مشارکت در پروژه های ملکی ترکیه، اسپانیا، پرتغال و یونان

بیش از ۲۰ کشور در جهان وجود دارند که از طریق مشارکت در پروژه های ملکی به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسیر آسانی را برای دریافت اقامت و تابعیت فراهم می‌کنند. دولت‌ها با مهیا کردن این شرایط سرمایه‌ها را به سمت کشور خود جذب کرده و روند توسعه را سرعت می‌بخشند. هر چه میزان سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، دریافت شهروندی آسان‌تر می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شرایط مشارکت در حوزه املاک چهار کشور مهاجرپذیر یعنی ترکیه، اسپانیا، پرتغال و یونان را بررسی کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر ادامه این مقاله را دنبال کنید.

مشارکت در پروژه های ملکی ترکیه

مشارکت-در-پروژه-های-ملکی-ترکیه

برنامه‌های توسعه دولت ترکیه این فرصت را به وجود آورده است که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند با شرکت در پروژه‌های ساخت‌وساز سود قابل توجهی کسب کنند. این مسئله هم باعث شتاب گرفتن ورود سرمایه‌های خارجی به ترکیه و رشد اقتصادی و آبادانی سریع آن شده‌است و هم باعث سودهای کلان سرمایه‌گذاران گردیده‌است. از این رو بسیاری از شهروندان خارجی به مشارکت در پروژه های ملکی ترکیه رغبت نشان می‌دهند و از مزایای دریافت اقامت ترکیه نیز بهره‌مند شوند.

اکنون حدود ۴۰ سال از آغاز مشارکت خارجی‌ها در پروژه‌های ملکی ترکیه می‌گذرد. گرچه در آغاز فقط سرمایه‌گذاران آمریکایی در این طرح حضور داشتند اما اکنون سرمایه‌گذاران از تمام نقاط جهان برای مشارکت در این طرح به ترکیه سفر می‌کنند. اکنون این فرصت برای شهروندان ایرانی نیز فراهم است که برای رشد سرمایه خود در پروژه‌های ساخت‌وساز ترکیه فعالیت کنند.

نحوه مشارکت در پروژه های ملکی ترکیه

مشارکت در پروژه های ملکی ترکیه به چند روش امکان پذیر است:

در این روش شما یک قطعه زمین را به طور کامل خریداری می‌کنید؛ اما لازم است که برای ساخت‌وساز در آن برنامه داشته باشید. طبق قوانین ترکیه لازم است طرحی را آماده کرده و ساخت‌و‌ساز را آغاز کنید.

خرید مستقیم خانه یا ملک تجاری یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه است. با خرید ملک با شرایطی که دولت ترکیه اعلام کرده‌است، می‌توانید اقامت ترکیه را نیز دریافت کنید. این رایج‌ترین روش اخذ ویزای ترکیه با سرمایه‌گذاری است.

برای اینکار لازم است که با یکی از شرکت‌های پیمانکاری ترکیه ارتباط بگیرید و بخشی از سرمایه مورد نیاز شرکت را تامین کنید تا هم در سود شرکت سهیم باشید و هم بتوانید از مزایای دریافت اقامت ترکیه بهره‌مند شوید. طبعا همکاری با این شرکت‌ها و استفاده از مزایای آن نیز تابع قوانین ترکیه است.

مشارکت در پروژه های ملکی اسپانیا

مشارکت-در-پر.وژه-های-ملکی-اسپانیا

کار و زندگی در اروپا یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برا شهروندان خارجی است. از این میان اسپانیا به دلیل برخی قوانین ساده‌تر مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها قرار گرفته‌است. علاوه بر کسب سود قابل توجه می‌توانید از اقامت اسپانیا نیز بهره‌مند شوید. البته در ابتدا امکان دریافت تابعیت اسپانیا وجود ندارد و برای درخواست تابعیت باید حداقل ۱۰ سال در اسپانیا زندگی کنید.

برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی اسپانیا لازم است دست‌کم ۵۰۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید. اهمیتی ندارد که یک خانه یا چند خانه بخرید. فقط این مهم است که ارزش مجموع آن‌ها از ۵۰۰ هزار یورو کمتر نباشد. همچنین می‌توانید به بازار املاک تجاری نیز وارد شوید.

