اخذ اقامت اسپانیا

شرایط کلی اخذ اقامت دائم اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا و دریافت تابعیت این کشور از قوانین خاصی پیروی می‌کند. یکی از این شرایطی که منجر به دریافت مجوز اقامت دائم مهاجران می‌شود این است که باید در مدت 5 سال اقامت موقتی که در این کشور داشته‌اند نباید بیش از 30 ماه از اسپانیا خارج شده باشند. همچنین افرادی که مجوز اقامت دائم اسپانیا را دارند بعد از گذشت 5 سال می‌توانند برای دریافت تابعیت این کشور درخواست بدهند. البته باید به دولت اسپانیا و اداره امور مهاجرتی این کشور ثابت کنند در طول این مدت اقامت شهروندی خوبی بودند و هیچ نوع سابقه کیفری و دادگاهی نداشته‌اند. همچنین داشتن شرایط پایدار مالی و درآمدی نیز یک مزیت به حساب می‌آید. تسلط به زبان اسپانیایی با ارائه گواهی معتبر نیز باید همراه فرم درخواست اخذ تابعیت ارائه شود.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت از طریق سرمایه گزاری

همواره افراد زیادی به دنبال اخذ اقامت کشور زیبای اسپانیا هستند. برای اقامت اسپانیا باید توجه داشته باشید که شرایط و قوانین خاصی در این کشور حاکم است و هر نوع روش مهاجرتی منجر به اقامت دائم نمی‌شود. در این بین اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری یکی از کاربردی‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است.

بنابراین اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری امن و پر سود در کشورهای اروپایی داشته باشید، حتما مهاجرت به اسپانیا گزینه ایده‌آلی خواهد بود و به همین منظور دولت اسپانیا شرایط معقولی را برای سرمایه گذاری در این کشور برای افراد دارای سرمایه مهیا کرده است. در ادامه به بیان راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا می‌پردازیم.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اقامت از طریق تمکن مالی

به طور کلی در این روش مهاجرتی به اسپانیا، افراد متقاضی باید از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار باشند. به طوری‌که میزان درآمد ماهیانه آنها باید متناسب با شاخص درآمدی افراد در کشور اسپانیا باشد. لازم به ذکر است که دریافت ویزای تمکن مالی کشور اسپانیا دارای محدودیت سنی نیست و خانواده‌ها دارای سرمایه می‌توانند برای خود و تمام فرزندان بالای 18 سال خود که مجرد هستند از این روش اقامتی استفاده کنند. گفتنی است با وجودی که تمکن مالی یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت اسپانیا است اما دریافت این نوع اقامت بستگی به نظر آفیسر شما دارد که با درخواست شما موافقت کند یا خیر، به همین دلیل میزان ریسک این نوع مهاجرت بسیار بالا است.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اقامت اسپانیا

این نوع اقامت به افرادی داده می‌شود که توان مالی قابل توجهی بدون نیاز به کار کردن در کشور اسپانیا  حداقل برای 6 ماه سرمایه برای تأمین هزینه زندگی خود داشته باشند. در این رابطه متقاضیان باید میزان درآمد کافی خود را در کشور مبدأ خود اثبات کنند. بنابراین هر نوع درآمدی اعم از سود بانکی‌، سند رسمی ملک‌، اجاره نامه خانه، سود سهام، حقوق ماهیانه و غیره در این روش می‌تواند مؤثر باشد.

بر این اساس داشتن درآمد ثابتی به میزان 2500 یورو در ماه و برای سایر اعضای خانواده به ازای هر فرد 550 یورو با ارائه اسناد معتبر به دولت اسپانیا کفایت می‌کند. همچنین در صورت نداشتن درآمد ثابت باید اثبات کند که در طول یک سال اخیر حداقل میانگین موجودی حساب بانکی فرد متقاضی مبلغ 70 هزار یورو بوده است.

مدت اعتبار ویزای تمکن مالی اسپانیا

مدت اعتبار اولیه اقامت تمکن مالی اسپانیا یکسال است اما می‌تواند به صورت متناوب برای دو سال تمدید شود. در صورتی که فرد متقاضی به مدت 5 سال در اسپانیا زندگی کند، می‌تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کند. همچنین فرد با داشتن شرایط لازم که مورد تایید دولت اسپانیا باشد می‌تواند در پایان پنج سال دوم زندگی خود در این کشور برای اخذ پاسپورت اسپانیا اقدام کند

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت اسپانیا، خرید ملک بدون بهره‌گیری از تسهیلات بانکی‌ است. ارزش خرید این املاک باید بیش از 500 هزار یورو باشد. این روش مهاجرتی نیز بسیار پرریسک است چرا که اقتصاد کشور اسپانیا بسیار ناپایدار و پر نوسان است و تضمینی برای ثابت ماندن قیمت ملک در این کشور وجود ندارد. بنابراین با خرید ملک در اسپانیا دو حالت پیش رو خواهید داشت یا ارزش آن بالا می‌رود و یا اینکه با افت قیمت ملک ارزش سرمایه شما نیز کاهش می‌یابد. بر این اساس در صورت تمایل برای خرید ملک در اسپانیا، حتما با کارشناسان مهاجرتی با تجربه و دارای تخصص در این زمینه مشورت کنید تا سرمایه شما در مسیر مناسبی هزینه شود.

