اقامت آمریكا از طریق ویزای EB1

دولت آمریكا برای ورود مهاجرین به خاك خود، شرایط و ضوابط خاصی را در نظر گرفته و به اجرا در آورده است. در طرح ویزای EB1 كه به ویزای نخبگان معروف است، شما نیازی به سرمایه كلان مالی یا موارد دیگر ندارید. بلكه در این روش كافی است به نوعی اثبات نمایید كه در كشور خود در زمره نخبگان ورزشی، هنری، علمی و … بوده اید و در واقع یك چهره ملی یا بین المللی هستید. مثلا” ورزشكارانی كه اثبات نمایند عضو تیم ملی كشورشان بوده و در مسابقات متعدد بین المللی حضور داشته یا موفق به كسب عناوین یا مدال های جهانی و المپیك شده اند. همینطور هنرمندان، صنعتگران، اساتید دانشگاهی و كسانی كه در حوزه های علمی و آموزشی ( بدون داشتن مدرك دانشگاهی ) صاحب تحقیقات و پژوهش های علمی بوده اند.

شرایط پذیرش و دریافت این نوع ویزا بسیار سخت و مشكل است. در واقع افراد و متقاضیان باید ثابت نمایند جزء معدود افرادی در كشور خود هستند كه در زمینه های یاد شده صاحب اعتبار می باشند. مطابق قوانین مهاجرتی دولت آمریكا، فرد متقاضی دریافت این نوع ویزا باید اثبات نماید مهارتها و تخصص هایی كه دارد از نقطه نظر كشوری و بین المللی مورد قبول دیگران قرار خواهد گرفت.

انواع ویزای نخبگان یا ویزای EB1

انواع ویزا EB1

این نوع ویزا به سه دسته تقسیم میشود. عبارتنداز:

  • در نوع اول شما باید توانایی فوق العاده ای در زمینه علوم مختلف، هنر، ورزش، آموزش،‌كسب و كارهای گوناگون و … را داشته باشید. به گونه ای كه در رشته مورد نظر خود مورد تحسین و تشویق ملی و بین المللی قرار گرفته باشید. مدارك و اسنادی كه در این زمینه ارائه می دهید باید حداقل سه مورد از ده مورد فاكتورهای تعیین شده از سوی اداره مهاجرت آمریكا را داشته باشد.
  • در ویزای نوع دوم، شما باید به نوعی اثبات نمایید كه عملكردی عالی در زمینه آكادمی ویژه خود در سطح بین المللی بدست آورده اید. جدای از این شما می بایست حداقل به مدت سه سال تجربه موفق آموزش در آكادمی یا تحقیق و پژوهش در این زمینه را داشته باشید. در این نوع از ویزا شما باید به دنبال ورود به كشور آمریكا جهت آموزش دادن یا تحقیق در یك دانشگاه باشید. مداركی كه ارائه می دهید باید حداقل دو مورد از شش مورد فاكتورهای تعیین شده از سوی اداره مهاجرت آمریكا را داشته باشد.
  • در نوع سوم از ویزای نخبگان آمریكا، این ویزا مختص كسانی است كه حداقل به مدت سه سال مدیر یك سازمان خارج از آمریكا بوده اند و تجربه مدیریتی موفقی در این زمینه داشته اند. كارفرمای درخواست كننده برای شما باید كارفرمای آمریكایی باشد و قبل از اینكه درخواست خود را ارسال كند باید حتما” در یكسال گذشته مشغول به كسب و كار در آمریكا بوده باشد.

خب دوستان، تا اینجا تا حدودی با ویزای FB1 آمریكا آشنا شدید. حال می خواهیم از مزایای این نوع ویزا نسبت به سایر انواع ویزاهای آمریكا برایتان بگوییم.

از آنجا كه پروسه صدور ویزای FB1 آمریكا بسیار دقیق و البته دشوار است، لذا پس از صدور برای شما حكم گرین كارت را خواهد داشت. چرا كه با این ویزا قادر خواهید بود به راحتی به دیگر كشورهای دنیا سفر نمایید و همچنین می توانید افراد خانواده خود ( فرزندان زیر 21 سال ) را به آمریكا آورده و برای آنان هم اقامت این كشور را دریافت نمایید.

الزامات صدور ویزای FB1 آمریكا

الزامات

در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با روش های قانونی اخذ اقامت كشور آمریكا، حتما” با كارشناسان حقوقی زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)