اخذ اقامت

ما و همكارانمان در شركت آلتين رويا، كه تيمي متشكل از كارشناسان خبره و زبده در امر مهاجرت مي باشيم، با آمادگي كامل جهت ارايه هرگونه مشاوره هاي راهگشا و انجام تمامي خدمات مربوط به دريافت مجوز اقامت از كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته و البته از مسيرهاي كاملا” قانوني درخدمت تمام هم ميهنان و ايرانيان علاقمند به اين امر در سرتاسر جهان هستيم.

امروزه افراد بسياري از كشورهاي مختلف  در پي بدست آوردن مجوز اقامت دائم در يك كشور ديگر كه به لحاظ شرايط و ويژگيها، برايشان مناسبتر از كشور مادر باشد، هستند. در مقابل هم دولتهاي زيادي وجود دارند كه با اتخاذ قوانين و ضوابط خاصي، اجازه ورود و اقامت به برخي از متقاضيان را مي دهند. معمولا” روش هاي قانوني براي دريافت مجوز اقامت و تابعيت يك كشور ديگر، كه عموميت داشته و تقريبا” در همه جاي دنيا شناخته شده مي باشد عبارتند از:

در ادامه با ما همراه باشيد تا با شما درخصوص اخذ مجوز اقامتي از ده كشور مطرح و معروف دنيا را به طور بسيار خلاصه بررسي نماييم.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت اسپانيا

يكي از بهترين راهها و روشهاي قانوني دريافت مجوز اقامت در ميان تمامي كشورهاي صنعتي و پيشرفته دنيا، به روش دريافت ويزاي طلايي است. در اين روش فرد متقاضي، مبلغ مشخصي را در كشور هدف سرمايه گذاري كرده و در قبال اين سرمايه گذاري خود موفق به دريافت مجوز اقامت و ويزاي طلايي مي شود. اسپانيا هم يكي از كشورهاي بسيار زيبا و رويايي است كه قانون اعطاي ويزاي طلايي به سرمايه گذاران خارجي رادر سال 2013 به تصويب و اجرا در آورده است. كساني كه موفق به دريافت مجوز اقامت در اين كشور صنعتي و پيشرفته مي شوند از مزايايي همچون موارد زير بهره مند مي گردند: همراه آوردن ساير افراد خانواده، امكان تحصيل رايگان براي فرزندان، امكان تحصيل در دانشگاههاي بسيار پيشرفته و سطح عالي براي خود يا فرزندان، امكان برخورداري از خدمات خوب رفاهي و درماني قابل ارائه از سوي دولت، امكان بهره مندي از سفر بدون ويزا به بيش از يكصد كشور دنيا، امكان مسافرت به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و نيز عضو جامعه شينگن.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت پرتغال

دولت پرتغال اولين دولتي بود كه در سال 2012 اقدام به تصويب و اجراي طرح اعطاي ويزاي طلايي به سرمايه گذاران خارجي در راستاي جذب سرمايه هاي آنان نمود. با استقبال خوبي كه از سوي متقاضيان مهاجرت به اين كشور از اين طرح شد، ساير دولت ها نيز به فكر تدوين قوانيني براي اعطاي ويزاي طلايي به ديگر افراد متقاضي افتادند. چنانچه شما بتوانيد مجوز اقامت در كشور پرتغال را بدست آوريد از مزايايي همچون: امكان مسافرت به تمامي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و نيز جامعه شينگن بدون نياز به ويزا، امكان مسافرت به بيش از 80 كشور ديگر در جهان بدون نياز به ويزا ( يا ويزاي فرودگاهي )، زندگي در يك كشور صنعتي و پيشرفته با اقتصاد آزاد، برخورداري از امنيت بالا، اخذ تابعيت پرتغالي پس از 5 سال و دريافت پاسپورت آن كشور، هزينه هاي معقول و با صرفه اقتصادي يك زندگي نرمال و طبيعي و در آخر زندگي در ميان مردماني خونگرم و مهمان نواز، برخوردار خواهند شد.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت يونان

كشور يونان هم همانند كشورهاي پرتغال و اسپانيا براي اخذ مجوز اقامت از سوي مهاجرين، قانون اعطاي ويزاي طلايي را به اجرا گذاشته است. يك نكته بسيار مهم و البته يك مزيت عالي كه در اخذ ويزاي طلايي يونان وجود دارد اين مطلب است كه شما تنها با خريد يك يا چند ملك در اين كشور به قيمت 250.000 يورو مي توانيد درخواست صدور ويزاي طلايي نموده و پس از آن مجوز اقامت دائمي خود و افراد خانواده تان را هم دريافت نماييد. لازم به ذكر است كه حداقل مبلغ سرمايه گذاري در كشورهاي پرتغال و اسپانيا در اين خصوص مبلغ 500.000 يورو مي باشد. در كنار تمام مزايايي كه اخذ مجوز اقامت در پرتغال و اسپانيا براي متقاضيان به همراه دارد، دريافت اين مجوز از دولت يونان يك مزيت خيلي مهم هم براي ما ايرانيان به همراه دارد و آن هم نزديك بودن فاصله يونان تا ايران و امكان رفت و آمد سريع و آسان بين دو كشور است. البته از اشتراكات فرهنگي و تاريخي فراوان ميان دو ملت ايران و يونان هم نبايد به سادگي گذشت، همچنين ارزان و پايين بودن هزينه هاي يك زندگي نرمال و مناسب نسبت به ساير كشورهاي اروپايي هم از ديگر ويژگيها و مزاياي دريافت مجوز اقامت از كشور يونان است.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت تركيه

