شرایط ثبت شرکت در آلمان

مقدمه ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت آلمان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری خارجی، کشور آلمان است. این کشور به دلیل دسترسی آسان به سایر بازارهای اتحادیه اروپا، موقعیت مرکزی آن ، نیروی کار متخصص و زیرساخت‌های خوبی که دارد همواره مورد توجه افراد برای سرمایه‌گذاری بوده‌ است. در ادامه به بررسی شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان می‌پردازیم.

چرا ثبت شرکت در آلمان را توصیه می‌کنیم؟

ثبت شرکت در آلمان مزیت‌های فراوانی به‌دنبال دارد. اگر برای ثبت شرکت در این کشور شک داشته و دودل هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه باشید تا با دلایلی که ارائه می‌دهیم به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک کنیم.

اقتصاد متعهد به پیشرفت و مطمئن

یکی از برترین کشورها در حوزه نوآوری در اقتصاد، کشور آلمان است که اصرار زیادی به استفاده از علم و فناوری‌های جدید برای پیشرفت در اقتصاد خود دارد. علاوه‌ بر این موارد، سرمایه‌گذاری در این کشور دارای شرایط و قوانین سفت و سختی بوده که افراد ثروتمند در تمام دنیا را به سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب می‌کند. دولت آلمان با انجام اقداماتی باعث قوی‌تر شدن اقتصاد کشور خود شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز از بهترین اقتصادهای جهان باشد. این اقدامات شامل حمایت از کارآفرینان، اختصاص بودجه مناسب به بخش‌های تحقیقاتی، حمایت از تمام زمینه‌های اقتصادی و … اشاره کرد.

بازار عالی

این کشور با داشتن جمعیتی حدود ۸۲ میلیون نفر یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های اتحادیه اروپا بوده و عنوان سومین صادرکننده برتر محصولات کشاورزی و دومین واردکننده برتر دنیا را از آن خود کرده‌ است. رویدادهای تجاری بین‌المللی بزرگی در این کشور برگزار می‌شود که درنتیجه آن مقدار زیادی پول جا به ‌جا شده و اقتصاد آن رونق گرفته ‌است. از جمله این رویدادهای بین‌ المللی می‌توان به هانوفر فیر، مدیکا، اتومچینکا و مراسم توریستی ITB اشاره کنیم.

مشوق‌های مختلف برای برنامه‌هایی سرمایه‌گذاری

کشور آلمان برای رونق اقتصاد خود دارای برنامه‌های بسیار زیادی بوده که سرمایه‌داران خود را به استفاده از آن‌ها ترغیب می‌کند. این برنامه‌ها برای ثبت شرکت در آلمان در انواع مختلفی بوده و افراد با اهداف مختلفی آن‌ها را به کار می‌برند. ازجمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین این برنامه‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کشور امکان استخدام نیروی خارجی را فراهم کرده‌است.
  • برنامه‌های پژوهشی
  • برنامه نقدی GRW

فرهنگ جا افتاده استارت آپی

برلین قطب تکنولوژی کشور آلمان محسوب می‌شود که یکی از دلایل آن، استقبال از فرهنگ استارتاپی است. به ‌طور کلی کشور آلمان از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارت ‌آپ محسوب می‌شود. علاوه ‌بر شهر برلین، شهر مونیخ و هامبورگ نیز از بهترین شهرهای این کشور برای ثبت انواع استارت‌ آپ ها هستند.  

جز شرکت‌هایی که دارای مجوز حرفه‌ای هستند، باقی شرکت‌ها تنها در صورتی اجازه سرمایه‌ گذاری در این کشور را دارند که یک یا چند نفر از سرمایه ‌گذاران شرکت، اتباع کشور امارات بوده و بیش‌ از نیمی از سرمایه شرکت را دارا باشند.

چالش‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان

علاوه‌ بر مزایایی که گفتیم باید به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان دارای مراحل سختی بوده و بر اساس آمار سایت ورلد بانک این کشور در سال ۲۰ ۲۰ رتبه ۱۲۵ درمیان ۱۹۰ کشور موجود را از لحاظ سختی راه‌اندازی کسب ‌و کار و سرمایه‌گذاری دارا است.

از جمله این مشکلات می‌توان به این ‌مورد اشاره کرد که شرکت‌های تازه ‌تأسیس در این کشور باید در انجمن اداره محلی، اداره مالیات آلمان و هر گونه سازمان مرتبط با اقتصاد این کشور در ارتباط بوده و ثبت ‌نام کنند.

