اقامت كانادا از طریق SPONSOR SHIP

مهاجرت به كانادا

اقامت کانادا

همانگونه كه می دانید كشور كانادا ظرفیت های بالایی برای پذیرش مهاجر خارجی دارد. این كشور از وسعت بسیار زیاد و در مقابل جمعیت بومی كمی برخوردار است. به همین دلیل ظرفیت اشتغال و ایجاد كار در آنجا بالا بوده و به همین دلیل هم است كه دولت كانادا طرح های متنوعی را برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت و كشاورزی از میان متقاضیان خارجی به اجرا در آورده است. البته این بدان معنا نیست كه ما فكر كنیم دریافت مجوز اقامت این كشور كار ساده ای است. خیر. ورود به كانادا و دریافت مجوز اقامت این كشور یكی از سخت ترین پروسه های مهاجرتی در میان سایر كشور های پیشرفته دنیا می باشد. به گونه ای كه ممكن است شما در عین حائز شرایط بودن، تا چندین سال هم پشت درب های سفارت این كشور بمانید تا بتوانید موفق به دریافت ویزای ورود به كشور گردید. در واقع دولت كانادا تنها به كسانی مجوز ورود و اشتغال به كار را می دهد كه اولا” متقاضی دارای تخصص، دانش و تجربه كافی باشد، ثانیا” در شغل مورد نظر در كشور كانادا هیچ فرد اصلحی یافت نشود و به ناچار باید برای این كار از خارج از كشور متخصص وارد گردد.

همانگونه كه گفتیم دولت كانادا طرح های متنوعی را برای جذب نیروی متخصص و حرفه ای برای مشاغل مورد نیاز از میان مهاجران خارجی به اجرا گذاشته است. همینطور این كشور به دلیل وسعت جغرافیایی بسیار زیاد و رشد كم زاد و ولد، با تراكم جمعیتی بسیار كمی روبرو است. از این روی دولت برای افزایش میزان جمعیت كشور هم برخی طرح ها را به اجرا گذاشته كه یكی از آنها برنامه اسپانسر خانوادگی است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا درخصوص این طرح بیشتر برایتان صحبت نماییم.

SPONSER SHIP مهاجرت به كانادا به روش خویشاوندی

sponser-ship

هر ساله حدود یك چهارم مهاجرین به كانادا از طریق روش اسپانسر خانوادگی یا همان اسپانسرشیپ وارد این كشور می شوند. در این برنامه، دولت كانادا به كسانی كه قبلا” وارد این كشور شده اند و موفق به دریافت اقامت دائم یا تابعیت كانادایی گشته اند این اجازه را می دهد تا آنها بتوانند در صورت تمكن مالی، یك یا چند نفر از اعضای خانواده خود را هم به كانادا بیاورند و در آنجا سكونت دهند. برخی افرادی كه بدین طریق وارد كانادا می شوند ممكن است در عرض كمتر از شش ماه بتوانند وارد این كشور شده و اقامت خود را دریافت نمایند ( همانند همسر و فرزندان ). و البته برخی دیگر از اعضای خانواده همانند پدر و مادر یا خواهر و برادر هم هستند كه چون در اولویت های بعدی این طرح قرار دارند، انجام پروسه اقامتشان در این كشور گاه ممكن است تا سه سال هم به طول بیانجامد. فرد ساكن كانادا را كه اقدام به ارائه درخواست ورود افراد خانواده به این كشور را می دهد اصطلاحا” حامی مالی یا همان اسپانسر می نامند. چنانچه درآمد مالی ماهیانه فرد حامی به اندازه ای زیاد باشد كه بتواند از تعداد بیشتری از افراد خانواه خود حمایت نماید، دولت كانادا این اجازه را به وی خواهد داد تا حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ خود را هم به این كشور آورد و به آنها هم مجوز اقامت دائمی اعطا گردد. البته ناگفته نماند كه از نظر دولت كانادا، حامی تنها می تواند سه گروه از اعضای خانواده یا فامیل خود را به این كشور بیاورد. این سه گروه عبارتند از:

در پایان به شما هموطنان عزیز توصیه می كنیم جهت آشنایی هرچه بیشتر با نحوه دریافت مجوز اقامت دائمی كشور كانادا به روش ها و طرق قانونی گوناگون، حتما” با كارشناسان حقوقی زبده و خبره ما در موسسه آلتین رویا تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)