روش‌های اخذ اقامت یونان

اقامت اروپا و اخذ اقامت یونان، رؤیای اغلب ایرانیان است اما شرایط سخت دریافت اقامت در یک کشور اروپایی باعث شده است که کمتر کسی به آن فکر کند. دریافت مجوز اقامت کوتاه‌مدت در اروپا از طریق کشور یونان و با سه روش مختلف سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، خرید ملک قابل انجام است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت یونان آشنا کرده و هر روش را با جزئیات بررسی کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در یونان

یکی از نخستین نگرانی‌های اشخاصی که قصد دارند از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری در یونان تابعیت یا اقامت این کشور را اخذ کنند، آینده خانواده آنها است. کاملاً قابل درک است که هر سرمایه گذاری از این نوع برنامه‌ها استفاده می‌کند، نگران خانواده، سرمایه و زندگی خود در یک محیط جدید است. با افزایش محبوبیت یونان، تعداد مهاجرین خارجی در یونان به سرعت رو به گسترش است. اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در یونان، شامل حال افراد زیر می‌شود: مالک، پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر 21 سال آن‌ها.

برای اخذ اقامت یونان به روش سرمایه‌گذاری، در ابتدا باید به وسیله سرمایه ‌گذاری گلدن ویزای یونان را اخذ کنید. این ویزا 5 سال اعتبار دارد و پس از آن در صورت ادامه سرمایه‌گذاری شما قابل تمدید خواهد بود. هفت سال بعد از زندگی و اقامت در کشور یونان می‌توانید این ویزا را تبدیل به اقامت دائم کنید.

شرایط سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت یونان

  • خرید ملک با ارزش حداقل 250000 یورو
  • سرمایه‌گذاری حداقل 400000 یورو در شرکت ثبت شده در یونان
  • سرمایه‌گذاری 400000 یورو در سهام شرکت‌های املاک

مزایای اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری

  • شما و اعضای خانواده‌تان می‌توانید بدون داشتن ویزا به کشورهای ناحیه شینگن سفر کنید.
  • به منظور تمدید ویزای خود احتیاج به زندگی و اقامت در یونان ندارید.
  • می‌توانید املاک خود را پس از خرید اجاره دهید.
  • پس از هفت سال برای دریافت اقامت دائم یونان می‌توانید اقدام کنید. یونان کشوری است که جز اتحادیه اروپا است. به این ترتیب بدون نیاز به ویزا می‌توانید آزادانه و به صد کشور دیگر سفر کنید.
  • به سیستم آموزشی و بهداشت و درمان یونان دسترسی دارید.

مشکلات دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری

در این روش علاوه بر مزایایی که دارد، می‌تواند ریسک از دست رفتن دارایی و سرمایه شما را به دنبال داشته باشد. معمولاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و نگرانی‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر، ریسک مصادره اموال توسط دولت کشور مقصد است که اغلب به دلیل عدم آشنایی با قوانین کشور اتفاق می‌افتد. با اینکه نرخ مصادره اموال در کشور یونان نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است؛ اما به شما توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای سرمایه‌گذاری با یک شرکت مهاجرتی معتبر مشورت کنید.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

تمکن مالی در یونان

این روش کم‌هزینه‌ترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه اخذ اقامت یونان است. افرادی که در ایران از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، با ثابت شدن شرایط زیر می‌توانند اقامت یونان را دریافت کنند. اگر سرپرست خانوار بتواند درآمد ثابت ماهیانه 2000 یورو برای خود، 400 یورو برای همسر و 300 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود به اثبات برساند، یعنی امکان اخذ اقامت یونان از روش تمکن مالی را دارا است. این درآمد می‌تواند از چهار منبع زیر به اثبات برسد:

  • سود سهام شرکت بورسی
  • حقوق بازنشستگی
  • اجاره‌نامه ملک
  • سود سپرده بانکی

شما می‌توانید بعد از گذشت پنج سال از زمان دریافت اقامت، درخواست اقامت دائم شهروندی و گذرنامه نماید. لازم به ذکر است که مبلغ درآمد ماهیانه مشخص شده توسط شخص برای مدت 2 سال، باید در حساب بانکی در ایران قابل دسترس باشد.

فواید اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

  • آسانی در اخذ روادید نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و کانادا و انگلیس
  • امکان برخورداری از بیمه‌های پزشکی و درمانی دارای اعتبار در عرصه بین‌المللی
  • آسان‌ترین روش گرفتن مجوز اقامت شینگن در اتحادیه اروپا
  • نیاز نداشتن به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
  • معاف بودن از پرداخت مالیات سالانه

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

خرید ملک در یونان

یکی از بهترین ویژگی‌های اقامت یونان از طریق خرید ملک، دریافت Golden Visa است. از دیگر دلایل جذابیت این راه اخذ اقامت یونان، پایین بودن نسبی هزینه آن است. به نسبت دیگر کشورهای قاره اروپا، قیمت ملک در یونان به عنوان یک کشور حوزه یورو مناسب است و خرید آن برای ایرانیان به نسبت آسوده‌تر است.

برای خرید ملک در یونان، شما می‌توانید یک یا چندین ملک با مجموع ارزش 250.000 یورو خریداری کنید و از امکانات اقامت یونان بهره‌مند شوید این مبلغ در مقایسه با دیگر کشورهای حوزه شینگن کمتر است.

