درباره ثبت شرکت در عمان، آلمان و امارات بیشتر بدانیم

یکی از مراحل مهم در ایجاد و یا استقرار یک کسب و کار جدید، ثبت شرکت است. در این مرحله، کسب و کار شما حالت رسمی پیدا می‌کند و شرایط و نیز نقش افراد در آن، به صورت شفاف مشخص می‌شود. در سال‌های اخیر و به دلیل تشدید تحریم‌ها و نیز سخت شدن شرایط اقتصادی در ایران، ایجاد شرکت در کشورهای خارجی رونق بیشتری پیدا کرده است. سه مورد از بیشترین تقاضاها برای این موضوع، کشورهای آلمان، عمان و امارات متحده عربی بوده است. در ادامه شرایط و مزایای ثبت شرکت در این کشورها را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت عمان

کشور عمان که به عنوان «سلطان نشین عمان» نیز شناخته می شود، در شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور همسایه کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کشور یمن است. پیشرفت اقتصادی و تنوع اقتصادی بالا، بخشی از عواملی است که نشان می دهد این کشور با سرعت در حال رشد و توسعه همه جانبه است. افراد و سرمایه‌گذارانی که برای ثبت شرکت در عمان اقدام می‌کند، می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی، این فرآیند را انجام دهد. چنین فرآیندی را می‌توان در مدت زمان محدودی انجام داد و یک نماینده برای ایجاد یک شرکت در عمان منصوب کرد.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بسیاری از بخش‌ها در این کشور، مجاز است. برخلاف بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، دولت سرمایه گذاری خارجی در عمان را آزاد اعلام کرده است. در بیشتر بخش‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی به صورت  100 درصدی نیز، مجاز است. همچنین هیچ الزامی برای تعیین سهامدار معین یا مقیم عمان برای ایجاد یک شرکت وجود ندارد. این موضوع این کشور را به مقصد مناسبی برای ایرانیان برای ثبت شرکت تبدیل کرده که به واسطه آن می‌توانند با کل دنیا و به دور ار تحریم‌ها، تجارت داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در عمان

سرمایه گذاری مستقیم خارجی: عمان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را از سال 2000 آزاد کرده است. سرمایه‌گذاری خارجی در پادشاهی عمان، تشویق می‌شود و دولت در این کشور، تسهیلاتی را برای این امر در نظر گرفته است. در بیشتر بخش ها، سرمایه گذاری 100 درصد خارجی مجاز است. این برای انواع مختلف سرمایه گذاران سودمند است. برای ثبت شرکت  و نیز سرمایه‌گذاری  خارجی‌های در عمان و نیازی به فرد واسطه نیست و افراد می توانند شخصا برای این امر اقدام نمایند.

تشکیل LLC : LLC یکی از پرکاربردترین شرکت‌های تجاری در عمان است. تشکیل این نهاد در این کشور، ساده است، زیرا تنها یک مدیر و یک سهامدار وجود دارد.

قراردادهای تجارت آزاد: عمان با موفقیت بسیاری از قراردادهای تجارت آزاد را با دیگر کشورها منعقد کرده است. این قراردادها می‌تواند برای تجار ایرانی یک مزیت بزرگ محسوب شود.

بدون نیاز به سهامدار مقیم: هیچ الزامی برای تعیین سهامدار مقیم در عمان وجود ندارد. این مورد نیز یک مزیت بزرگ برای شرکت‌ها و کسب و کارهای ایرانی محسوب می‌شود.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت آلمان

رشد، ثبات و جایگاه اقتصاد آلمان در اقتصاد اتحادیه اروپا و نیز در بین همه کشورهای جهان بسیار ممتاز است. بی شک آلمان کشوری با ثبات اقتصادی و سیاسی است و جایگاه والای آن در روابط بین المللی در سراسر جهان برکسی پوشیده نیست. تصویر اقتصاد قابل اعتماد و سیلست‌های دولتی موفق این کشور در زمینه اقتصادی، دلیل قانع کننده‌ای برای ثبت شرکت در آلمان است.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

اقتصاد پویا: قدرت خرید قابل توجه، روح نوآوری و درجه علمی بالای دانشگاه‌ها، موقعیت آن در قلب یک شبکه حمل و نقل متراکم در مرکز اروپا و وجود نیروی کار بسیار ماهر، مزایایی هستند که کشور آلمان به عنوان یک مکان برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت به صاحبان کسب و کار ارائه می‌کند.