 

متقاضیان با خرید یک ملک به ارزش حداقل 100 هزار یورو تا بیش از 500 هزار یورو موفق به دریافت اقامت یک ساله اسپانیا شوند. جالب است که بدانید در این نوع اقامت شرط حضور فیزیکی افراد ملاک نیست و بعد از یکسال با توجه به شرایط قابل تمدید است، البته ممکن است دولت اسپانیا با درخواست تمدید شما موافقت نکند. افراد با داشتن ویزای خرید ملک اسپانیا می‌توانند بعد از 5  سال درخواست اقامت دائم این کشور را ارائه دهند. لازم به یادآوری است، در روش سرمایه‌ گذاری و اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک متقاضیان می‌توانند پس از گذشت 10 سال از مدت اقامت دائم آنها برای دریافت کارت شهروندی، اخذ تابعیت یا پاسپورت اسپانیا اقدام کنند.

مدارک لازم برای خرید ملک در اسپانیا

متقاضیان خرید ملک در اسپانیا جهت دریافت مجوز اقامت باید مدارک زیر را ارائه دهند.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق گلدن ویزا

گلدن ویزا

اخذ ویزای طلایی یا گلدن ویزای اسپانیا یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در اسپانیا جهت اخذ اقامت و تابعیت این کشور است. در این روش فرد متقاضی باید توان تأمین سرمایه حداقل 500 هزار یورویی را داشته باشد تا بتواند با استفاده از آن یک ملک خریداری کند. در این روش مهاجرتی به همسر و فرزندان زیر 18 سال افراد مجوز اقامت داده می‌شود و در صورتی که فرزندان بالای 18 سال و مجرد به خانواده وابستگی داشته باشند نیز می‌توانند از امتیاز اقامت بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است، افرادی که دارای گلدن ویزای کشور اسپانیا باشند، اجازه کار را نیز دریافت خواهند کرد. بر این اساس گلدن ویزای کشور اسپانیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

مدت اعتبار گلدان ویزای اسپانیا

با دریافت این ویزا افراد مجوز اقامت یکساله را دریافت می‌کنند و سپس دو مجوز اقامت 2 ساله به وی اعطا می‌شود. در نهایت فرد پس از 5 سال می‌تواند درخواست اقامت دائم اسپانیا به اداره امور مهاجرت این کشور ارائه دهد. کسانی که موفق به دریافت اقامت اسپانیا می‌شوند، می‌توانید از مزایای شهروندان اروپایی اعم از خدمات درمانی و بیمه، افتتاح حساب بانکی بین‌المللی، خرید ملک، وام بانکی و غیره بهره‌مند شوند. همچنین بدون ارائه پاسپورت و ویزا به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تردد کنند. البته اخذ اقامت اسپانیا مسیر را برای ارائه درخواست دریافت ویزای کشورهایی همچون امریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس هموار می‌کند.

جمع‌بندی مبحث اخذ اقامت اسپانیا

در این مقاله شرایط و نحوه اخذ اقامت اسپانیا مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین هر فردی متناسب با شرایط، تخصص و سرمایه خود می‌تواند اقدامات لازم جهت مهاجرت به این کشور را انجام دهد. البته تمام روش‌های مهاجرت به اسپانیا منجر به دریافت تابعیت نخواهد شد بلکه تنها مواردی که در این مقاله مورد اشاره قرار گرفت منجر به دریافت شهروندی این کشور خواهد شد. امیدواریم مطالعة این مطالب به سؤالات شما در زمینه دریافت اقامت پرتغال پاسخ داده باشد. اگر قصد مهاجرت به این کشور محبوب را دارید با شرکت آلتین رویا ارتباط برقرار کنید تا مشاوران مجرب این مجموعه به تمام سوالات شما در زمینه مهاجرت و نحوه دریافت تابعیت و اقامت اسپانیا و سایر کشورهای جهان پاسخ دهند. گفتنی است، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی درباره نحوه مهاجرت و دریافت اقامت کشور اسپانیا و سایر کشورها از خدمات شرکت آلتین رویا بهره‌ بگیرید و همچنین با مشاوران با تجربه این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشید.

Rate this page