اقامت كانادا از طريق PNP

کانادا

كشور كانادا زیرساختهای بسیار خوب و مناسبی برای اشتغال افراد گوناگون با تخصص های متفاوت دارد. این كشور توسعه یافته و وسیع، به دلیل كم بودن جمعیت خود، همه ساله اقدام به پذیرش گروه هایی از مهاجران می نماید كه واجد شرایط لازم و نیز تخصص های شغلی و حرفه ای مورد نیاز این سرزمین باشند. یكی از برنامه هایی كه در راستای جذب كارشناسان و متخصصان شغلی مورد نیاز از سوی دولت كانادا طراحی و اجرا می گردد، برنامه مهاجرت استانی كانادا است كه در آن افراد و متقاضیان براساس استان و منطقه ای كه خود مایل به سكونت و اشتغال در آنجا هستند، روند انجام كارهای مهاجرتی و اقامتی شان را انجام می دهند. در این طرح و برنامه، متقاضیان با توجه به تخصص خود و با توجه به نیاز هر استان به متخصصان ویژه، می توانند استان محل كار و زندگی خود را انتخاب كرده و در آنجا شغل خود را یافته و سكونت نمایند. در برنامه مهاجرتی استانی كانادا، هر استان شرایط خاصی دارد كه طبق توافقات انجام شده با اداره مهاجرت كانادا، می تواند افرادی كه واجد امتیاز و شرایط لازم برای اقامت در آن استان هستند را انتخاب و به آنها اقامت دائمی اعطا نماید.

در برنامه اقامت استانی كانادا، این كشور به 11 استان تقسیم بندی می شود

انتخاب برنامه

البته دواستان مهم و بزرگ كانادا به نام های نوناووت و كبك هم هستند كه این دو استان تنها از طریق روش اكسپرس اینتری اقدام به پذیرش مهاجر می نمایند. دیگر استانهای كانادا كه در بالا از آنها نام برده شد، علاوه بر روش اكسپرس اینتری از طریق مهاجرت استانی كانادا هم اقدام به جذب و پذیرش مهاجران متخصص می نمایند. تفاوت میان این دو روش هم در این است كه در روش مهاجرت استانی، خود فرد استان محل سكونت و كار خود را انتخاب می نماید و برای آنجا درخواست كار ارسال می نماید ولی در روش اكسپرس اینتری، هر استان خود از طریق بانك اطلاعاتی تشكیل شده اقدام به شناسایی افراد با تخصص های مورد نیاز و امتیازات بالاتر كسب شده می نماید.

انتخاب برنامه مهاجرتی استانی كانادا

انتخاب و گزینش

در روش مهاجرت استانی كانادا، افرادی كه توسط مقامات استانی مورد شناسایی و پذیرش قرار می گیرند 600 امتیاز بیشتر از سایر افراد حاضر در طرح اكسپرس اینتری دارای امتیاز هستند و همین عامل می تواند باعث تسریع در روند انجام اقامت و سكونتشان گردد. در میان 11 استان نام برده شده كانادایی در این طرح، دو استان انتاریو و ساسكا چوان از محبوبیت و اقبال بیشتری برای انتخاب توسط مهاجرین برخوردارند و البته در سالهای اخیر نیز این دو استان تعداد مهاجران بیشتری را هم به خود جذب نموده است. توصیه می كنیم برای انتخاب هر یك از استانهای یاد شده، ابتدا شرایط آنها را شناسایی و با انطباق دادن آنها با شرایط خودتان، اقدام به انتخاب استان نهایی خود نمایید.

انتخاب و گزینش نهایی متقاضیان در طرح مهاجرت استانی كانادا

به طور كلی هدف از اجرای طرح مهاجرت استانی كانادا، تامین نیروی كار فعال و متخصص در حوزه های شغلی مورد نیاز هر استان است. همانگونه كه اشاره كرده بودیم، بازار كار و اقتصاد كانادا تشنه نیروهای متخصص و حرفه ای است كه تعداد آنها در این كشور محدود و اندك می باشد. لذا برای جذب این نیروها برنامه های متنوعی از جمله مهاجرت استانی در نظر گرفته و به اجرا در می آید. قطعا” افرادی كه در این طرح پذیرفته می شوند برای سكونت در آن استان و اشتغال در آنجا مفید فایده خواهند بود، همچنین از سوی دولت و جامعه نیز به این افراد بها و احترام ویژه ای تعلق می گیرد چرا كه حضور آنها باعث تكمیل چرخه انجام خدمات به جامعه و رشد و تعالی اقتصادی و اجتماعی كشور كانادا خواهد بود.

كارشناسان خبره و زبده حقوقی ما در شركت آلتین رویا آماده ارائه هرگونه مشاوره به شما هموطنان گرامی در راستای انتخاب بهترین و مناسب ترین روش دریافت اقامت موقت یا دائمی كانادا با كمترین هزینه و پایین ترین میزان ریسك موجود می باشند. با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)