شرایط اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال

مدت زمان لازم برای خواندن این مقاله 4 دقیقه است. در این مقاله میخواهیم در خصوص اقامت تمکن مالی پرتغال توضیح دهیم و با زبانی صادقانه، تمامی جوانب اخذ این نوع اقامت را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان خبره شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با بیش از 15 سال سابقه در امور اقامتی و 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و یران و همچنین انجام هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مقدمه

به طور کلی ویزای تمکن مالی یکی از پرطرف‌دارترین و کم‌خطرترین روش‌های مهاجرت به سایر کشورها از جمله کشور پرتغال است‌. اقامت تمکن مالی پرتغال به اقامت بازنشستگان یا ویزای D7 معروف است. پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن به شمار می‌رود. در صورتی که قصد اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق اثبات تمکن مالی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

درباره کشور پرتغال و روش تمکن مالی برای مهاجرت به پرتغال

تمکن مالی پرتغال

همان‌طور که می‌دانید پرتغال کشوری است که در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است. همچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا و شینگن است؛ به همین دلیل مهاجرت و اخذ اقامت این کشور از مزایای زیادی از جمله سفر به کشورهای عضو شینگن، تجارت با تمامی کشورهای اروپایی و از همه مهم‌تر زندگی در یک کشور با میزان رفاهی بالا است. به طور کلی روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. اما متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت، سرمایه اولیه و همچنین میزان درآمد خود روش مناسب برای مهاجرت به کشور پرتغال را انتخاب کنند.

به عبارت دیگر کشور پرتغال جزو معدود کشورهایی است که از طریق خود حمایتی و خرید ملک در این کشور اقامت دائم را به متقاضیان ارائه می‌دهد. بنابراین اگر سرمایه و درآمد کافی را دارید می‌توانید از روش تمکن مالی و خود حمایتی برای اخذ اقامت پرتغال اقدام کنید.

نحوه اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال در واقع یک روش از سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود‌. البته در این روش متقاضیان نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون دولت پرتغال ندارند و همچنین نیازی نیست به دولت هزینه‌ای برای اقامت پرداخت کنند.

برای انجام این روش کافی است متقاضیان به دولت کشور پرتغال ثابت کنند که تمکن مالی لازم را برای پرداخت و گذراندن هزینه‌های زندگی خود و خانواده بدون نیاز به داشتن تصدی شغلی در این کشور دارند. به این صورت متقاضیان می‌توانند بدون گذراندن دردسرهای روش‌های دیگر مهاجرت از جمله تحصیل، دریافت پیشنهاد کاری، پرداخت هزینه و خرید ملک، ثبت شرکت و … در کوتاه‌ترین زمان به راحتی اقامت این کشور را اخذ کنند. به این نکته توجه کنید که کشور پرتغال از معدود کشورهای اروپا است که از این روش اقامت را به متقاضیان ارائه می‌دهد؛ بنابراین اگر به دنبال مهاجرت به روش تمکن مالی را دارید این کشور از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود‌.

هزینه اقامت تمکن مالی در کشور پرتغال

هزینه تمکن مالی پرتغال

در تاریخ ۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ کشور پرتغال حداقل میزان دستمزد در سال ۲۰۲۲ به ازای هر فرد را ۷۰۵ یورو اعلام کرد. همان‌طور که گفته شد برای اثبات اقامت تمکن مالی پرتغال لازم است تا متقاضیان به دولت این کشور از طریق درآمد و مبلغ موجود در حساب بانکی ثابت کنند که قادر به پرداخت هزینه‌های خود و خانواده خود هستند. موارد اثباتی با درنظرگرفتن حداقل شرایط برای صدور ویزای D7 یا اقامت تمکن مالی به شرح زیر است:

  • میزان موجودی حساب بانکی در کشور ایران به‌ازای هر فرد از خانواده ۱۵ هزار یورو باشد.
  • حداقل میزان درآمد در ایران به‌ازای یک خانواده دونفره در ماه ۲۵۰۰ یورو باشد.
  • حداقل میزان درآمد شخص متقاضی اصلی در سال ۸۴۶۰ یورو باشد.
  • حداقل میزان درآمد بزرگسالان وابسته در سال ۴۲۳۰ یورو باشد.
  • و در نهایت حداقل میزان درآمد برای هر کودک زیر ۱۸ سال ۲۳۵۸ یورو در سال است‌.

