خرید ملك در آنتالیا

سرمایه گذاری در تركیه و اخذ اقامت آن

خرید ملک در آنتالیا

كشور تركیه یكی از توریستی ترین كشورهای دنیا می باشد. شاید به جرات بتوان گفت كه اصلی ترین صنعت و مهم ترین منبع درآمد ارزی این كشور از صنعت توریسم و گردشگری می باشد. به دلیل حضور سالانه بیش از پنجاه میلیون گردشگر خارجی در این كشور، تركیه و بسیاری از مناطق آن امروزه برای تمام مردم دنیا شناخته شده و معروف می باشد. به همین دلیل و البته از آنجا كه زیرساخت های خوب و مناسبی از سوی دولتمردان این كشور برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم گشته، طی 5 یا 6 سال گذشته شاهد حضور خیل عظیمی از سرمایه گذاران ( علی الخصوص از كشور ایران ) در تركیه می باشیم. به خصوص آنكه از سال 2018 و با اتخاذ تصمیمات مهم مهاجرتی از سوی دولت تركیه و البته تغییرات بزرگ اقتصادی رخ داده در این كشور طی سال 2021 كه منجر به كاهش ارزش پول ملی آن شد، جمعیت بیشتری از سرمایه گذاران تشویق به انتقال سرمایه خود به این كشور و دریافت امتیازات ویژه در این زمینه شدند. منجمله دریافت مجوز اقامت دائمی و برخورداری از حقوق شهروندی تركیه به واسطه دریافت ویزای طلایی. امروزه اگر كسی مایل به دریافت ویزای طلایی تركیه و اخذ اقامت دائمی این كشور زیبا و رو به پیشرفت باشد، می بایست حداقل به میزان 250.000 دلار در حوزه املاك و مستغلات این كشور سرمایه گذاری نماید. البته این شرط هم وجود دارد كه به مدت سه سال نباید آنها را به فروش رساند. با این حال و از آنجا كه ارزش ملك در تركیه نسبت به خیلی از كشورهای دیگر ( منجمله ایران ) بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر است، علاقمندان بسیاری از كشورهای مختلف همانند ایران، عراق، سوریه، آلمان، روسیه و … در مناطق و شهرهای معروف و توریستی این كشور اقدام به خرید ملك و خانه می نمایند. با توجه به اینكه رشد قیمت مسكن در تركیه سالانه به طور میانگین در حدود 5 الی 10 درصد است، لذا سرمایه گذاری در این حوزه می تواند مطمئن و سود آور باشد. ضمن آنكه چنانچه شما در شهرها و مناطق توریستی این كشور همچون شهرهای آنتالیا، آلانیا، ازمیر، كوشی آداسی و استانبول خانه بخرید، می توانید با اجاره دادن آن به گردشگران ( اجاره های كوتاه مدت ) كسب درآمد خوبی هم برای خود داشته باشید. معمولا” زمان حضور گردشگران در تركیه از ابتدای بهار تا اواسط پاییز است. این به دلیل وجود آب و هوای مدیترانه ای این كشور است. در فصول و ماههای سرد سال هم به دلیل كم شدن تعداد توریستها، و برای جذب بیشتر گردشگر، تورهای ویژه، جشنواره های زمستانی، آفرهای خاص و تخفیفات مناسبی ارائه می گردد كه در نوع خود می تواند بی نظیر هم باشد.

آنتالیا و خرید ملك در آن

خرید ملک در آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب غربی تركیه و در سواحل دریای مدیترانه است. این شهر معروفترین و اصلی ترین شهر توریستی تركیه است كه سالانه میزبان میلیون ها مسافر خارجی و داخلی می باشد. خوشبختانه زیرساخت های خوبی توسط دولت تركیه برای صنعت گردشگری در این شهر فراهم گشته است. از آنجا كه شغل اصلی جمعیت دو و نیم میلیون نفری آنتالیا مرتبط با صنعت گردشگری است، در این شهر هتل های لوكس و لاكچری، رستوران ها، پارك های آبی، اتوبوس های دریایی و بسیاری دیگر از زیرساخت های صنعت گردشگری از سوی دولت تامین شده است.

