روش‌های اخذ اقامت پرتغال

اگر به فکر آرامش در دوران بازنشستگی‌تان هستید و یا می‌خواهید سرمایه‌گذاری امن و پر سودی داشته باشید، مهاجرت به پرتغال گزینه ایده‌آلی است. هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و شرایط اخذ اقامت پرتغال به‌صورت دائم هم چندان دشوار نیست. اما ممکن است برای شما سؤال باشد چطور و چگونه می‌توان به پرتغال مهاجرت کرد؟ ادامه این مقاله پاسخی برای تمامی سؤالات شما است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

اقامت سرمایه گذاری پرتغال

دولت کشور پرتغال برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری را برای آن دسته از افرادی که دارای سرمایه مناسبی هستند و می‌خواهند برای اخذ اقامت پرتغال اقدام کنند، ارائه کرده است. به همین دلیل راه‌های مختلفی هم برای سرمایه‌گذاری در پرتغال پیشنهاد داده است. این راه‌ها شامل موارد زیر است:

  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری از طریق راه اندازی یک کسب و کار در پرتغال
  • سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی کشور پرتغال
  • سرمایه‌گذاری با خرید ملک در پرتغال یا خرید سهام شرکت‌ها
  • سرمایه‌گذاری از طریق تمکن مالی

برای اشخاصی  که سرمایه‌دار هستند، بهترین راه برای دریافت  اقامت پرتغال، اقدام از طریق سرمایه‌گذاری است. هرکدام از روش‌های مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری، شرایط و قوانینی دارند که رعایت آنها برای اخذ اقامت پرتغال بسیار مهم و ضروری است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

روش تمکن مالی در  پرتغال یکی از راههای سرمایه‌گذاری محبوب و مطمئن در میان  افرادی که درآمد غیرفعال (Passive Income) و منظم دارند است. زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، همه افراد در کنار هیجان، ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند. تصور کنید که این سرمایه‌گذاری در جای به‌غیراز کشور خودتان  و برای به اخذ اقامت آن کشور باشد. با آگاهی کامل از روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری در پرتغال، نگرانی هم تبدیل به موفقیت می‌شود.

اقامت تمکن مالی پرتغال

مزایای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی

  • حق زندگی، کار یا تحصیل در پرتغال
  • امکان همراهی با خانواده (فرزندان و والدین تحت تکفل) وجود دارد.
  • سفر بدون نیاز به ویزا در سراسر منطقه شینگن 26 کشور اروپایی
  • گزینه‌ای برای استخدام یا شروع یک تجارت در پرتغال
  • امکان اخذ اقامت پرتغال به صورت دائم یا شهروندی پس از پنج سال
  • بهره‌مندی از امکانات اقامت در پرتغال، ازجمله آموزش و مراقبت‌های بهداشتی

شرایط اقامت ویزای تمکن مالی پرتغال

شرط مهم برای درخواست موفقیت‌آمیز تمکن مالی پرتغال این است که بتوانید ثابت کنید، درآمد غیرفعال منظم دریافت می‌کنید که ممکن است از حقوق بازنشستگی، اجاره، سود سهام یا دسته‌های خاصی از درآمد سرمایه‌گذاری به دست آید.

اعتبار ویزای تمکن مالی پرتغال

مدت اعتبار ویزای تمکن مالی پرتغال یک سال است. اما می‌توان آن را پس از اتمام تاریخ تا دو سال دیگر تمدید کرد و باز امکان تمدید آن برای دو سال دیگر نیز وجود دارد. در واقع، متقاضی می‌تواند اقامت پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی این کشور را بعد از 5 سال به دست آورد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

خرید ملک در پرتغال

دریافت اقامت در کشورهای اروپایی فرایند سخت، زمان‌بر و پرهزینه‌ای دارد. در میان روش‌های مهاجرت به اروپا روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری برای مهاجران بسیار جالب توجه است. سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا و به ویژه ایران می‌توانند با خرید ملک در این کشور خوش آب‌وهوای اروپایی، اقامت این کشور را به دست آورند. قیمت به صرفه خرید ملک در پرتغال، یک سرمایه‌گذاری خوب در این کشور است.