شايد تا همين چند سال پيش نگاه اكثر ما ايراني ها به تركيه، نگاهي بعنوان يك كشور توريستي بود. ليكن در حال حاضر تركيه علاوه بر آنكه در جهان بعنوان يك كشور توريستي و گردشگري شناخته مي شود، اما به دليل رشد و پيشرفت هاي صنعتي و اقتصادي كه در اين كشور رخ داده، بعنوان محل خوبي جهت انجام سرمايه گذاري خارجي نيز شناخته مي شود. قطعا” شما هم مي دانيد كه تعداد زيادي از ايرانيان و هموطنانمان در اين كشور ساكن شده و حتي مشغول به كار هم مي باشند. شما براي بدست آوردن تابعيت تركيه اي مي توانيد با خريد ملك در اين كشور به قيمت حداقل 250.000 دلار يا مثلا” ايجاد كار و زمينه اشتغال براي حداقل 5 نفر شهروند ترك، موفق به دريافت مجوز اقامت دائم و بدست آوردن حقوق شهروندي به عنوان يك شهروند و تبعه تركيه شويد. شايد بتوان گفت اصلي ترين مزيت اقامت در تركيه، همان نزديك بودن اين كشور با ايران، پيوندهاي نزديك و ناگسستني ميان دو ملت و نيز عدم نياز به ويزا براي ورود به خاك اين كشور مي باشد.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت آلمان

كشور آلمان يكي از هفت كشور صنعتي و پيشرفته جهان با قدرت اقتصادي بالا و امنيت، ثبات و پايداري اقتصادي مثال زدني در جهان شناخته شده است. پاسپورت و گذرنامه آلماني در زمره قدرتمند ترين گذرنامه هاي جهان بوده كه دارنده آن مي تواند به راحتي و بدون نياز به ويزا به 180 كشور جهان سفر كند. اين كشور در قلب قاره اروپا و عضو اتحاديه اروپا و جامعه شينگن مي باشد. پس ترديدي نيست كسي كه بتواند مجوز اقامت اين كشور را بدست آورد به لحاظ برخورداري از حقوق شهروندي و خدمات متنوعي كه توسط دولت به آنان ارائه مي گردد، در زمره خوشبخت ترين انسانها بر روي زمين شناخته مي شود. دولت آلمان شرايط بسيار سخت و پيچيده اي را براي اعطاي مجوز اقامت به افراد و متقاضيان خارج از اتحاديه اروپا قرار داده است. اگر فردي خارج از اتحاديه اروپا بتواند با ويزاي قانوني و همراه داشتن مجوز اقامت موقت 8 سال در اين كشور زندگي كند، آنگاه به شرط دارا بودن شرايط ويژه، خواهد توانست براي دريافت مجوز اقامت دايم و اخذ تابعيت آلماني خود اقدام نمايد.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت كانادا

كشور كانادا از جمله كشورهايي است كه ايرانيان بسياري را در دل خود جاي داده و رفته رفته نيز بر تعداد ايرانيان متقاضي مهاجرت به اين كشور افزوده مي شود. معمولا” اخذ مجوز اقامت از اين كشور از چهار طريق ورود گردشگري، كار و اشتغال، سرمايه گذاري كارآفريني و نيز تحصيل مي باشد. شما در ابتداي كار مي بايست درخواست خود را مبني بر ورود به اين كشور و دلايل اقامت خود در آنجا را به اداره امور مهاجرت و شهروندي كانادا ( CIC ) ارائه دهيد و پس از دريافت مجوز از اين اداره قدم به خاك اين كشور گذاريد. نكته قابل توجه در مهاجرت به كانادا، تفاوت ميان اخذ مجوز اقامت و برخورداري از حقوق شهروندي است. بايد بدانيم كه ميان اين دو حالت دو تفاوت بسيار مهم و كليدي نهفته است. اولين تفاوت مربوط به حق راي و تاثير گذاري در تصميمات سياسي و اجتماعي كشور است كه اين حق تنها به كساني كه از حقوق شهروندي يا سيتي زني كانادا برخوردار باشند اعطا مي گردد. تفاوت دوم ميان دارندگان مجوز اقامت با دارندگان حق شهروندي در قابليت اعتماد و اتكا بودن آن است. به گونه اي كه در مجوز اقامت، ممكن است بنا به برخي دلايل  در آينده اين مجوز ابطال و فرد از كشور مجبور به خروج گردد ليكن در مورد كساني كه از حق شهروندي كانادا برخوردار باشند هيچگاه چنين مساله اي بروز نخواهد كرد.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت آمريكا