محیط مناسب برای توسعه کسب و کار: به عنوان یک کارآفرین، در آلمان می‌توانید انتظار یک محیط سیاسی و اقتصادی با ثبات برای ایده های خود داشته باشید. مالکیت معنوی ابداعات، نام و علامت شرکت در آلمان، به خوبی محافظت می‌شود. سیاست‌های اقتصادی نیز بر حمایت از ایده‌های نو و پویا متمرکز هستند.

جذب مشتریان بین المللی و خارجی: شما فقط در رشته خود متخصص نیستید، بلکه با فرهنگ کشور خود نیز آشنا هستیدکه این موضوع مزیت بزرگی است. آلمان کشوری مهاجرپذیر است و شما ممکن است بیشتر از آلمانی‌ها با آن‌ها و نیازهای تجاری این قشر آشنا باشید. این موضوع می‌تواند نقطه شروع یک ایده تجاری باشد. به علاوه ثبت شرکت توسط ایرانیان در آلامن می‌تواند کلیدی برای دستیابی به بازارهای بین المللی باشد.

حمایت و دریافت بودجه : همه ایالت‌های آلمان دارای مراکز اطلاعاتی حرفه ای برای کارآفرینان است که می‌تواند برای دریافت اطلاعات و نیز داشتن یک دید حرفه‌ای برای راه اندازی و ثبت شرکت به شما کمک کند.

جامعه متنوع: بیش از 10 میلیون نفر مهاجر از کشورهای گوناگون در این کشور زندگی می‌کنند. این همزیستی فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف باعث پدید آمدن بستری از هنر و فرهنگ بین‌المللی شده است. کیفیت بالای زندگی و دموکراسی باثبات نیز به همزیستی مسالمت آمیز در آلمان کمک می‌کند. این موضوع باعث وجود نیازهای متنوع و پا گرفتن کسب و وکارهای مربوط به آن خواهد شد.

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات

امارات متحده عربی چندین دهه است که یک مقصد بسیار مناسب برای راه اندازی کسب و کار و یا ثبت شرکت توسط ایرانیان بوده است. اکثر سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار، ثبات اقتصادی، رشد پایدار، نزدیکی به ایران، دسترسی بازارهای بزرگ‌تر، فرآیندهای تسهیل کننده و معافیت‌های مالیاتی در برخی موارد را دلیل بسیار خوبی برای ثبت شرکت در امارات می‌دانند. برای انجام تجارت در امارات می‌توانید شرکت خود را در یکی از بیش از30  منطقه آزاد در این کشور، ثبت کنید.

سخن آخر

در سال‌های اخیر، به دلایل گوناگون درخواست ایرانیان برای ایجاد شرکت و یا کسب و کار در کشورهای دیگر و نیز ثبت آن رونق پیدا کرده است. ثبت شرکت در هر کشور و یا منطقه، الزامات و قوانین مربوط به خود را دارد که رسیدگی به آن معمولا پیچیده و زمان‌بر است. مشورت با کارشناسان در این زمینه از اتلاف وقت و سرمایه شما جلوگیری کرده و بهترین انتخاب‌ها را در اختیار شما خواهد گذاشت. برای آگاهی بیشتر در این زمینه و نیز دریافت خدمات مشاوره‌ای برای ثبت شرکت، می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت آلتین در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)