لازم به ذکر است که ملک خریداری شده توسط شما می‌تواند مسکونی، تجاری و اداری باشد. با خرید ملک، امکان اقامت به مدت 5 سال صادر می‌شود و به‌صورت نامحدود تمدید می‌شود. بعد از خرید ملک می‌توان آن را اجاره داد که در این حالت، بر اساس قوانین کشور یونان، مالیات بر درآمد از طریق اجاره دادن ملک حدود 8 تا 12 درصد بسته به نوع آن اعمال می‌گردد.

روال اخذ اقامت از طریق خرید ملک

در این روش اخذ اقامت یونان، نیاز به یک سفر توریستی حداقل 8 روزه است. به عبارتی، داشتن ویزای تایپ C شینگن و حضور در یونان به مدت 8 شبانه‌روز برای اقدامات بعدی الزامی است و بعد از آن می‌توان برای ویزای نوع D شینگن درخواست کرد.

مزایای اقامت یونان از طریق خرید ملک

  • تردد آسان به 26 کشور حوزه شینگن
  • امکان اجاره دادن ملک
  • دریافت اقامت قابل تمدید برای خانواده متقاضی
  • امکان زندگی در یونان و 34 کشور عضو اتحادیه اروپا در زمان اعتبار اقامت.
  • ایجاد حساب‌های بانکی معتبر بین‌المللی

گلدن ویزای یونان

گلدن ویزا یونان

گلدن ویزای یونان به مردم این امکان را می‌دهد که حداقل 250،000 یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده و در مقابل آن اقامت دائم دریافت کنند. این امر با مزایای بسیاری مانند سفر بدون ویزا در اغلب مناطق اروپا یا حق تحصیل و کار در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه است. جهت اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، مهاجران باید در کارهایی سرمایه گذاری کنند که به نفع اقتصاد کشور یونان باشد.

کارآفرینان باید برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی مستقل درخواست اجازه اقامت دهند. در این نوع از اقامت یونان، امکان اقامت برای اعضای خانواده وی صادر می‌شود. این مجوز 2 سال معتبر است و بعد از آن می‌تواند هر دو سال یکبار تمدید گردد، به شرط آن که فعالیت اقتصادی ادامه دار باشد و کلیه مالیات‌ها نیز پرداخت شود. از ابتدای سال 2014، دولت یونان همچنین امکان اقامت 5 ساله به اتباع کشورهای ثالث و خانواده‌های آن‌ها را که ملکی با ارزش حداقل 250،000 یورو خریداری می‌کنند، آغاز کرده است. در این نوع اقامت شخص اجازه کار در ۵ سال اولیه را ندارد و بعد از گذشت 5 سال اجازه کار در کشور را خواهد داشت. همچنین تحصیل برای فرزندان رایگان خواهد بود و بعد از گذشت ۷ سال می‌توان درخواست پاسپورت یونان را از دولت این کشور کرد.

مزایای گلدن ویزای یونان                                                      

  • این ویزا شامل اعضای خانواده شما نیز می‌شود.
  • گلدن ویزا محدودیت سنی ندارد.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.
  • امکان سفر به منطقه شینگن بدون نیاز به ویزا برای شما و خانواده‌تان
  • پس از ۷ سال اقامت می‌توانید درخواست تابعیت یونان را بدهید.
  • شما به آموزش و مراقبت‌های درمانی یونان نیز دسترسی دارید.

معایب گلدن ویزای یونان

  • سرمایه‌گذاران اجازه کار در کشور یونان را ندارند مگر سهام یک شرکت معتبر و فعال یونانی را خریداری کنند.
  • تا زمان دریافت تابعیت اجازه ندارند ملک خود را بفروشند.

نکات کلی درباره گلدن ویزای یونان

گلدن ویزایی که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند: یونان صادر می‌شود، بسیار مورد توجه متقاضیان سرمایه‌گذار قرار گرفته است. ممکن است این ویزاها در نهایت منجر به دریافت شهروندی شوند. گلدن ویزای یونان امکان اقامت ۵ ساله فوری را به سرمایه گذاران و همچنین اعضای خانواده آن‌ها ارائه می‌دهد. یکی از راه‌های سرمایه گذاری در یونان خرید ملک است.

 شما می‌توانید با پرداخت مبلغ مشخص شده در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید تا واجد شرایط شوید. بهتر است پیش از اقدام برای سرمایه‌گذاری در یونان، یک تحقیق جامع درباره گلدن ویزای یونان انجام دهید و شرایط خود را بررسی کنید. اگر واجد شرایط هستید، پیشنهاد می‌کنیم با یک وکیل متخصص و با تجربه مشورت کنید. وکیل به شما کمک می‌کند تا در مسیر سرمایه‌ گذاری در این کشور موفق شوید.

سخن پایانی اخذ اقامت یونان

روش‌های اخذ اقامت یونان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. این کشور به دلیل هزینه سرمایه گذاری پایین و امکان اقامت برای خانواده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاران است. همچنین امکان تحصیل رایگان در این کشور برای فرزندان سرمایه گذاران فراهم شده است که سرمایه گذاری در این کشور را جذاب‌تر می‌کند و اقامت یونان را برای دریافت اقامت یک کشور اروپایی به یکی از گزینه‌های عالی تبدیل نموده است. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهامی در مورد اقامت یونان، می‌توانید از مشاورین مجرب شرکت آلتین رویا مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید با آلتین رویا، رؤیای شما به حقیقت می‌پیوندد.

امیدواریم مطالعة این مطالب به سؤالات شما در زمینه دریافت اقامت پرتغال پاسخ داده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به شرکت آلتین رویا اطلاعات مناسبی دربارة دریافت تابعیت و اقامت کشورها کسب نمایید. همچنین مشاورین شرکت آلتین رویا، آمادگی لازم برای پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص مهاجرت را به صورت آنلاین دارند.

Rate this page