تقريبا” بيشتر ايرانيان ساكن در خارج از وطن، در آمريكا سكونت دارند و اين تعداد با الباقي ايرانيان مقيم خارج برابري دارد. دولت ايالات متحده براي اعطاي مجوز اقامت به خارجيان، به صورت كلي دو نوع ويزا مهاجرتي و غير مهاجرتي ارائه مي نمايد. اگر فردي دارنده ويزاي مهاجرتي باشد بسيار راحت و آسان خواهد توانست كه مجوز اقامت دائمي و حتي پاسپورت و برخورداري از حقوق شهروندي اين كشور را هم دريافت نمايد. در مورد دارندگان ويزاهاي غير مهاجرتي اين موضوع بسيار سخت و دشوار است. ضمنا” خوب است بدانيم كه ويزاهاي مهاجرتي آمريكا درخصوص موارد ذيل صادر يا به انواع زير بخش بندي مي شوند:

شما با در دست داشتن هر يك از انواع ويزاهاي مهاجرتي ايالات متحده، به محض ورود به خاك اين كشور گرين كارت ( يا همان مجوز اقامت دائم ) دريافت خواهيد كرد. البته ناگفته نماند كه حايز شرايط دريافت ويزاهاي مهاجرتي بودن هم تا حدودي سخت و دشوار و البته ممكن و شدني است.

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت عمان

كشور عمان يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس و با ايران هم  داراي مرز آبي مشترك مي باشد. اين كشور داراي منابع عظيم نفت و گاز بوده و همين عامل هم درآمد اصلي براي اين كشور محسوب مي گردد. نظام حكومتي در اين كشور پادشاهي است. كشور عمان به دليل جمعيت بومي كم و امكانات فراوان شغلي ( در صنعت نفت و گاز ) همه ساله پذيراي تعداد بسياري از متقاضيان كار از سرتاسر جهان مي باشد. از كشور ما هم كارگران و متخصصان زيادي در اين كشور مشغول به كار شده اند و برخي نيز موفق به دريافت مجوز اقامت دائمي گشته اند. متقاضيان كار در عمان مي بايست بين 21 تا 60 سال سن داشته باشند و بايد يك سفارش كار از كارفرماي عماني هم به همراه خود داشته باشند. جداي از آنكه زبان عربي بعنوان زبان رسمي در اين كشور شناخته شده، زبان انگليسي هم به دليل وجود مهاجران بسيار، امروزه در حال گسترش و مكالمه ميان افراد بومي و مهاجرين مي باشد. كشور عمان داراي بيمارستانها و كلينيك هاي بسيار مجهز و پيشرفته جهت ارائه خدمات درماني و پزشكي به بيماران مي باشد و از اين نظر اين كشور خود را به حد استانداردهاي جهاني بسيار نزديك كرده است.ش

مزايای اخذ مجوز اقامت از دولت امارات متحده عربي

كشور امارات متحده عربي از ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس و همسايه ابي ايران است. اين كشور امروزه به روياي سرمايه گذاران جهان تبديل شده و به دليل ويژگيهايي كه دارد، پايتخت تجاري و اقتصادي آن دبي، تبديل به مكان جذابي جهت سرمايه گذاري شده است. شايد يكي از دلايل آن وجود ماليات 0% براي تجار و بازرگانان باشد. همين عامل در كنار عوامل ديگر همانند: قرار گرفتن اين كشور در شاهراه جهاني خليج فارس و تنگه هرمز، انتقال و ترانزيت بيش از نيمي از نفت توليد شده در جهان و مشتقات آن از طريق تنگه هرمز، ورود محصولات و كالاهاي مورد نياز كشورهاي خاورميانه از طريق اين كشور و … كشور امارت و علي الخصوص شهر دبي را تبديل به ميعادگاه تاجران و سرمايه گذاران خارجي نموده است. ثبات اقتصادي، رشد و پيشرفت صنعت، واردات و صادرات فراوان، اعتبار جهاني موسسات مالي و اعتباري امارات، بازار كار و اشتغال خوب، سطح مناسب خدمات درماني ارائه شده از سوي دولت، و برخورداري افراد از يك زندگي مرفه و بدون دغدغه را مي توان از ديگر دلايل اصلي علاقمندي سرمايه گذاران و متقاضيان كار در اين كشور بر شمرد.

5/5 - (1 امتیاز)