بررسی جامع مشاوره حقوقی

در زندگی ممکن است شما با چالش‌ها و مشکلات بسیاری رو به رو شوید. مسائل مربوط به املاک، کسب و کارها، طلاق و یا پیگیری تصادفات و… جزو مواردی هستند که شما نیاز به مشاوره با فردی متخصص را دارید.  معمولاً مردم فکر می‌کنند که گرفتن وکیل و مشاوره حقوقی، هزینه بسیاری برای آن‌ها دارد؛ اما در حقیقت این‌گونه نیست یک وکیل و یا مشاور حرفه‌ای کسی است که به شما برای حفظ مال و جان کمک می‌کند و مشاوره می‌دهد. در این مطلب ما قصد بررسی مشاوره حقوقی و شرایط آن را داریم.

مشاوره حقوقی چیست؟

مشاوره حقوقی

معمولاً مرز بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی همیشه مبهم بوده است. به طور کلی، تنها یک وکیل می‌تواند به شما مشاوره حقوقی واقعی ارائه کند، در حالی که هر شخصی می‌تواند مطالب حقوقی را مطالعه کند. علاوه بر این مورد، انجام این عمل توسط شخصی که وکیل نیست و مدرک ندارد، غیر قانونی است. به دلیل اهمیت بسیار این موضوع ارائه مشاوره حقوقی به افراد مسئولیت‌های بسیاری برای مشاوره دهنده به همراه دارد.  مشورت گرفتن از خانواده و دوستان به منزله مشاوره حقوقی نیست. مشاوره حقوقی، قرار دادی بین وکیل و موکل است که با توجه به موضوعی خاص تنظیم می‌شود.

ویژگی‌های مشاوره حقوقی

  • ارائه مشاوره حقوقی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات حقوقی دارد.
  • مشاوره حقوقی شما را با حقوق و مسئولیت‌های خود در جامعه آشنا می‌سازد.
  • همچنین به شما در مواجه با انواع مشکلات حقوقی و قضایی کمک می‌کند.

اهمیت مشاوره حقوقی

اهمیت مشاوره حقوقی

زمانی که با یک مشکل حقوقی بزرگ یا کوچک مواجه می‌شوید، بهترین راهکار مشاوره گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین دلایل مشاوره حقوقی می‌پردازیم.

  • یکی از مهم‌ترین دلایل حضور یک مشاور حقوقی این است که وکیل‌ها مذاکره کننده‌های حرفه‌ای هستند. حرفه‌ای به این منظور که حتی اگر شرایط به نفع شما هم نباشد باز هم می‌توانند به شما در حل مشکل حقوقی‌تان کمک بسیاری کنند.
  • وکلا آداب و رسوم حضور در دادگاه را می‌دانند و با قوانین حقوقی کشور به خوبی آشنا هستند. حضور در دادگاه نیازمند دانش و تجربه خاصی است که هرکسی این توانایی را ندارد. به همین دلیل یک مشاور حقوقی مجرب به خوبی می‌تواند به شما در کسب نتیجه مثبت کمک کند.
  • از دیگر نکات مثبت و مهم مشاوره حقوقی این است که مشاوران حقوقی می‌توانند در جریان رسیدگی پرونده به درستی تصمیم بگیرند؛ زیرا هیچ پیوند احساسی با موضوع پرونده ندارند به همین دلیل احساسات بر عملکرد آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و این از مهم‌ترین نکات برای کسب پیروزی در دادگاه است.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی جامع در خصوص مشاوره حقوقی و ابعاد آن پرداختیم. همانطور که گفتیم مشاوره حقوقی به معنای مشاوره به اشخاص با توجه به یک وضعیت و پرونده خاص است تا بتوانند از طریق قانون مشکل خود را پیگیری کنند. مشاوره حقوقی، اظهار نظر حرفه‌ای و رسمی یک فرد متخصص با توجه به قانون در رابطه با یک موقعیت خاص است که می‌تواند به شما در حل یک مشکل حقوقی کمک بسیاری کند. در نتیجه اگر مشکل حقوقی دارید بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای حل آن مشاوره حقوقی است.

Rate this page