بهترین راه حرفه‌ای شدن با کمپ فوتبال بارسلونا

می‌توان گفت اردوهای تابستانی با عملکرد فوق‌العاده کمپ فوتبال بارسلونا در اریزونا در ایالات متحده آمریکا موفق‌ترین هستند. در حقیقت، این تنها آکادمی توسعه فوتبال ساکن در ایالات متحده است که با یک تیم بسیار حرفه‌ای بین‌المللی (FC Barcelona) مشغول همکاری است. هر دانشجوی تمام وقت که دوره آکادمی را گذرانده باشد بورس تحصیلی یا قرارداد حرفه‌ای کسب خواهد کرد. اردوهای تابستانی فوتبال در آکادمی FC Barcelona  در آریزونا جهت بازیکنان فوتبال و افراد پیشرفته و اسطوره توسط کمپ بارسلونا طراحی شده است.

تمرینات در کمپ فوتبال بارسلونا

کمپ فوتبال بارسلونا

آموزش در آکادمی کاملاً مبتنی بر روش شناسی و روش‌های منحصر به فرد FC Barcelona است. در واقع، مربیان آکادمی مستقیماً از La Masia می‌آیند تا روش فوق سری موفقیت FC Barcelona را به بازیکنان آموزش دهند. اردوهای تابستانی فوتبال در کمپ فوتبال بارسلونا فرصتی مناسب برای بازیکنان جوان و با استعداد بوده تا مهارت‌هایی که باعث موفقیت بسیار باشگاه شده است را فرا بگیرند. شرکت کنندگان در کمپ تابستانی بر تکنیک، هوش بازی و آمادگی جسمانی خود تمرین کرده که این تمرینات و روش‌ها مطابق با روش لاماسا است.

بازیکنان در زمین‌های چمن بسیار مراقبت شده به تمرین می‌پردازند و از سالن ورزشی داخلی کمپ جهت کار با تکنیک در ساعات گرم روز بهره‌گیری می‌کنند. بعضی از بهترین بازیکنان از سراسر دنیا در کمپ‌های تابستانی این آکادمی شرکت می‌کنند. به بیانی دیگر شرکت کنندگان در این کمپ می‌بایست منتظر این باشند که به چالش کشیده می‌شوند. بعد از چند هفته تمرینات فشرده با مربیان بارسلونا همراه با بعضی از اسطوره‌های فوتبالیست جوان کشور شرکت کنندگان تکنیک، هوش بازی، آمادگی جسمانی و سرعت بازی خود را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشند.

مربیان آکادمی فوتبال بارسلونا

مشارکت-در-ساخت-پرتغال

کادر مربیان آکادمی FC Barcelona از مربیان رسمی آکادمی فوتبال ایالات متحده (USSDA) و همچنین مربیان رسمی FC Barcelona تشکیل شده است. مربیان وابسته به USSDA دارای سابقه مربیگری بیشتر از ده سال در برترین تیم‌های جوانان آمریكا هستند. مربیان رسمی FC Barcelona دارای تجربه مربیگری بیشتر از هشت سال در تیم‌های جوانان در La Masia هستند. تمامی مربیان بر اساس روش و اصول FC Barcelona به آموزش می‌پردازند. در واقع، مدیران رسمی باشگاه‌ها هر ساله دو مرتبه به کمپ فوتبال بارسلونا مراجعه نموده تا مطمئن گردند مربیان طبق دستورالعمل‌های باشگاه عمل می‌کنند.

اقامت گاه

محل اقامت بازیکنان در هتل Francisco Grande یک هتل نه طبقه و به شکل برج بوده که در مجاورت زمین‌های آموزش کمپ و زمین گلف واقع است. در طول اردوهای فوتبال تابستانی آکادمی دو طبقه به صورت انحصاری در اختیار شرکت کنندگان در کمپ بارسلونا قرار می‌دهد. بازیکنان در اتاق‌های دو نفره بزرگ و بسیار راحت که دارای دو تخت دونفره، تلویزیون صفحه تخت، کمد و یک حمام خصوصی زیبا به سر می‌برند.

در برج این کمپ هر اتاق از یک بالکن جذاب با چشم اندازی وسیع از زمین‌های فوتبال، زمین گلف و کوه‌های آریزونا برخوردار است. کلیه وعده‌های غذایی به صورت ویژه با در نظر داشتن ورزشکاران جوان سرو می‌شوند تا آنها انرژی مورد نیاز را جهت بالاترین عملکرد خود دریافت نمایند. علاوه بر این کمپ از گزینه‌های متعدد منوی ویژه از جمله سبزیجات گیاهی، فاقد گلوتن، و… برخوردار است.

ایمنی و توجه کارکنان کمپ بارسلونا

محل آکادمی فوتبال از جمله قدرتمندترین ویژگی‌های آن به لحاظ ایمنی و امنیتی است. این آکادمی در ۵ مایلی بیرون از شهر Casa Grande واقع گردیده است و تمامی امکانات آن در همان محل احداث شده است. شرکت کنندگان برای رسیدن به محل اقامت خود و زمین‌های فوتبال پیاده روی می‌کنند. در حقیقت، آنها این امکان را دارند که زمین‌های آموزش را از بالکن اتاق هتل خود مشاهده کنند.

کمپ فوتبال فوق‌العاده FC Barcelona اهمیت بسیاری برای ایمنی قائل است. آنها از یک تیم ۱۳۵ نفره (با بررسی سوابق لازم) به منظور مراقبت از شرکت کنندگان در مدت زمان اقامت خود بهره‌گیری می‌کنند. ناظران هر شب اتاق‌ها را چک کرده و هر روز صبح چک می‌کنند که شرکت کنندگان در هر زمان کجا به سر می‌برند. همچنین کمپ فوتبال بارسلونا اطمینان حاصل می‌کند که یک مربی ورزشکار و یک فیزیوتراپیست در زمان تمرینات شرکت کنندگان در محل تمرین حضور یافته‌اند. در صورتی که آسیب جدی یا بیماری مشاهده گردد، نزدیک‌ترین بیمارستان در فاصله ۸ مایلی کمپ واقع شده است.

Rate this page