اخذ اقامت آمریكا به روش ویزای EB5

ویزای سرمایه گذاری آمریكا

دولت آمریكا همه ساله سهمیه خاصی را به متقاضیان مهاجرت به این كشور براساس توانمندی های شغلی و تخصصی كه دارند اعطا می نماید. مثلا” از سال 1990 هر ساله به تعداد 10000 نفر از كسانی كه دارای آورده و سرمایه نقدی ( مطابق اصلاحات انجام شده برای سال 2022 ) حداقل 900 هزار دلار تا یك میلیون و هشتصد هزار دلار باشند ویزای ورود و اقامت در این كشور داده می شود. حداقل  این سرمایه گذاری باید 900.000 دلار و در مناطق كم برخوردار و محروم سرمایه گذاری گردد. در سایر مناطق و شهرهای این كشور هم حداقل می بایست مبلغ 1.800.000 دلار سرمایه گذاری نمود. پولی كه شما به این طریق می خواهید به آمریكا انتقال دهید باید ثابت شود كه از محل قانونی و كاملا” شفاف و بدون شبهه بدست آمده است. امروز می خواهیم در این مقاله با شما در ارتباط با ویزای سرمایه گذاری آمریكا صحبت كنیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ویزای EB5 آمریكا چه ویژگیهایی دارد؟

ویزا EB5

همانطور كه در مطلب قبل اشاره كردیم سرمایه ای كه شما می خواهید در این طرح وارد آمریكا نمایید می بایست ثابت شود كه از طرق قانونی بدست آورده اید. مانند آنكه سود حاصل از معاملات ملكی و فروش املاك و مستغلات باشد، یا از طریق ارث به شما رسیده باشد، ناشی از دریافت حقوق و پاداش و اشتغال در كشورتان بوده باشد و موارد دیگر. لازم به ذكر است كه در این طرح شما به عنوان متقاضی و سرمایه گذار باید تمامی خطرات و ریسك های موجود در سرمایه گذاریتان در این كشور را بپذیرید و ضمن آن تعهد نمایید كه با راه اندازی یك كسب و كار جدید حداقل برای تعداد ده نفر از مردم آمریكا اشتغال مستقیم ایجاد نمایید. چنانچه با طرح اشتغالزایی و درخواست ورود و اقامتتان موافقت گردد، آنگاه برای شما ویزای EB5 آمریكا صادر شده و خواهید توانست به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود وارد این كشور شده و پس از مدتی مجوز اقامت دائم دریافت نمایید.

انواع ویزای EB5 آمریكا

ویزای سرمایه گذاری EB5 غیر مستقیم

در این طرح سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 900.000 دلار باید در مناطق محروم و كم برخوردار كشور ایالات متحده انجام شود تا كمكی باشد در راستای توسعه و رونق اقتصادی آنجا. در اصل دولت به شما این اجازه را می دهد كه بتوانید با ایجاد اشتغال برای حداقل ده نفر از مردم آن منطقه، خود و خانواده تان را مقیم این كشور نمایید.

ویزای سرمایه گذاری EB5 مستقیم

در این طرح شما با انتقال سرمایه ای به میزان حداقل 1.800.000 دلار به مناطق دلخواه ( در مناطقی كه از طرف اداره مهاجرت آمریكا شما مجاز به سرمایه گذاری هستید و در حوزه مناطق محروم قرار ندارند ) و راه اندازی یك كسب و كار جدید یا سرمایه گذاری در یك شركت فعال تجاری، خواهید توانست مجوز اقامت دائمی برای خود و افراد خانواده تان دریافت نمایید.

الزامات صدور ویزای EB5 آمریكا چیست؟

الزامات اصلی برای صدور این نوع ویزا عبارتند از:

الزامات ویزا

در پایان به شما هم میهنان گرامی توصیه می كنیم جهت آشنایی بیشتر با مراحل و روند انجام سرمایه گذاری در آمریكا و دریافت هر یك از انواع ویزاهای ورود به این كشور جهت اقامت دائم، حتما” با كارشناسان خبره و زبده حقوقی ما در موسسه آلتین رویا تماس بگیرید تا در این مسیر طولانی و پر خطر همراهتان باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)