خرید ملك در سانتورینی

یونان كشوری كهن با قدمتی نزدیك به پنج هزار سال در جنوب شرقی قاره سرسبز اروپا واقع شده است. آتن پایتخت این كشور بعنوان قدیمی ترین پایتخت دنیا و مهد گسترش دموكراسی در جهان شناخته می شود. این كشور از جمله كشورهایی است كه از طریق درآمدهای ناشی از صنعت توریسم، بخش بزرگی از بودجه عمومی خود را تامین می كند. همه ساله ما شاهد حضور میلیونها گردشگر خارجی جهت بازدید از مناطق مختلف این كشور زیبا و رویایی هستیم. به جرات می توان گفت اگر صنعت توریسم و گردشگری در این كشور رونق نداشت، اقتصاد این كشور در ورطه نابودی و اضمحلال قرار می گرفت. چرا كه به واسطه همین صنعت است كه بخش بزرگی از نیروی كار فعال در كشور یونان مشغول به كار و فعالیت در این حوزه بوده و البته در بخش هایی نظیر: صنایع ماشین سازی، كشاورزی، دامپروری، ماهیگیری و نیز تولیدات صنایع دستی نیز این كشور دارای اعتبار بین المللی می باشد.

چرا باید در یونان ملك بخریم؟

سانتورینی

در پی بحران مالی و اقتصادی سال 2008 كه تقریبا” سرتاسر دنیا را در بر گرفته بود، برخی از كشورهای اروپایی به دنبال راهكارهایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی به داخل خاك خود بر آمدند. از این میان كشور یونان هم در سال 2013 به دیگر كشورهای اروپایی ارائه دهنده ویزای طلایی پیوست. در طرح ویزای طلایی، متقاضیان خارجی ( افرادی خارج از محدوده اتحادیه اروپا ) می توانند با انتقال حداقل سرمایه 250.000 یورویی به این كشور و سرمایه گذاری در بخش های تجاری و اقتصادی همانند خرید ملك و املاك، مجوز اقامت موقت و سپس اقامت دائمی یونان را بدست آورند. در ادامه نیز این افراد چنانچه حائز شرایط لازم باشند، خواهند توانست از حقوق شهروندی و برخورداری از مزایای پاسپورت یونانی بهره مند گردند. همانطور كه می دانیم یونان یك كشور عضو اتحادیه اروپا و نیز جامعه شینگن است و كمترین مزیت برخورداری از مجوز اقامت در این كشور، امكان مسافرت آزادانه و بدون نیاز به ویزا به دیگر كشورهای عضو اتحادیه و جامعه شینگن می باشد. این مزیت در كنار بسیاری از مزایای دیگر باعث تشویق عده بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به انتقال سرمایه به یونان و درخواست دریافت ویزای طلایی این كشور گشته است.

جزیره زیبای سانتورینی در یونان

ساحل سانتورینی

یونان دارای مناطق زیبا و جذابی برای گردشگران خارجی می باشد. یكی از این مناطق زیبا و دوست داشتنی جزیره رویایی سانتورینی است كه در فاصله 200 كیلومتری از سرزمین اصلی و در جنوب این كشور واقع شده است. از آنجا كه همه ساله تعداد بسیاری از جهانگردان به این جزیره سفر كرده و مدتی را در آنجا اقامت می كنند، لذا ارزش و اهمیت این جزیره نیز بیشتر به دلیل ارتباط تنگاتنگ آن با گردشگری و صنعت توریسم شناخته می شود. سانتورینی یك بهشت به تمام معنا و واقعی برای علاقمندان به طبیعت و نیز گردشگری است. در این جزیره شما هر آنچه كه مورد نیاز یك گردشگر باشد را خواهید یافت. از رستوران ها و هتل های زیبا و مجلل با غذاهای خوشمزه و دلچسب تا فروشگاهها و مغازه هایی برای خرید انواع سوغاتی و كالاهای مورد نیاز. حتی اگر شما خوب در جزیره بگردید، محصولاتی با قیمت های پایین و مناسب تر از بقیه جاها را پیدا خواهید كرد. انواع پوشاك و نیز زیورآلات كه كار دست هستند و سالانه باعث جذب گردشگران زیادی به این جزیره می شوند. شاید بتوان گفت در كنار سواحل زیبای این جزیره، آنچه كه بسیار جذاب و دیدنی است گشت و گذار در درون پاساژها و مراكز خرید متنوع و باشكوه این جزیره است. منطقه فیرا در سانتورینی مركز اصلی خرید در این جزیره است. خیابانها و كوچه های شلوغ این منطقه مملو از مغازه ها و فروشگاههای كوچك و بزرگ است كه حتی افراد و مشتریان سخت پسند را هم می توانند به خود جذب كنند. از مهمترین فروشگاههای موجود در این جزیره می توان به فروشگاه Hondos Center ، فروشگاه White Santorini، و فروشگاه Ammos كه یكی از بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای در سانتورینی است اشاره كرد.  

خرید ملك در سانتورینی

خرید ملک در سانتورینی

با توضیحاتی كه ارائه شد، اهمیت سرمایه گذاری در این جزیره توریستی و تجاری را تا حد زیادی برایتان بازگو نمودیم. خوشبختانه سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات در این جزیره همانند سایر نقاط كشور یونان هم دارای حاشیه امن اقتصادی بوده و هم از سودآوری و دیگر مزایای مربوط به ویزای طلایی این كشور برخوردار است. با این حال باید خدمتتان بگوییم كه هرچند شما برای دریافت مجوز اقامت یونان می بایستی حداقل 250.000 یورو سرمایه گذاری در حوزه املاك و مستغلات انجام دهید ولی اگر مایل به انجام این كار در جزیره ای مانند سانتورینی هستید باید مبلغ سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. چرا كه به دلیل توریستی بودن جزیره و درآمد زیادی كه شما از محل اجاره دادن ملك خود می توانید بدست آورید، قیمت پایه ملك در این جزیره بسیار بالاتر از سایر نقاط یونان همچون پایتخت یا شهرهای مركزی این كشور است. بعنوان مثال شما می توانید یك آپارتمان یك خوابه به متراژ حدودا” 80 متر مربع را در شهر آتن به قیمت در حدود 150.000 یورو خریداری كنید. در حالیكه معادل همین ملك را در جزیره سانتورینی اگر بخواهید بخرید، باید مبلغی در حدود 300.000 تا 350.000 یورو بپردازید. یا در نمونه ای دیگر قیمت یك آپارتمان دو خوابه به متراژ 100 متر مربع در آتن حدودا” 180.000 یورو می باشد در حالی كه همانند همین ملك در جزیره سانتورینی قیمتی در حدود 400.000 یورو خواهد داشت. البته ناگفته نماند كه به دلیل برخورداری این جزیره از زیباییهای طبیعی و آب و هوای خوب و معتدل مدیترانه ای، تقریبا” در تمام فصول سال شاهد حضور جمعیت فراوانی از گردشگران بوده و به همین دلیل املاك و خانه های موجود در این جزیره به خوبی به این دسته از افراد اجاره داده می شود و از همین محل هم شما و مالكان خانه ها یا مغازه ها می توانید صاحب درآمد خوبی شوید.

در پایان توصیه می كنیم به جهت آشنایی بیشتر با روال انجام كار و آگاهی از قوانین و ضوابط حاكم بر معاملات خرید ملك در یونان، حتما” با مشاورین و كارشناسان زبده و خبره ما در شركت آلتین رویا در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر درست و اصولی هدایت كرده و به رویاهایتان برسانیم.

Rate this page