بررسی شرایط اخذ ویزا اقامت آمریکا P2

مقدمه

کشور ایالات متحده آمریکا در زمینه ورزشی و هنری یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. از این رو مهاجرت به آن برای هنرمندان و ورزشکاران فرصت بسیار عالی محسوب می‌شود. به این ترتیب این کشور یک نوع ویزا برای هنرمندان و ورزشکاران در نظر گرفته است که به آن ویزای P گفته می‌‌شود. یکی از زیر مجموعه‌های این ویزا، ویزا اقامت آمریکا P2 است که برای مهاجرت و اقامت هنرمندان واجد شرایط در نظر گرفته شده است. به طور کلی در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دولت و رئیس جمهور جدید در کشور آمریکا می‌توان گفت مسیرهای مهاجرت به این کشور تا حدودی آسان‌تر و قابل دستیابی شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی ویزای اقامت آمریکا P2 و شرایط اخذ آن بپردازیم.

ویزای اقامت آمریکا P2 چیست؟

ویزا p2 چیست

اقامت آمریکا P2 مخصوص هنرمندانی است که قصد دارند به طور موقت در این کشور اقامت کنند تا بتوانند به طور گروهی یا تک نفره اجرایی را تحت یک برنامه که به صورت متقابل بین یک سازمان در کشور آمریکا و سازمانی دیگر از کشور خود تبادل کرده‌اند داشته باشند. برای اینکه فرد واجد شرایط ویزای آمریکا P2 قرار بگیرد هنرمند یا گروه هنرمندان باید با کمک یک برنامه تبادل متقابل که رسمی و معتبر است و از سوی دولت آمریکا تایید شده است متحد شود. در ثانیه هنرمند یا گروه هنرمندانی که قصد گرفتن این ویزا را دارند باید دارای مهارتی باشند بتوان آن‌ها را با مهارت هنرمندان آمریکایی در خارج از کشور مقایسه کرد.

بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت ویزای P2 برای هنرمندانی است که هدف آن‌ها برای سفر به آمریکا داشتن یک برنامه تبادلی تحت نظر یک سازمان مورد تایید دولت ایالات متحده است. این ویزا با ویزای ورزشکاران P1 شباهت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل حتی افراد واجد شرایط ویزای P1 نیز می‌توانند برای اخذ ویزای P2 درخواست بدهند اما حتما باید تبادلی صورت بگیرد تا با درخواست آن‌ها موافقت شود.

مزایا اخذ ویزا اقامت آمریکا P2

  • پذیرفته شدن فرد یا گروه هنرمندان برای یک دوره مشخص (حداکثر تا یک سال) در ابتدا
  • معیارهای تایید و صلاحیت آن که به اندازه ویزای O1 نیست.
  • در این اقامت همسر و فرزندان می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن ویزای P4 همراه فرد به کشور ایالات متحده سفر کنند.

محدودیت‌ها در اخذ اقامت آمریکا P2

  • افراد هنرمند باید دارای مهارت‌هایی باشند که با مهارت‌های هنرمندان کشور آمریکا که در پروژه‌های خارج از آمریکا شرکت می‌کنند قابل قیاس باشد.
  • تایید قبلی از یک دادخواست غیر مهاجر از طریق USCIS ضرورت دارد.

شرایط اخذ ویزای اقامت آمریکا P2

شرایط اخذ ویزا

در ادامه مبحث مهاجرت  و اقامت آمریکا P2 هنرمندان در این کشور هستیم. این ویزا به صورت کلی برای فرد یا افرادی از گروه هنرمندان که قصد اجرای برنامه‌های تبادل فرهنگی را در ایالات متحده در نظر گرفته شده است. برای اخذ این ویزا فرد یا افراد متقاضی می‌بایست یک قرارداد یا توافق‌نامه معتبر و رسمی جهت اثبات معتبر بودن برنامه خود ارائه دهند. سپس این توافق‌نامه باید از سوی ادارات رسمی آمریکا تایید شود. افراد هنرمند باید مهارت و شرایط لازم را داشته باشند و حرفه آن‌ها با استانداردهای اعلام شده در کشور آمریکا مطابقت داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)