چه کسانی می‌توانند برای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال اقدام کنند؟

همان‌طور که گفته شد ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال به ویزای بازنشستگان نیز معروف است‌. اما هر شخصی می‌تواند برای اخذ این اقامت به کشور پرتغال درخواست دهد. البته توجه داشته باشید که فرد متقاضی باید حتماً بالای ۱۸ سال و دارای شرایط لازم برای اثبات تمکن مالی را داشته باشد. در ادامه به برخی از موارد موردنیاز اولیه برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال اشاره می‌کنیم.

شرایط لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال برای افراد خانواده

همان‌طور که گفته شد اخذ ویزای تمکن مالی کشور پرتغال برای افراد ۱۸ سال به بالا که شرایط لازم را دارند امکان‌پذیر است. هنگامی که یک شخص در خانواده درآمد کافی و مبلغ بالایی در حساب بانکی خود در ایران دارد و علاوه‌برآن توانایی این را داشته باشد که هزینه زندگی افراد خانواده را در هر ماه پوشش دهد، می‌تواند برای اخذ این اقامت درخواست دهد‌. به این صورت شخص متقاضی به همراه خانواده خود اقامت کشور پرتغال را دریافت می‌کنند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی برای کشور پرتغال

مدارک موردنیاز تمکن مالی پرتغال

به‌طورکلی برای اخذ اقامت تمکن مالی یا ویزای D7 لازم است مدارک ذکر شده در زیر را به سفارتخانه ارائه دهید.

  • فرم درخواست ویزای اقامت تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ۲ قطعه عکس در ابعاد استاندارد پاسپورت
  • مدرکی مبتنی بر اثبات درآمد کافی
  • اثبات محل اقامت
  • گواهی مبتنی بر عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • درخواست گواهی استعلام سوابق جنایی از طریق خدمات مهاجرت و مرزی
  • بیمه سلامت با حداقل پوشش هزینه درمان تا سقف ۳۰ هزار یورو

و در نهایت ارائه یک نامه پوششی که توضیحات و دلایل درخواست این اقامت شما را نشان دهد

مراحل دریافت ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال

به‌طورکلی شش مرحله جهت اتمام فرایند دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال وجود دارد. ابتدا شما از سفارتخانه پرتغال در کشور خود مراحل را شروع و در نهایت کارت ویزای اقامت خود را در کشور پرتغال دریافت خواهید کرد. این شش مرحله برای دریافت ویزای D7 پرتغال به شرح زیر است:

  • ابتدا یک حساب بانکی در کشور پرتغال باز کنید تا وجوه خود را به آن منتقل کنید.
  • در مرحله بعدی جهت اخذ ویزای موقت تمکن مالی به کنسولگری یا سفارت این کشور درخواست دهید.
  • پس از دریافت ویزا از سفارت به مدت ۱۲۰ روز وقت دارید که به کشور پرتغال بروید.
  • سپس جهت اسکان در این کشور یک ملک را اجاره یا خریداری کنید.
  • شرکت در مصاحبه یا SEF (سرویس مهاجرت پرتغال)
  • و در نهایت SEF اجازه اقامت شما را به مدت یک سال صادر خواهد کرد و پس از پایان مهلت آن می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای D7 پرداختیم. برای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال می‌توانید از طریق شرکت آلتین رویا اقدام کنید. این شرکت با دارا بودن کارشناسان متخصص در زمینه مهاجرت می‌تواند به‌تمامی سؤالات شما پاسخ بدهد. برای اخذ ویزای D7 می‌توانید از کارشناسان شرکت آلتین رویا مشاوره لازم را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)