تفریح و هیجان با تور یک روزه استانبول گردی

تور یک روزه استانبول گردی موضوع بحث امروز ما است. استانبول شهری است  با تاریخ و فرهنگ غنی که آن را برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل به یک شهر هیجان‌انگیز با اماکن دیدنی بسیار کرده است. استانبول بزرگترین شهر ترکیه که از شرق به غرب گسترش دارد با مناظر منحصر به فرد و دلربا هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

شهر استانبول ترکیه در عهد نوسنگی به وجود آمده است و در حال حاضر یک شهر مدرن بوده که میراث تاریخی آن را در چارچوب مساجد، قصرهای سلطنتی، کلیساها و بازارهای قدیمی  حفظ کرده است. از جمله امکانات تور یک روزه استانبول گردی می‌توان به تورهای روزانه شخصی با تور لیدر حرفه‌ای چندزبانه همراه با برنامه‌های فوق‌العاده جذاب برای مسافران کشتی در گالاتاپورت استانبول اشاره داشت. همچنین گشت‌های شبه جزیره تاریخی، سلطان احمد، ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، بازار بزرگ، برج گالاتا، بسفر و بسیاری دیگر جزو این تور هستند.

عبور از پل گالاتا

عبور از پل گاتالا

پل گالاتا محلی فوق‌العاده برای گرفتن عکس‌های زیبای یادگاری است و می‌توانید افق منحصر به فرد استانبول را از آن مشاهده نمایید. از روی پل ماهیگیران و کشتی‌هایی که هر ساعت از آنجا عبور می‌کنند، قابل مشاهده هستند. در تور یک روزه استانبول گردی هنگامی که به طرف دیگر پل رسیدید، می‌توانید سیر و سیاحتی در محله‌های کمتر شناخته شده، ولی بسیار تاریخی استانبول داشته باشید. به طرف گلدن هورن (Golden Horn) بروید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید و پس از آن به سمت بلات/فنر (Balat/Fener) رفته که به دلیل وجود کلیسای سنت جرج(Church of St. George)  بسیار قابل توجه است. از آنجا می‌توانید در حاشیه محله تاریخی که اغلب خانواده‌های بورژوای ارتدوکس یونانی ساکن هستند، گشتی بزنید.

بازدید از تنگه بسفر در تور یک روزه استانبول

از جمله معروف‌ترین و پرطرفدارترین مناظر دیدنی استانبول، تنگه بسفر است. تنگه بسفر محل جدایی دو قسمت آسیایی و اروپایی است. تنگه بسفر از جمله محل‌های رمانتیک و مکان قرارهای عاشقانه است. اطراف تنگه بسفر پر از رستوران و کافی شاپ است و در تور یک روزه استانبول گردی دوستداران قایق سواری این امکان را دارند که بر کشتی کروز سوار شوند و در تنگه بسفر گشتی بزنند. پل گالاتا  نیز نزدیک به تنگه بسفر بوده و همانطور که گفتیم می‌توانید در آن به ماهیگیری پرداخته و یا به تماشای ماهیگیران بپردازید.

کاخ توپکاپی

از جمله زیباترین کاخ‌های سلطنتی استانبول در ترکیه کاخ توپکاپی است. این کاخ بی‌نظیر در قرن 15 میلادی به خواسته سلطان محمد فاتح بنا گردیده است و در سال 1924 به دستور آتاتورک تحت عنوان موزه بازگشایی شد. کاخ توپکاپی جزو مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول به حساب می‌آید.

مسجد آبی

مسجد آبی

مسجد آبی در قرن ۱۷ میلادی بنا شده است و امروزه به عنوان یک مکان عبادی فعال پابرجا است.  این یعنی آنکه بازدید کنندگان می‌بایست بازدید از این مسجد را به صورت دقیق زمان بندی کنند.  زیرا مسجد طی ۵ روز عبادت مسلمانان، برای بازدید گنندگان تعطیل است. در تور یک روزه استانبول گردی تمامی بازدید کنندگان جهت بازدید می‌بایست کفش‌های خود را  در بیاورند و خانم‌ها هم بایستی حجاب داشته باشند.

این بهای اندکی است که می‌بایست بابت تماشای این گنجینه گرانبها که شامل ۲۰۰۰ کاشی نقاشی شده با طرح‌های گل لاله و ۲۰۰ پنجره شیشه‌ای رنگی با طرح‌های پیچیده  پرداخت.  این مسجد به دستور سلطان احمد احداث گردیده است و نام آن برگرفته از کاشی‌های آبی رنگ گنبد و بخش فوقانی فضای داخلی مسجد است.

بازدید از ایاصوفیه در تور یک روزه استانبول گردی

در گذشته ایاصوفیه یک مکان عبادی بوده که در قرن‌های متمادی برای مذاهب گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. تور یک روزه استانبول گردی  این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از کلیه جاذبه‌های گردشگری به ویژه ایاصوفیه دیدن نمایید. این مکان در سال ۵۳۷ احداث گردید و در ابتدا با عنوان کلیسای ارتودکس یونان شرقی شروع به فعالیت کرد و خانه رئیس قسطنطنیه بود.

در سال ۱۹۳۵ به صورت موزه مجددا شروع به فعالیت کرد. موقعی ایاصوفیه بزرگترین کلیسای جامع دنیا بود که الهام بخش مساجد دیگری از جمله مسجد آبی بود. زیرا به عنوان نمونه بزرگی از معماری روم شرقی به شمار می‌رفت.   بیشترین شهرت این محل به دلیل طرح‌های روی کاشی‌های آن است که مراسم مذهبی گوناگونی را نمایش می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)