صفر تا صد اقامت تمکن مالی اسپانیا

مدت زمان لازم برای خواندن این مقاله 4 دقیقه است. در این متن قصد داریم در خصوص اقامت تمکن مالی اسپانیا توضیح دهیم و با زبانی روان و صادقانه تمامی جوانب اخذ این نوع اقامت را برای شما خواننده عزیز روشن نماییم. این متن توسط کارشناسان خبره شرکت آلتین رویا تهیه شده است. آلتین رویا با بیش از 15 سال سابقه در امور اقامتی و 5 شعبه فعال در ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و یران و همچنین انجام هزاران پرونده موفق در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مقدمه ای بر اقامت تمکن مالی اسپانیا

تمکن مالی اسپانیا

بسیاری از افراد برای زندگی بهتر به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی یا آمریکایی هستند. برای مهاجرت به این کشورها روش‌های مختلفی وجود دارد، برای مثال اگر فردی در ایران درآمد خوبی داشته باشد می‌تواند اقامت تمکن مالی در کشور مقصد خود را درخواست کند. افراد می‌توانند بنا به شرایط و میزان درآمد خود کشورهای اروپایی یا آمریکایی مختلف را انتخاب و شانس خود برای دریافت اقامت را امتحان کنند. برای مثال اقامت تمکن مالی اسپانیا، یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی است. اسپانیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که می‌توانید با دریافت اقامت آن از طریق تمکن مالی به همراه خانواده خود در این کشور زندگی کنید.

چرا اقامت تمکن مالی؟

مهاجرت به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و کاملا بستگی به شرایط فرد دارد. برای مثال اکثر دانشجویان و محصلان چون منبع درآمد زیادی ندارند، به دنبال مهاجرت تحصیلی و دریافت بورسیه دانشگاهی هستند. برخی نیز می‌خواهند از طریق کار در کشور مقصد، اقامت آن کشور را دریافت کنند. این دو روش، سختی‌های زیادی دارند و همچنین ممکن است در مسیر دریافت ویزا به این روش بارها شکست بخورید. اما اگر در ایران درآمد خوبی داشته باشید، می‌توانید از طریق تمکن مالی بدون دردسر و خیلی سریع به همراه خانواده خود مهاجرت کنید. برای مثال شما می‌توانید از طریق اقامت تمکن مالی اسپانیا، برخلاف سایر روش‌ها ویزای بلند مدت و اجازه اقامت طولانی در اسپانیا را کسب کنید.

ویژگی‌های کشور اسپانیا برای مهاجرت

تمکن مالی چیست؟

اکثر افرادی که به فکر مهاجرت هستند، می‌خواهند خود و خانواده‌شان طعم زندگی در کشورهای جهان اولی و پیشرفته را بچشند. در نتیجه مقصد اصلی بسیاری از متقاضیان مهاجرت و اخذ ویزا، کشورهای اروپایی یا آمریکایی است. اسپانیا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است که اخیرا توجه متقاضیان مهاجرت را به خود جلب کرده‌است.

 آب‌وهوای عالی و آفتابی، شهرهای پیشرفته و مدرن و مناظر فوق‌العاده زیبای طبیعی کشور اسپانیا آن را به مقصد گردشگران و متقاضیان مهاجرت تبدیل کرده‌است. زبان مردم این کشور، زبان اسپانیولی است که از زبان‌های پرکاربرد در جهان محسوب می‌شود. به طور کلی اگر شرایط مالی خوبی در ایران دارید، توصیه می‌کنیم با دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا فرصت زندگی در این کشور زیبا را از دست ندهید.

منظور از اقامت تمکن مالی کشور اسپانیا چیست؟

برای دریافت اقامت اسپانیا، یکی از پرطرفدارترین روش‌ها اخذ اقامت از طریق تمکن مالی است. این روش یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت برای شهروندان ایرانی است که در ایران شرایط مالی خوبی دارند و به ویزای اقامت نان لوکراتیو non-lucerative معروف است. در این روش اخذ اقامت اسپانیا برخلاف ویزای تحصیلی یا کاری نیازی نیست حتما در زمینه علمی، کاری، مدرک زبان، گواهی‌ها و مهارت‌های کاری توانمند باشید. بلکه در روش اقامت تمکن مالی اسپانیا تنها کافی است توانایی مالی خود را اثبات کنید و در صورت اثبات، می‌توانید اقامت یک ساله اسپانیا را بگیرید.

