اقامت دائمی داشته باشد) نیز مهم است. متقاضی باید درخواست دریافت ویزای کاری خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند تا اداره مهاجرت مدارک او را مورد بررسی قرار دهد و نظر نهایی را صادر کند.

هزینه ویزای کار کانادا

یکی از مسائلی که ذهن افراد را پیش از مهاجرت به خود درگیر می‌کند، هزینه ویزا است. هزینه ویزای کاری کانادا شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه open work permit holder است. مبالغ هر یک از این مراحل بر اساس نوع ویزای کاری در سال 2022 تغییر می‌کند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ اقامت کاری کانادا با کمترین هزینه به سایت آلتین رویا مراجعه کنید. مواردی نظیر ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره‌های خاص برای شغل موردنظر، هزینه‌های مربوط به وکیل و… جزو هزینه‌های ویزای کاری کانادا می‌شوند.

  • توجه داشته باشید که درآمد سالانه افراد مشغول به کار در کشور کانادا پس از کسر مبلغی به‌عنوان مالیات، حدود ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار در ماه است.

مدت‌زمان صدور اقامت کاری کانادا پس از درخواست متقاضی چقدر است؟

مدت‌زمان صدور ویزای کاری کانادا حدود 150 روز کاری بعد از درخواست شما خواهد بود. این مدت‌زمان به تعداد درخواست‌های دریافتی نمایندگی کانادا نیز مربوط است. گاهی ممکن است مدت‌زمان صدور طولانی شود تا 250 روز طول بکشد.

تمدید ویزای کار کانادا چگونه است؟

افراد متقاضی باید حداقل یک ماه مانده به اتمام ویزای کاری خود، جهت تمدید آن اقدام نماید. قبل از اقدام برای تمدید ویزا، توجه داشته باشید که از سوی کارفرما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا بفرستید. با تمدید به‌موقع ویزا، فرد متقاضی می‌تواند کاملاً قانونی همچنان در کانادا به کار خود ادامه دهد.

کلام آخر

مشاغل زیادی بر اساس نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، وجود دارند. اقامت کانادا از طریق ویزا کاری فرصت بی‌نظیری برای افراد تحصیل‌کرده با مهارت‌های خاص به وجود آورده است. در این مقاله با مدارک، روش‌ها و شرایط لازم برای دریافت اقامت کاری کانادا آشنا شدید. مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کاری کانادا محسوب می‌شوند. باتوجه‌به اینکه شرایط و قوانین جذب نیروی کار توسط کانادا بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت ویزای کاری کانادا با کارشناسان آلتین رویا تماس بگیرید و کلیه سؤالات خود را در این زمینه بپرسید کارشناسان و متخصصان این مجموعه پس از بررسی شرایط شما، بهترین راهکار مهاجرت کاری به کانادا را خدمت شما عزیزان خواهند گفت

5/5 - (2 امتیاز)