 خبر مهم اینکه در اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک، سرمایه‌گذاران تنها باید یک دوره 14 روزه را در این کشور سپری کنند، در عین حال می‌توانند اغلب مزایای اقامت اتحادیه اروپا از جمله ویزا را داشته باشند. تمام این موارد در کنار امکاناتی نظیر سفر نامحدود رایگان و زندگی، کار و تحصیل در پرتغال این سرمایه‌گذاری را بسیار پرطرف‌دار ساخته است.

مزایای دریافت اقامت پرتغال با خرید ملک

  • کار، زندگی و تحصیل در پرتغال
  • امکان سفر به 26 کشور شینگن اتحادیه اروپا، بدون ویزا
  • دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور پرتغال پس از 5 سال
  • امکان همراهی با خانواده در پرتغال و اتحادیه اروپا

شرایط لازم برای خرید ملک در پرتغال

  • حفظ سرمایه املاک به مدت 6 سال
  • وجوه باید از خارج وارد پرتغال شود.
  • یک سند معتبر برای ورود و اقامت قانونی در پرتغال
  • عدم سوءپیشینه کیفری
  • اقامت در پرتغال برای حداقل یک دوره 14 روزه، متوالی، در هر دوره ویزا 2 ساله

چه کسی واجد شرایط اقامت پرتغال با خرید ملک است؟

تمام شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که به عنوان یک فرد تجاری یا از طریق شرکتی که در پرتغال یا در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأسیس شده است، می‌توانند فعالیت سرمایه‌گذاری انجام دهند. سرمایه‌گذاری به صورت حقیقی یا از طریق یک شخص حقوقی که دارای شرایط خاصی باشد انجام شود. ولی در هر صورت شخص سرمایه‌گذار باید شرایط حضور فیزیکی 14 روزه را برآورده کند.

اخذ اقامت پرتغال: گلدن ویزا

گلدن ویزا پرتغال

اما شما هر کدام از این روش‌های ذکر شده را استفاده کنید، در نهایت می‌توانید گلدن ویزای پرتغال را اخذ کنید. گلدن ویزای پرتغال یک ویزای یک ساله است که اگر سرمایه‌گذاری شما بعد از گذشت یک سال همچنان ادامه داشته باشد، می‌توانید آن را برای دو سال دیگر نیز تمدید کنید. این امر را یک بار دیگر هم می‌توانید انجام دهید، و پس از گذشت 5 سال، به جای تمدید آن، باید برای اخذ تابعیت پرتغال اقدام کنید؛ بنابراین شما با روش‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی که ذکر کردیم، نه تنها می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید، بلکه به‌آسانی تابعیت این کشور را نیز دریافت می‌کنید.

گلدن ویزای پرتغال، مسیر راحتی به اخذ اقامت پرتغال و کلید ورود به اتحادیه اروپا است. این کشور یکی از قدیمی‌ترین کشورهای حوزه اتحادیه اروپا است. در برخی از کشورها خرید ملک یکی از راه‌های دریافت اقامت و تابعیت است و این امر مهم در کشور پرتغال در مدت زمان کوتاهی قابل دسترسی است. گلدن ویزا پرتغال در حقیقت یک اقامت موقت قابل تمدید و بدون شرط حضور برای اقامت دائم در این کشور است که در نهایت می‌تواند به دریافت شهروندی این کشور منتهی شود.

بی اغراق می‌توان گفت که خرید ملک در پرتغال یکی از روش‌های مطمئن، امن و سودآور برای سرمایه‌گذاری است که به صورت موازی به دریافت اقامت برای فرد سرمایه‌گذار و خانواده وی خواهد شد.