امروز بسیاری از افراد به دلیل اینکه برای دریافت ویزای نان لوکراتیو اسپانیا نیازی نیست سرمایه و دارایی‌های خود را به کشور اسپانیا منتقل کنند، از این روش استثنایی برای دریافت اقامت بلند مدت اسپانیا استفاده می‌کنند. افرادی که دارای اقامت تمکن مالی کشور اسپانیا هستند، اجازه فعالیت تجاری و یا کارکردن در این کشور را ندارند. معمولا بعد از گذشت سال اول، می‌توان از طریق اثبات تمکن مالی برای دریافت اقامت مجدد اسپانیا اقدام کرد. در صورتی که بتوانید اقامت 5 ساله کشور اسپانیا را کسب کنید، می‌توانید برای دریافت کارت اقامت دائم اروپا اقدام کنید.

برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی چه شرایطی باید داشت؟

گفتیم که اقامت تمکن مالی اسپانیا یا همان ویزای نان لوکراتیو، یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور برای متقاضیان است. برای دریافت این نوع اقامت، باید تمامی شرایط آن را داشته باشید. مهم‌ترین شرط که برای دریافت اقامت تمکن مالی کشور اسپانیا لازم است، اثبات توانایی مالی مناسب برای زندگی در اسپانیا به عنوان کشوری اروپایی است. با توجه به اینکه با دریافت این نوع اقامت، اجازه هیچ‌گونه فعالیت تجاری یا کارکردن به فرد داده نمی‌شود، فرد باید آنقدر توانایی مالی داشته‌ باشد که بتواند هزینه‌های روتین زندگی خود و خانواده‌اش را در این کشور بدون کارکردن در آن بپردازد.

به همین دلیل کشور اسپانیا برای محرزشدن توانایی مالی متقاضیان، دارایی آن‌ها را براساس حداقل میزان درآمد سالیانه افراد در اسپانیا که به IPREM معروف است ارزیابی می‌کند. بر همین اساس، افرادی که متقاضی دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا هستند باید سالانه حداقل 400 درصد ارزش IPREM را در حساب بانکی خود داشته باشند. البته منظور از حساب بانکی در اینجا، حساب بانکی ایرانی نیست، زیرا از راه دور نمی‌توان به حساب بانکی ایرانی دسترسی داشت و فرد باید یک حساب بانکی در دسترس کشور اسپانیا و بین‌المللی داشته باشد.

طبق آمارهای سال 2022، 400 درصد ارزش IPREM در یک سال معادل 27115  یورو است که فرد باید این مقدار پول را در حساب بانکی بین‌المللی خود داشته باشد. البته این میزان تنها برای افراد مجرد است و اگر می‌خواهید همراه خانواده خود برای دریافت این نوع اقامت اقدام کنید، باید به ازای هر فرد خانواده خود مبلغ 6768 هزار یورو به مبلغ مذکور اضافه کنید.

سایر شرایط دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر است:

  1. موجودی حساب بانکی شما باید برحسب یورو باشد یا بتوان آن را به یورو تبدیل کرد.
  2. نامه اثبات تمکن مالی 6 ماهه قبل از زمان درخواست اقامت تمکن مالی از کنسولگری کشور اسپانیا
  3. ارائه تمام مدارک مالی و ملکی که قابل تبدیل هستند.
  4. اگر دارای شغل دورکاری نیز هستید، باید نامه اثبات آن را ارائه کنید.

برای دریافت اقامت اسپانیا به این روش، درآمدهای زیر قابل‌قبول است:

برای دریافت اقامت کشور اسپانیا از طریق تمکن مالی چه مدارکی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی کشور اسپانیا به شرح زیر است:

کلام آخر

در این مطلب راجع‌به شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا توضیح دادیم. اخذ اقامت کشور اسپانیا از این روش، روشی آسان و بی‌دردسر است که می‌توانید برای دریافت آن از طریق شرکت آلتین رویا اقدام کنید. کارشناسان آلتین رویا شرایط این نوع اقامت را برای شما توضیح می‌دهند، به سوالات شما پاسخ می‌دهند و بهترین روش مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌کنند

5/5 - (2 امتیاز)