خرید ملك در الگاروه

كشور پرتغال

پرتغال

پرتغال، كشوری در منتهی الیه جنوب غربی قاره اروپا و در همسایگی كشور اسپانیا واقع شده است. این كشور صنعتی و در حال رشد، به لحاظ اقتصادی دارای ویژگیها و ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی می باشد. از همین رو طی سالیان اخیر، توجه ویژه ای به این كشور زیبا و توریستی از سوی سرمایه گذاران و گردشگران خارجی شده است. در پرتغال نیز همانند كشورهایی مثل یونان و تركیه، بخش مهمی از بودجه عمومی كشور از محل درآمدهای ناشی از صنعت توریسم و ورود و اقامت گردشگران تامین می شود. در كنار آن، در این كشور كوچك اما پر از جاذبه، ما شاهد رونق داشتن برخی صنایع همانند كشتی سازی، ماشین سازی، لوازم خانگی، كشاورزی و دامپروری و نیز ماهیگیری می باشیم كه به لطف وجود آنها، ظرفیت های خوب اشتغالزایی برای مردم این كشور فراهم آمده است. دولت پرتغال در سال 2008 و در پی بحران جهانی اقتصادی، تصمیم به ارائه راهكارهایی جهت مقابله با پیامدهای منفی این بحران و افزایش سطح درآمدزایی ارزی گرفت. در همین راستا و در سال 2009 طرح ارائه مجوز اقامت و ویزای طلایی پرتغال به سرمایه گذاران سایر كشورها در ازای آورده نقدی حداقل 1.000.000 یورویی به تصویب و اجرا در آمد. در ادامه و جهت تسهیل در امر ورود سرمایه گذاران به كشور پرتغال و رقابت با دیگر كشورهای رقیب، این مبلغ به سطح 500.000 یورو كاهش یافت و هم اكنون متقاضیان خارجی ( ساكنان كشورهای غیر از اتحادیه اروپا ) می توانند با حداقل 500.000 یورو سرمایه، وارد خاك این كشور زیبا شده و نسبت به دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغالی برای خود و اعضای درجه یك خانواده شان اقدام نمایند. در واقع داشتن ویزای طلایی پرتغال محاسن و مزایای بسیاری به همراه دارد كه تنها یك نمونه از آن، دریافت پاسپورت پرتغالی بعد از گذراندن دوره مورد نظر در این كشور است.

خرید ملك در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

همانگونه كه در بالا بدان اشاره كردیم، اعطای ویزای طلایی پرتغال به متقاضیان خارجی فقط در قبال سرمایه گذاری حداقل نیم میلیون یورویی در این كشور است. حال این سرمایه گذاری می بایست در برخی حوزه های مجاز انجام شود كه یكی از آن موارد، حوزه املاك و مستغلات است. یعنی فرد متقاضی می بایستی حداقل به مبلغ نیم میلیون یورو ملك یا املاكی ( با كاربری تجاری یا مسكونی ) در نقاط اعلام شده توسط دولت پرتغال خریداری كرده و سپس درخواست صدور مجوز اقامت دائمی در این كشور را ارائه نماید. بازار ساخت و ساز و خرید و فروش املاك در پرتغال هم طی دهه گذشته از رونق خوب و فراوانی برخوردار بوده به گونه ای كه با ازدیاد تعداد متقاضیان خارجی خرید ملك در پرتغال، نهایتا” در سال 2022 دولت پرتغال اقدام به ایجاد محدودیت هایی برای این دسته از افراد در برخی از شهرهای بزرگ مانند پورتو و لیسبون برای خرید ملك قائل شد. اعمال این محدودیت ها بیشتر به جهت جلوگیری از تمركز گرایی سرمایه گذاران خارجی در نقاط متراكم شهری و هدایت سرمایه های خارجی به بخش ها و نقاط ضعیفتر جهت آبادانی بیشتر آنها بوده است.