شرایط عمومی اخذ گلدن ویزای پرتغال

در این قسمت به بررسی شرایط عمومی اخذ گلدن ویزای پرتغال برای متقاضی و افراد خانواده وی می‌پردازیم. در این روش محدودیت سنی، ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان الزامی نیست. متقاضی با خرید ملک در این کشور در سه محدوده قیمت شامل 280 ، 350 و 500 هزار یورویی می‌تواند به اقامت 5  ساله در پرتغال و در نهایت دریافت شهروندی این کشور و امکان اقامت در هر کجای اتحادیه اروپا به راحتی دسترسی پیدا نماید. حتماً توجه داشته باشید که جهت برخوردار شدن از مزیت‌های خرید ملک در پرتغال با قیمت 280 هزار یورو فقط تا مدت زمان محدودی فرصت دارید و بعد از این تاریخ دولت پرتغال هزینه‌های خرید ملک در کشور را به دلیل تغییر قوانین کشور در مورد اعطای اقامت افزایش خواهد داد.

پاسپورت پرتغال در رنکینگ جهانی، رتبه سوم از نظر اعتبار را داشته و در کنار گذرنامه کشورهایی مانند آمریکا، هلند، دانمارک، سوئیس و اتریش قرار می‌گیرد. با خرید ملک در پرتغال علاوه بر اخذ اقامت برای فرد متقاضی، همسر و فرزندان وی تا سن 26 سال اگر وابستگی آن‌ها به خانواده اثبات گردد، اخذ اقامت برای آن‌ها نیز امکان‌پذیر است. پروسه دریافت گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک در این کشور در بازه زمانی شش تا هشت ماه انجام خواهد پذیرفت.

واجدین شرایط اخذ گلدن ویزای پرتغال

گلدن ویزای پرتغال راهی است که از سال 2012 برای اتباع غیر اروپایی هموار شده تا بتوانند برای اخذ اقامت پرتغال به روش سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. با دریافت گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک شما تنها با 7 روز شرط اقامت در کشور پرتغال در سال، به یک اقامت 5 ساله موقت و بعد از آن در کوتاه‌ترین مدت به اقامت دائم و تابعیت پرتغال می‌رسید.

بعد از کسب شهروندی و گذرنامه پرتغال نیز می‌توانید آزادانه در محدوده کشورهای عضو شینگن سفرکرده و در هر کجای اتحادیه اروپا زندگی و همچنین کار نماید. لازم به ذکر است که تمام اشخاص  بالای سن قانونی با هر شرایطی، در صورت داشتن توانایی مالی، امکان اقدام برای اخذ گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک در این کشور را خواهد داشت و نیازی به ثبت شرکت یا داشتن سکونت دائم در پرتغال ندارند. از جمله شرایط مهم برای دریافت گلدن ویزای پرتغال این است که متقاضی سابقاً ویزای شینگن را دریافت کرده و مهر قرمز در پاسپورت وی ثبت نشده باشد. حتی اگر سابقه داشتن ریجکت شدن در گذرنامه وی ثبت شده و سپس مجدداً ویزای شینگن دریافت نموده باشد نیز مشکلی در روند تقاضای وی برای خرید ملک در پرتغال به وجود نخواهد آمد.

جمع‌بندی اخذ اقامت پرتغال

اقامت پرتغال و نحوه دریافت آن در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که اخذ اقامت پرتغال وابسته به شرایط هر فرد است و متقاضی باید با مشورت و تحقیق و همچنین با توجه به سرمایه و اهداف خود اقدامات لازم را انجام دهد؛ بنابراین به‌غیراز مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم اخذ اقامت پرتغال از راه‌های دیگر منجر به دریافت شهروندی این کشور نخواهد شد.

امیدواریم مطالعة این مطالب به سؤالات شما در زمینه دریافت اقامت پرتغال پاسخ داده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به شرکت آلتین رویا اطلاعات مناسبی دربارة دریافت تابعیت و اقامت کشورها کسب نمایید. همچنین مشاورین شرکت آلتین رویا، آمادگی لازم برای پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص مهاجرت را به صورت آنلاین دارند.

Rate this page