مشارکت در پروژه های ملکی پرتغال

مشارکت-در-ساخت-پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق شرکت در پروژه های ملکی این کشور یکی از پرطرفدارترین راه‌های کسب اقامت در اروپا است. شما می‌توانید با سرمایه‌ای بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو در پروژه های ملکی پرتغال سهیم شوید. اما باید توجه داشته باشید که در صورت خرید تا پنج سال حق فروش آن را ندارید. بعد از خرید ملک به شما ویزای طلایی (گلدن ویزا) داده می‌شود که دو سال اعتبار دارد و مجددا باید تمدید شود. بعد از گذشت پنج سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و بعد از شش سال می‌توانید برای دریافت تابعیت پرتغالی اقدام کنید.

همچنین شما می‌توانید در پروژه بازسازی آثار باستانی یا پروژه‌های ساخت‌وساز نیز مشارکت کنید. علاوه بر کسب سود در این طرح‌ها امکان استفاده از خدمات اقامت در این شرایط نیز وجود دارد. همچنین دولت پرتغال شرایطی را فراهم کرده است که شما می‌توانید ملکی فرسوده را خریداری کرده و به بازسازی آن مشغول شوید. با این طرح هم پرتغال سریعتر نوسازی می‌شود و هم سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از اقامت پرتغال بهره‌مند شوند.

مشارکت در پروژه های ملکی یونان

مشارکت-در-ساخت-یونان

مشارکت در پروژه های ملکی یونان نیز می‌تواند باعث اخذ اقامت یونان و پس از چند سال اخذ تابعیت یونان شود. از آنجا که یونان عضو اتحادیه اروپا است پس از دریافت اقامت یونان می‌توانید بدون محدودیت به تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا سفر کنید. از مزایای دیگر کار و زندگی در یونان این است که تحصیل در یونان رایگان است و این جهت فرقی بین شهروندان یونان و مهاجران خارجی وجود ندارد.

شما با سرمایه ۲۹۰ هزار یورو می‌توانید ملکی را در یونان خریداری کرده و اقامت پنج ساله را برای خود و همسر و تمام فرزندان زیر ۲۱ سال خود دریافت کنید. این اقامت مجددا قابل تمدید است و پس از هفت سال اقامت می‌توتنید برای دریافت تابعیت یونان اقدام کنید. فرقی نمی‌کند که شما در یونان ملک مسکونی یا تجاری خریداری نمایید. حتی می‌توانید به خرید زمین هم فکر کنید. در این صورت هزینه ثبت زمین و سایر هزینه‌ها و مالیات آن نیز بر عهده شما خواهد بود. از آنجا که یونان یک مقصد توریستی پر رفت‌و‌آمد است اجاره ملک به مسافران نیز می‌تواند گزینه خوبی برای کسب درآمد باشد.

جمع‌بندی

خرید ملک یا مشارکت در پروژه های ملکی کشورهای خارجی می‌تواند باعث سودآوری قابل توجه برای سرمایه‌گذاران باشد. علاوه بر مزایای سودآوری شما می‌توانید با مشارکت در این طرح‌ها از مزایایی چون اقامت کشورها و تابعیت آن‌ها نیز در شرایط خاصی بهره‌مند شوید. این مساله هم برای دولت‌ها سودآوری دارد که سرمایه‌ها را به سمت کشور خود جلب می‌کنند و ساخت‌وساز کشور خود را تسریع می‌بخشند و هم برای سرمایه‌گذاران سود آور است که می‌توانند اقامت یک کشور خارجی را دریافت کنند.

به علاوه در اغلب موارد این املاک بعد از چند سال قابل فروش است و می‌توانید اصل سرمایه خود را برداشت کنید. در این مقاله شرایط سرمایه‌گذاری در بخش املاک چهار کشور ترکیه، اسپانیا، پرتغال و یونان را شرح دادیم. در صورتی که پرسشی برای شما باقی مانده یا برای خرید ملک در کشورهای خارجی به مشاوره نیاز دارید می‌توانید به سایت آلتین رویا مراجعه کنید. آلتین رویا با که کادری مجرب و حرفه‌ای آماده خدمت‌رسانی به شما است.

5/5 - (1 امتیاز)