اخذ اقامت كانادا از طریق IMP

دریافت اقامت كانادا از طریق كار

اقامت از طریق کار

كشور كانادا سرزمین وسیع و البته كم جمعیتی است. نسبت تراكم جمعیتی این كشور بسیار پایین بوده و بر همین اساس بازار كار و صنعت و اقتصاد این كشور بسیار تشنه نیروهای متخصص و فنی در حوزه های مختلف منجمله: تجارت، فناوری اطلاعات، صنایع گوناگون، خدمات و كشاورزی می باشد. از همین روی و به دلیل كم بودن نیروی كار بومی، دولت كانادا طی سالهای اخیر برنامه ها و طرح های ویژه ای را برای جذب و استخدام نیروی كار فعال و مفید خارجی به اجرا گذاشته و به همین دلیل امروزه كانادا تبدیل به یكی از مقاصد مهم و اصلی مهاجرین در سرتاسر دنیا گشته است. یكی از طرح هایی كه دولت كانادا برای جذب مهاجرین متخصص و صاحب فن به اجرا گذاشته، طرح اعطای اقامت از طریق كار به روش IPM است. در واقع دولت در این طرح به كارفرمایان كانادایی تسهیلات و كمك هایی را در راستای تسریع در جذب نیروهای متخصص خارجی ارائه نموده تا در كوتاهترین فاصله زمانی ممكن و بدون نیاز به درخواست ارزیابی بازار كار ( LMIA )، آنها بتوانند مشاغل خالی از نیروی متخصص را پر و تكمیل نمایند. با ما همراه باشید تا درخصوص این طرح بیشتر با شما گفتگو نماییم.

LMIA چیست؟

lmia

LMIA در واقع سندی است كه نشان می دهد یك كارفرمای كانادایی تلاش نموده یك موقعیت شغلی موجود در واحد كسب و كار خود را تكمیل نماید، لیكن به دلیل نبود نیروی كار متخصص و ماهر كانادایی، در این كار موفق نبوده، به همین دلیل وی مجاز می باشد تا درخواست جذب و استخدام نیروی كار ماهر خارجی را به دولت كانادا ارائه نماید تا بوسیله یكی از طرق قانونی، فرد مورد نیاز وارد خاك این كشور گردد و به واحد كار مربوطه معرفی شود.

در برنامه جابه جایی بین المللی IPM، دیگر كارفرمای كانادایی نیازی به صدور LMIA نداشته و تحت برنامه IPM قادر خواهد بود نیروی كار مورد نظر خود را مستقیما” از خارج از كشور و البته به روش و شیوه قانونی به دولت معرفی و سپس جذب نماید.

برنامه جابه جایی بین المللی (IPM) چیست؟

International Mobility Program یا همان برنامه جابجایی بین المللی كانادا،  طرحی است كه در آن دولت كانادا اختیاراتی را به كارفرمایان داخلی جهت جذب سریعتر نیروی كار فعال و ماهر خارجی به آنان می دهد، در واقع در این برنامه دولت این امكان را به كارفرما می دهد تا بدون نیاز به LMIA وورك پرمیت را دریافت نماید. البته ناگفته نماند كه نیروی كار خارجی در هر حال بایستی از یك كارفرمای معتبر كانادایی مجوز كار معتبر و معرفی نامه لازمه را در اختیار داشته باشد.

روش IMP برخی مزایا و محاسن را به دنبال دارد. مانند:

impمزایا

وورك پرمیت چیست؟

وورك پرمیت مدركی است كه از سوی اداره مهاجرت كانادا و صرفا” برای كسانی صادر می شود كه خواهان دریافت ویزای كار كانادا هستند. در اصل این مدرك یك نوع تاییدیه برای حضور فرد متقاضی در كانادا به جهت اشتغال و فعالیت اقتصادی می باشد.

انواع وورك پرمیت های كانادا

در پایان توصیه میكنیم به جهت آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و ضوابط حاكم بر روند مهاجرت و اخذ اقامت دائم كانادا و شناخت روش های قانونی گوناگون آن، حتما” با كارشناسان خبره و زبده حقوقی ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)