اقامت كانادا از طریق ویزای تحصیلی ( Student Visa )

تحصیل در كانادا

كشور كانادا برای سه گروه عمده از متقاضیان خارجی اقدام به صدور روادید و ویزا می نماید. این سه گروه عبارتنداز: متقاضیان كار، متقاضیان تحصیل و گردشگران. امروز تصمیم داریم با شما درخصوص تحصیل در كانادا و نحوه دریافت ویزای تحصیلی صحبت كنیم. كانادا كشوری است كه علاوه بر پذیرش جمعیت زیادی از توریست ها و گردشگران خارجی، سالیانه بیش از 300 هزار نفر دانش آموز یا دانشجوی خارجی را هم به كالج ها و دانشگاه های خود جذب می نماید. در حدود 80 دانشگاه و 240 كالج در این كشور فعال هستند. از آنجا كه هزینه های تحصیلی در این كشور نسبت به دیگر كشورهای پیشرفته همانند آمریكا و انگلستان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است، لذا همه ساله جمعیت متقاضی تحصیل در كانادا رو به افزایش است. شما برای تحصیل در مدارس یا دانشگاههای این كشور نیاز به مجوز تحصیل دارید. مدارس كانادا در دوره های راهنمایی و دبیرستان اقدام به جذب محصل و دانش آموز می نمایند. این دانش آموزان از تمامی كشورهای جهان می توانند در آزمون ورودی شركت كرده و در صورت پذیرفته شدن در آزمون های تعیین سطح و نیز آشنایی با زبان انگلیسی و فرانسوی، وارد مدارس كانادا شوند. طول دوره تحصیل در مدارس در این كشور 12 سال بوده و برای ورود به دانشگاه هم ملاك دانشگاه ها معدل و میانگین نمرات دوره دبیرستان دانش آموزان است. از سیستم كنكور و پذیرش براساس آن در این كشور خبری نیست. ضمنا” به دانشجویان خارجی به ازای مدت زمان تحصیلشان در كانادا، مجوز حضور در كشور داده می شود تا آنها بتوانند از این فرصت برای پیدا كردن كار و شغل مناسب برای خود استفاده كنند.

ویزای تحصیلی كانادا

ویزای تحصیلی

در كانادا سه نوع ویزای تحصیلی برای متقاضیان خارجی صادر می شود. این سه نوع ویزا عبارتند از:

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی كانادا

شما برای تحصیل در كانادا نیاز به مجوز تحصیل دارید. این مجوز به شما كمك می كند تا بتوانید وارد كشور كانادا شده و برنامه تحصیلی خودتان را پیگیری نمایید. اگر برنامه تحصیلی شما كمتر از شش ماه طول بكشد هیچگاه موفق به دریافت ویزای تحصیلی نخواهید شد و می بایست كشور را ترك نمایید. همچنین زمانی كه دوره تحصیل شما در كانادا طولانی تر از آنچه كه در ویزا ثبت شده گردید، میتوانید از همان داخل كانادا نسبت به تمدید مدت زمان حضورتان در این كشور درخواست دهید كه قائدتا” با آن موافقت خواهد شد. همچنین شما قادر خواهید بود با ویزای تحصیلی، خارج از محوطه دانشگاه مشغول به كار شده و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را از این طریق تامین نمایید. پس از پایان دوره تحصیل هم می توانید به همان اندازه كه دوره تحصیلتان طول كشید، در این كشور بمانید و شغل مناسبی برای خود پیدا كرده  در صورت استقلال و خودكفایی مالی، درخواست تابعیت و صدور مجوز اقامت دائمی ارائه دهید.

پیش نیازهای لازم برای دریافت مجوز تحصیلی

پیش نیاز

شما برای دریافت مجوز تحصیل در كانادا می بایست یك سری الزامات را از قبل داشته باشید. اینها عبارتند از:

نكته مهمی كه نباید فراموش كرد این است كه شما بعنوان دانشجو برای مهاجرت به كانادا و تحصیل در این كشور نیاز به مجوز تحصیلی دارید. این مجوز را باید از یكی از دانشگاه های معتبر این كشور دریافت نمایید. در واقع این مجوز برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در كانادا مورد نیاز است. این قانون حتی برای دانش آموزان زیر 18 سال هم صادق است. البته دانش آموان زیر 18 سالی كه یكی از والدین آنها در كانادا صاحب مجوز تحصیلی برای خود هستند، دیگر نیازی به اخذ مجوز تحصیلی جداگانه نمی باشند.

ما در موسسه مهاجرتی آلتین رویا، آماده ارائه مشاوره و نیز پاسخگویی به تمامی پرسش های شما هموطنان عزیز در ارتباط با نحوه اخذ اقامت دائمی و روادیدهای مختلف كشور كانادا هستیم. با ما در تماس باشید.

Rate this page