میزان سرمایه لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان

میزان سرمایه لازم

برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان، متقاضیان به سرمایه اولیه زیادی نیاز نداشته و تنها با توجه به شرایط بیزینس پلن خود و یک سرمایه اندک می‌توانند کسب ‌و کار خود را با دریافت کمک از سوی دولت آلمان شروع کنند. به‌ طورکلی حداقل میزان سرمایه برای شروع کارآفرینی و ثبت شرکت  حدود ۲۵ هزار یورو بوده و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در مورد ثبت شرکت در آلمان  به شرکت آلتین رویا مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. 

مالیات‌های بالا همراه با روند محاسباتی پیچیده

افرادی که قصد ثبت شرکت در آلمان را دارند باید ساعات زیادی را برای جمع‌آوری مدارک لازم برای پیش‌ نیازهای اداره مالیات آلمان صرف کنند.

فرهنگ بسیار سخت‌گیر و منظم

یکی از مهم‌ترین نکات برای افراد غیرآلمانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند، آشنایی با فرهنگ مردم آن است. دانستن این‌ موضوع بسیار اهمیت دارد. زیرا یکی از مهم‌ترین اصول در این کشور رعایت درست فرهنگ آن است. به‌ عنوان مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مردم آلمان بسیار به آن اهمیت می‌دهند، وقت‌شناس بودن افراد است که در هنگام انجام معاملات تجاری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مراحل کلی ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در جهان بوده و بسیاری از افراد در سراسر دنیا تمایل به سرمایه‌گذاری در این کشور دارند. افراد علاقه‌مند باید مراحلی را پشت سر گذاشته تا بتوانند شرکت خود را در این کشور ثبت کنند.

گذراندن این مراحل و ثبت شرکت در این کشور مزایای بسیار زیادی مانند اقامت دائم کشور آلمان پس ‌از ۸ سال را به دنبال دارد. این مراحل برای شرکت‌های مختلف متفاوت است. اما یک سری مراحل کلی برای ثبت شرکت در آلمان وجود دارد که در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

گام اول: نوع شرکت خود را انتخاب کنید.

ابتدا باید نوع شرکت مدنظر خود را با توجه به تعداد نفرات و اهداف آن انتخاب کنید.

گام دوم: برای شرکت خود یک انتخاب کنید.

شما باید در مرحله بعدی باید یک نام خاص برای شرکت خود انتخاب کنید. این نام در دفاتر قانونی کشور آلمان ثبت می‌شود.

گام سوم: تکمیل درخواست ثبت شرکت

شما باید در این مرحله در دفاتر رسمی کشور آلمان حضور یافته و فرم درخواست شرکت را پر کنید.

گام چهارم: واریز مبلغ لازم جهت تاسیس شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در آلمان باید میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت را به حساب دفاتر رسمی آلمان واریز کنند. این میزان سرمایه با توجه به نوع شرکت متفاوت است.

گام پنجم: ثبت شرکت در آلمان و دریافت پروانه

با انجام مراحل گفته ‌شده و تأیید مدارک شما توسط دولت آلمان، شما می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری خود را از این کشور تحویل بگیرید. این ویزا به‌ صورت موقت بوده و برای فرزندان زیر ۱۸ سال و همسر شما نیز صادر می‌شود. 

مدارک مورد نیاز کارآفرینان برای ثبت شرکت و ایده‌های خود در کشور آلمان

مدارک موردنیاز

همان ‌طور که گفتیم کشور آلمان یکی از سختگیرترین کشورها در حوزه‌های اقتصادی بوده و سهل‌انگاری شما در ارائه مدارک می‌تواند با مخالفت این دولت همراه باشد. همچنین بیزینس پلن شما باید به ‌قدری مفید و قانع‌کننده باشد که توسط این کشور تایید شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان و به‌ شرح زیر است:

میزان سرمایه لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان

برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان، متقاضیان به سرمایه اولیه زیادی نیاز نداشته و تنها با توجه به شرایط بیزینس پلن خود و یک سرمایه اندک می‌توانند کسب ‌و کار خود را با دریافت کمک از سوی دولت آلمان شروع کنند. به‌ طورکلی حداقل میزان سرمایه برای شروع کارآفرینی و ثبت شرکت  حدود ۲۵ هزار یورو بوده و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در مورد ثبت شرکت در آلمان  به شرکت آلتین رویا مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)