همانگونه كه گفتیم در شهرهای توریستی تركیه اگر شما خانه ای بخرید می توانید در فصول گرم و معتدل سال آن را به گردشگران اجاره داده و درآمد خوبی كسب نمایید. البته همین موضوع هم باعث شده قیمت خانه در این شهرها نسبت به سایر مناطق تركیه گرانتر و بیشتر باشد. با این حال و برای آنكه بتوانیم شما را در انتخاب یك تصمیم درست و مناسب كمك كرده باشیم، در ادامه به بخش های مهم شهر آنتالیا اشاره كرده و توضیحات مفیدی را خدمتتان اعلام می نماییم.

آلانیا: نام دهكده یا منطقه توریستی می باشد كه در شرق آنتالیا قرار گرفته. طی سالهای اخیر و با افزایش تعداد توریست ها، بر تعداد متقاضیان خارجی خرید ملك در این منطقه هم افزوده شده و همین موضوع باعث توسعه بیش از پیش این منطقه گشته است. در آنالیا دو محله محموتلار و آوسالار از مناطق مهم هستند كه قیمت خانه در این محله ها مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

بلك (Belek): این محله، در واقع یك گوشه دنج و خلوت از آنتالیا است كه بیشتر زمین های ورزشی و مخصوصا” گلف در آن واقع شده. خرید خانه در این محله را به كسانی كه از شلوغی و هیاهوی شهری گریزانند پیشنهاد می كنیم.

كمر (Kemer): از مناطق و محله های خوش آب و هوای آنتالیا به شمار می رود. كمر تقریبا” درمركز شهر واقع شده و بیشترین حضور گردشگران هم مربوط به این منطقه است. به همین دلیل قیمت خانه در این منطقه گرانتر از سایر مناطق آنتالیا می باشد.

كالكان: كالكان در واقع محله اعیان نشین آنتالیا است. محله ای لوكس و گران قیمت كه اكثرا” هم ویلاهای بزرگ با معماری مدرن و چشم نواز و رو به دریا در آن ساخته شده است.

مركز شهر آنتالیا: قسمت مركزی شهر هر چند نسبت به سایر مناطق قدیمی تر و با قدمت تر است، لیكن به همان اندازه هم شلوغ تر و پر جمعیت تر از دیگر قسمت های شهر می باشد. زندگی در این منطقه برای كسانی مناسب است كه دسترسی به حمل و نقل شهری، فروشگاهها و مراكز خرید و دیگر امكانات شهری برایشان در ارجحیت باشد.

به طور كلی قیمت خانه در آنتالیا بسته به محله، متراژ ساختمان، مصالح به كار رفته و البته عمر بنا می تواند متفاوت باشد. با این حال قیمت ها نسبت به دیگر شهرهای مهم تركیه همانند آنكارا و استانبول ارزانتر است. مثلا” یك واحد آپارتمان 170 متری در مركز شهر 270 هزار لیر ( معادل 850 میلیون تومان ) ارزش دارد. شما می توانید در این شهر آپارتمانهای كوچكتر با قیمت های پایینتر و البته ویلاها و خانه های بزرگتر و لوكس تر با قیمت های بیشتر برای خرید پیدا كنید.

كارشناسان حقوقی و مهاجرتی زبده و مجرب ما در شركت آلتین رویا جهت پیشبرد برنامه های شما هموطنان گرامی در راستای دریافت مجوز اقامت دائم یا انجام هر نوع سرمایه گذاری همانند خرید ملك در كشور تركیه به شكلی كاملا” ایمن و مطمئن به گونه ای كه با كمترین هزینه جانبی شما بتوانید در كوتاهترین زمان ممكن به اهداف سرمایه گذاری خود نایل شوید، آماده همكاری با شما عزیزان می باشند. جهت هر گونه مشاوره و گفتگو می توانید با كارشناسان ما در موسسه آلتین رویا تماس حاصل نمایید.

 

Rate this page