مشاوره هنری از چه می‌گوید؟

مشاوره هنری چیست؟ دنیای هنر امروز به بخش‌های متعددی منشعب شده است تا به علایق و خواسته‌های متنوع مخاطبان پاسخ دهد. افراد زیادی با پیشینه‌ها و اهداف متفاوت، در حال حرکت به سمت فعالیت‌های هنری هستند.

برخی به‌عنوان کلکسیونر و دلال آثار هنری وارد بازار هنر شده‌اند. دیگران تمایل کمتری به جمع‌آوری دارند و در عوض آثار هنری را فرصتی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند و برخی دیگر، جذب توانایی هنرهای تجسمی در گفتن داستان، برقراری ارتباط و بیان ایده‌ها می‌شوند. مشاور هنری در زمینه فعالیت‌های اخیر، تخصص کافی دارد. در ادامه با این اصطلاح بیشتر آشنا می‌شوید.

مشاوره هنری به چه چیزی می‌پردازد؟

مشاور هنری

انگیزه‌های بازیگران اصلی بخش هنر هرچه که باشد، متخصصانی وجود دارند که از تخصص همه‌جانبه خود در زمینه هنر برای پاسخگویی به این خواسته‌های مختلف استفاده می‌کنند. فرد باید در بخش هنر متخصص شود که به هنرمندان، مجموعه‌داران، فروشندگان آثار هنری، سرمایه‌گذاران خصوصی، شرکت‌ها و سایر افرادی که به دلایل مختلف علاقه‌مند به کسب هنر هستند، مشاوره و کمک شخصی ارائه دهد.

اصطلاح مشاور هنر ممکن است به متخصصان بسیار متفاوتی اشاره کند که در زمینه‌های مختلف هنر فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، تمام خدمات مشاوره امور هنری بر روی منبع‌یابی، ارزش‌گذاری و انتخاب اشیای هنری متمرکز است که به‌خوبی با نیازهای خاص مشتریان مطابقت دارد.

مشاوران هنر به‌عنوان خریداران شخصی

وظیفه مشاور هنری، کمک به مجموعه‌داران و فروشندگان آثار هنری در یافتن آثار هنری مناسب برای خرید تا مدیریت و سرپرستی مجموعه‌های هنری از طرف صاحبان آنها است. مأموریت آنها نه‌تنها شامل انتخاب دقیق آثار هنری مناسب با ارتباط هنری و ارزش بالا است، بلکه تبلیغات مجموعه‌ها در دنیای بزرگ‌تر هنری را نیز در برمی‌گیرد.

 اهداف اصلی مشاوره هنری درک سلیقه و نیازهای مشتریان، ارزیابی مزایا و معایب خریدهای احتمالی بر اساس ارزیابی دقیق بازار و ارائه راهنمایی از طریق فرایندها و مقررات کسب هنر است (بیشتر جنبه‌های فنی مانند احراز هویت و حقوق مالکیت).

عملکرد مشاوران هنر به‌عنوان خریداران شخصی

عملکرد مشاوران هنری، طی اقدامات زیر قابل‌مشاهده است:

  • آنها تلاش می‌کنند تا با ترجیحات هنری و سلیقه‌های زیبایی‌شناختی مشتریان خود آشنا شوند.
  • از سرمایه‌های هنری مراقبت کرده و برای گسترش آنها از طریق انتخاب‌های بسیار فکر شده تلاش می‌کنند.
  • هویت خاصی برای هنر ایجاد کنند.
  • شهرت مجموعه‌ها و مشتریان خود را در این بخش، بهبود می‌بخشند.

درست مانند یک خریدار شخصی که به دنبال اجناسی است که باشخصیت و نیازهای مشتریانش مطابقت دارد، یک مشاور هنری خوب همیشه در رأس داغ‌ترین اخبار بازار قرار می‌گیرد و از طرف مشتریان خود با منابع جهانی آثار هنری درگیر می‌شود. آنها به طور منظم در رویدادهای هنری شرکت می‌کنند. نمایشگاه‌ها و حراج‌ها در سرتاسر جهان، شبکه‌های ارتباطی را با بازیگران اصلی این بخش ایجاد می‌کنند و به بازارهای انحصاری دسترسی پیدا می‌کنند. این درها عموماً برای صاحبان هنر کم‌تجربه بسته است.

مشاوران هنری، علاوه بر اینکه با دقت به نیازها و انگیزه‌های مشتریان خود برای خرید آثار هنری گوش می‌دهند، بلکه به آنها کمک می‌کنند تا از نظر سرمایه‌گذاری و کیفیت، انتخاب صحیحی داشته باشند. دسته دوم از متخصصان مشاوره امور هنری، کمتر با آثار هنری به‌عنوان دارایی یا اشیای تاریخی جالب سروکار دارند. در عوض، آن‌ها با مشتریانی کار می‌کنند که می‌خواهند از آثار هنری برای بیان و انتقال یک چشم‌انداز خاص و ایجاد هویت بصری متقاعدکننده برای خود یا کسب‌وکارشان استفاده کنند.

هویت‎بخشی با کمک مشاوره هنری

هویت بخشی با کمک مشاور

بسیاری از سازمان‌های شرکتی، هتل‌ها، مراکز مراقبت‌های بهداشتی، کسب‌وکارهای کوچک‌تر و مالکان خصوصی برای به‌دست‌آوردن آثار هنری که می‌تواند داستان‌های منحصربه‌فرد نهفته در فعالیت‌هایشان را به‌طور قدرتمندی بازگو کند، به مشاوره هنری متکی هستند.

یکی از مسئولیت‌های اصلی مشاوران هنری که توسط مشتریان سازمانی استخدام می‌شوند، یافتن آثار هنری است که با هویت برند کسب‌وکار هماهنگ هستند و به آن کمک می‌کنند. این شغل اغلب شامل یافتن آثار هنری برای طراحی مجدد تجربه بصری فضاهای کاری، اماکن عمومی و هر فضای دیگری در داخل ساختمان است که مشتریان در آن رفت‌وآمد می‌کنند.

کلام آخر

 در این مقاله با اهمیت مشاور هنری آشنا شدیم. دانش مشاور هنری از بازار هنر و حس زیبایی‌شناختی برای شرکت‌ها و افرادی که می‌خواهند به هنر تکیه کنند تا مخاطبان خود را به‌خوبی جذب کنند، بسیار مهم است. لطفاً نظرات خود را دررابطه با اهمیت مشاور هنری برای ما بنویسید.

Rate this page