از جمله مناطقی كه طی سالهای اخیر بیشتر از سایر نقاط مورد توجه سرمایه گذاران خارجی جهت خرید ملك بوده، می توان به شهرهای پورتو، لیسبون و نیز شهرهای ساحلی این كشور اشاره نمود. الگاروه یكی از شهرهای زیبا و پر از جاذبه های توریستی در پرتغال است كه امروزه تبدیل به محل امن و مطمئنی برای خریداران خارجی ملك و املاك شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا برایتان درخصوص خرید ملك در این شهر بیشتر صحبت نماییم.

خرید ملك در الگاروه پرتغال

خرید ملک در الگاروه

الگارو یك مقصد خوب گردشگری در پرتغال است. این شهر زیبا با آن مردم  دوست داشتنی، در بیشتر ایام سال میزبان جشنواره ها و فستیوال های گوناگون هنری، موسیقی، لباس های رنگارنگ محلی و مسابقات مختلف گروهی و جمعی است كه هر بیننده ای را به وجد و هیجان در خواهد آورد. معمولا” اكثر مسافران و گردشگرانی كه به الگاروه می آیند، فصل بهار و تابستان را برای مسافرت خود انتخاب می كنند. به دلیل اینكه در این فصول هوای اینجا آفتابی و گرم و معتدل بوده و امكان استفاده از تفریحات آبی و دریایی نیز در این شهر برای بازدیدكنندگان به خوبی فراهم است. البته در فصل های پاییز و زمستان هم هرچند كه از تعداد مسافران كاسته می شود، ولی در عوض تعداد هتل ها و مهانپذیرهای خالی بیشتری در دسترس گردشگران قرار خواهد داشت و همین عامل باعث كاهش چشمگیر در هزینه های آنان خواهد شد.

از آنجا كه الگاروه در حال حاضر میزبان بیش از یكصد هزار نفر از بازنشستگان اروپایی است كه از طریق سرمایه گذاری مالی و یا تمكن مالی اقدام به دریافت اقامت پرتغال نموده اند، در آینده نزدیك هم ما شاهد افزایش بیشتر این تعداد از مهاجران در این شهر دوست داشتنی خواهیم بود. اگر شما علاقمند به خرید ملك در الگاروه باشید،‌لازم است مختصری تحقیق در این مورد انجام داده و اطلاعات حداقلی در این زمینه را از قبل كسب نموده باشید.

ویلامو یكی از مناطقی است كه در الگارو بوده و به دلیل ویلاها و خانه های لوكسش بسیار معروف شده است. لاگوس و آلبوفیرا نیز از دیگر مناطق مهم الگاروه هستند كه ظرفیت های خوبی برای خرید خانه و آپارتمان در آنجا فراهم است. البته قیمت خانه در این مناطق تا حدودی بالاتر از سایر قسمت های شهر است. با این حال شما می توانید در مناطق روستایی الگارو نیز خانه های مناسب با قیمت های ارزانتر هم پیدا كنید. درمقایسه با سایر شهرهای توریستی پرتغال،‌الگارو هنوز نتوانسته بعنوان یك قطب گردشگری در این كشور خود را جا بیاندازد. از همین روی،‌بسیاری از كارشناسان حوزه مسكن در پرتغال معتقدند كه با خرید ملك در الگارو، شما می توانید در آینده نزدیك كه این شهر تبدیل به قطب گردشگری شد، سود و منفعت زیادی نصیب خودتان نمایید.  

برای خرید ملك یا خانه در پرتغال و یا انجام هر گونه سرمایه گذاری جهت دریافت مجوز اقامت این كشور، همیشه بهتر است با یك مشاور حقوقی مجرب و زبده مشورت نمایید. شما می توانید با كارشناسان با تجربه ما در موسسه آلتین رویا جهت مشاوره و نیز انجام تمام مراحل سرمایه گذاری و اخذ مجوز اقامتی در كشور پرتغال تماس گرفته تا شما را به بهترین شكل و با كمترین میزان ریسك و خطر پذیری به رویاهایتان نزدیك نماییم.

5/5 - (1 امتیاز)